Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 okt 2022, 22:02

Indien dit met militaire macht zou gebeuren denk ik dat hij het grote deel van zijn handel met het westen wel eens zou kunnen vergeten.

We zijn nognie aan de nief patatten....... :roll:


HLN:
Professor Holslag vreest dag waarop China Taiwan binnenvalt: “Vergeleken hiermee zal Oekraïne klein bier zijn”

De hereniging van China met Taiwan zal wel degelijk gebeuren. Vreedzaam als het kan, met militaire macht als het moet. Dat verklaarde de Chinese president Xi Jinping tijdens het twintigste congres van de communistische partij. “Als die inval ooit gebeurt, hebben we een serieus probleem. Vergeleken hiermee zal Oekraïne klein bier zijn”, stelt professor internationale politiek Jonathan Holslag in de studio van VTM Nieuws.

https://www.hln.be/buitenland/professor ... ~a1ee8909/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 okt 2022, 23:33

Charlie Maru schreef:
16 okt 2022, 22:02
.....

HLN:
Professor Holslag vreest dag waarop China Taiwan binnenvalt: “Vergeleken hiermee zal Oekraïne klein bier zijn”

....
Ik vrees dat diene prof nog meer op hol geslagen fantasie heeft dan ik. :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 okt 2022, 08:14

Biden zal wel een mailtje sturen naar XI dat zijn leger. compleet verwoest zal worden als ze Taiwan militair durven innemen. 🤔
Geen zorgen maken, we zitten safe en kunnen nog altijd Chinees gaan eten onder de paraplu van de VS. . 😉

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 okt 2022, 09:15

'We zullen de problemen aanpakken wanneer ze zich stellen.'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 okt 2022, 09:35

Bewust problemen gaan creëren doe je niet onvoorbereid.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 okt 2022, 10:07

Een goede analyse van een econome die ik volg (Lyn Alden):

De geopolitiek wordt steeds meer gespannen. De afgelopen weken heeft de Amerikaanse regering beperkingen opgelegd aan de handel in geavanceerde halfgeleiders naar China. Uit de eerste berichten blijkt dat dit een grote impact zal hebben.

De regering-Biden heeft misschien net haar handschoenen uitgetrokken op het gebied van handelsbetrekkingen en grijpt China naar de keel op een manier die verder gaat dan de niet erg gecoördineerde sancties van de Trump-regering.

De VS probeert de Chinese technologische ontwikkeling tegen te houden als onderdeel van deze grote machtsconcurrentie, in plaats van alleen maar de handelsbalans tussen de VS en China te verbeteren, en dit zal waarschijnlijk een reactie uitlokken.

Ik denk dat veel analisten onderschatten hoe verweven de Amerikaanse en Chinese economieën zijn. Net zoals Europa en Rusland met elkaar verweven waren, is de mate van verwevenheid tussen China en de Verenigde Staten enorm. Lik op stuk spelletjes zijn prima, maar als er meer daadwerkelijke ontkoppeling is, wordt het vrij snel economisch gevaarlijk.

Om te beginnen zouden veel van de grote Nasdaq-aandelen dubieus worden in termen van risico/opbrengstpotentieel als de VS en China hun handelsspanningen zouden doen escaleren en aan een economische koude oorlog zouden beginnen. Apple, Tesla, Amazon en anderen hebben allemaal een aanzienlijke blootstelling aan Chinese toeleveringsketens, net als de meeste bedrijven van de S&P 500.

Maar daarnaast zouden we ons zorgen moeten maken over aanhoudende inflatoire druk en tekorten. Dit is allemaal nog vroeg; we moeten meer informatie zien over de handel in de VS en China. Over het algemeen is de trend zeer protectionistisch, zowel in de regeringen van Trump als die van Biden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

18 okt 2022, 17:47

Door Xi zijn verklaring over Taiwan, en nu dit......begint het er toch méér en méér op te lijken dat het Covid-virus in een labo geboren is om te kunnen gebruiken als "biologisch wapen", maar was het de Sinezen te slim af en is gaan lopen..... :roll:

HLN:
Chinese strijdkrachten rekruteren Britse piloten die hen moeten leren het Westen te bekampen: “Ongelooflijk beangstigend”

China heeft tientallen voormalige Britse militaire piloten aangeworven om de Chinese strijdkrachten te leren hoe zij westerse gevechtsvliegtuigen en helikopters kunnen bekampen, zo hebben Britse regeringsfunctionarissen onthuld. China wil op die manier een strategisch voordeel behalen op het Westen in geval van oorlog.

https://www.hln.be/buitenland/chinese-s ... ~afb6364e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 okt 2022, 18:05

:lol: Money lukes en rules ....

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 okt 2022, 18:27

door Fred1950 » 13 minuten geleden
door Charlie Maru » 31 minuten geleden
HLN:
Chinese strijdkrachten rekruteren Britse piloten die hen moeten leren het Westen te bekampen: “Ongelooflijk beangstigend”

China heeft tientallen voormalige Britse militaire piloten aangeworven om de Chinese strijdkrachten te leren hoe zij westerse gevechtsvliegtuigen en helikopters kunnen bekampen, zo hebben Britse regeringsfunctionarissen onthuld. China wil op die manier een strategisch voordeel behalen op het Westen in geval van oorlog.
:lol: Money lukes en rules ....
Och, in Oekraïne vechten ook veteranen mee van de westerse special forces. Heeft niks met idealisme of vaderlandsliefde te maken. Hun ervaring wordt ruim vergoed en dat is het enige wat telt.
Alles is te koop, behalve een politieker natuurlijk, als men maar betaald.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 okt 2022, 18:58

Fred1950 schreef:
18 okt 2022, 18:05
:lol: Money lukes en rules ....
Lucky Luke, Fred? :roll: :roll:

Of weer een staaltje uit jouw 'Allo, Allo-Engels' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 okt 2022, 19:07

Wil. schreef:
18 okt 2022, 18:58
Fred1950 schreef:
18 okt 2022, 18:05
:lol: Money lukes en rules ....
Lucky Luke, Fred? :roll: :roll:

Of weer een staaltje uit jouw 'Allo, Allo-Engels' ?
Neen , typefout , moet zijn "Money lures en rules ...."

Houdt gij een lijstje bij van van al mijn kemeltjes ? :lol: Amaaaai ..... :lol: , kan het nog kleinzieliger .... :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 okt 2022, 19:20

Houdt gij een lijstje bij van van al mijn kemeltjes ?
Zeg gerust kemels en da's niet moeilijk bij jou. Gewoon een willekeurige blz. uit jouw posting-geschiedenis openen en het is raak :lol:

De Nederlanders hebben een uitdrukking 'Als je 'n stuiver bent, speel dan niet voor een piek!'
M.a.w. hang de grote jan niet uit als je niet de nodige bagage hebt om het waar te maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 okt 2022, 21:42

Wil. schreef:
18 okt 2022, 19:20
.....
M.a.w. hang de grote jan niet uit als je niet de nodige bagage hebt om het waar te maken.
Als er iemand is die hier de Grote Jan uithangt en de eigen domme schrijfsels met hand en tand verdedigt , dan ben jij het wel. Jij hebt blijkbaar een allergische schrik dat iemand anders toch maar iets beter thuis is in wat jij beweert en schrijft. Dat is geen geestelijk gezonde instelling , maar dat weet je al neem ik aan.

En wat mijn "eerlijkheid" betreft ...
Fred1950 schreef:
18 okt 2022, 19:07

Neen , typefout , moet zijn "Money lures en rules ...."
Dat was een leugentje om mij ervan af te maken. Ik had mijn leesbril niet op toen ik met Google Translate de engelse vertaling opzocht voor "lokken" .... Content dat ge terug een knoppeke van uw hemdskol open kunt zetten ? Zowel op sociaal-menselijk vlak als op wetenschappelijk-technisch vlak staat ge heel laag in mijn ranking. Ik lees dikwijls met veel meer plezier de taalfoutjes van @voorn als hij iets over raffinage toestanden te vertellen heeft , maar ik zal nooit in uw islam kennis topics iets gaan lezen laat staan posten , puur omdat je op sociaal-menselijk vlak een ramp bent.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 okt 2022, 00:34

Ja, ja, ja ... :roll: ik ken je mening al wel zo'n beetje. Maar wat was het voordeel om iets te laten vertalen door googel terwijl je toch Nederlands kunt schrijven op een Nederlandstalig forum? En dat terwijl je toch al zou moeten wéten dat je allo-allo-Engels telkens fouten oplevert (zie mijn vorige posting)?

Het antwoord staat er al: graag groot doen, maar je mist de kennis. Dan ga je af als een gieter, natuurlijk.
Stel je voor dat ik iets zou schrijven over een 12 ohm batterij. Simpelweg om groot te doen. Ik weet wel beter.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 okt 2022, 10:23

Wil. schreef:
19 okt 2022, 00:34
.....
Het antwoord staat er al: graag groot doen, maar je mist de kennis. Dan ga je af als een gieter, natuurlijk.
....
Geef eens een lijstje van thema's waar jij denkt een grotere kennis over te hebben dan ik ( de "islam" er buiten gelaten ).

In een discussie kan je "positief opbouwend" of "negatief afbrekend" reageren. In het eerste geval verbreed je inzicht en kennis , in het tweede geval creëer je erger en stress. Als ge telkens bij een "negatieve kritiek" geen alternatief ( oplossing) kunt vermelden , houdt ge beter de mond.