Verplichte mobilisatie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 sep 2022, 16:25

'Qatar heeft honderden burgers, onder wie diplomaten die uit het buitenland moeten terugkeren, opgeroepen voor een verplichte militaire dienst waarbij zij moeten helpen bij de beveiliging tijdens het WK voetbal'.

https://www.hln.be/buitenland/qatar-ver ... ~abeee1db/

'Voetbal is oorlog'. Was getekend Rinus Michels.

En net nu we zijn gaan bedelen en smeken in Quater voor onze energievoorziening breekt daar toch niet een oorlog uit zeker. :x De startdatum is geweten, we hebben nog ruimschoots de tijd om wereldwijde sancties af te kondigen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 sep 2022, 17:01

breekt daar toch niet een oorlog uit zeker.
Qatar tegen ... euh .... tegen wie eigenlijk?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 sep 2022, 17:13

door Wil. » 2 minuten geleden
breekt daar toch niet een oorlog uit zeker.
Qatar tegen ... euh .... tegen wie eigenlijk?
Nu stel ge mij echt teleur. Ik dacht dat u het wereldgebeuren volgde.
Ze dagen Ecuador uit, dan Senegal en Nederland. Wat hebben die landen in godsnaam Qatar misdaan? Let op mijn woorden, andere landen zullen zich onherroepelijk mengen in deze strijd tot er nog eentje overblijft.
Voetbal is oorlog beste Wil.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 sep 2022, 17:31

Dat is meer te vergelijken met het Fifa-23 op een pc. Dat is ontspanning.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 sep 2022, 17:50

door Wil. » 6 minuten geleden
Dat is meer te vergelijken met het Fifa-23 op een pc. Dat is ontspanning.
Slechte vergelijking Wil.
Ik heb geen weet dat er effectief doden gevallen zijn bij het tot stand komen van Fifa-23 dit in tegenstelling tot Qatar, u wel? Het is toch ook 'ontspanning', niet?

Arena's gebouwd door het gepeupel ter eer en glorie voor de gegoede.
Een oorlog vraagt nu eenmaal ook zijn onschuldige slachtoffers.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 sep 2022, 18:30

Dat zijn doden die gevallen zijn tijdens de voorbereidende acties (troepenopbouw - in stelling brengen van het geschut enz). De oorlog moet nog beginnen maar zonder goede voorafgaande logistiek geraak je niet ver. Vraag het maar aan Vld. Ptn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 sep 2022, 18:47

door Wil. » 4 minuten geleden
Dat zijn doden die gevallen zijn tijdens de voorbereidende acties (troepenopbouw - in stelling brengen van het geschut enz). De oorlog moet nog beginnen maar zonder goede voorafgaande logistiek geraak je niet ver. Vraag het maar aan Vld. Ptn.
Inderdaad Wil. doden die gevallen zijn tijdens de voorbereidende acties.
Men wist al jaren van ter voren dat Qatar bezig was met deze voorbereidende acties (voetbal is oorlog-niet vergeten), hun voorafgaande logistiek aan het opbouwen was, dat er onschuldige slachtoffers vielen en toch keek men de andere kant op Wil.
Nu hebben 31 landen zich verenigd, ze keken toe, zagen dat het goed was en reizen met plezier naar het 'oorlogsgebied' met in hun zog een meute die 'mensenrechten' hoog in het vaandel dragen.
Hoe kan ik nog meer deze hypocrisie aan de kaak stellen in het licht van de gebeurtenissen in het Oosten.
Nu laat ik het hierbij.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 sep 2022, 19:29

Dicksy schreef:
27 sep 2022, 18:47
Hoe kan ik nog meer deze hypocrisie aan de kaak stellen
Gewoon: 'take a knee'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 sep 2022, 15:07

De Qatarese vrouwelijke VN-gezant bij de UNHRC (de mensenrechtencommissie!) verwijdert haar Twitter-account na opschudding over het vervloeken van Joden en homo's.

In tweets citeerde de Qatarese VN-gezante antisemitische uitspraken (Joden hebben 9/11 georchestreerd) en riep ze Allah op om homo's te "vervloeken".

Hopelijk hebben Lukaku en co dat ook gehoord en gaan ze op het knietje om dit onrecht aan te klagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.