Rishi Sunak

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

24 okt 2022, 18:21

“Jong, steenrijk en als eerste niet wit: Rishi Sunak ….”
Naar een titel in hln.
Slik .. wij wit , ik wit ..
Bruin , zwart of afgeleiden van negro , dat mag niet ..
Zelfs onze ouwe trouwe knecht van sinterklaas moet het sinds jaren ontgelden .
Kerstgebeuren is ook al ter discussie .
Ik heb toch mijn bedenkingen .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

26 okt 2022, 23:17

Die zijn madam is nog rijker, een miljardaire.
Altijd een beetje gedacht dat de UK veel bankiers had. Boris is opzij gaan staan of gezet.
Op zijn beurt moet die dan weer luisteren(een democratie).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

30 okt 2022, 02:09

Ik vraag me, eerlijk gezegd, af hoelang de oerconservatieve Britten een telg uit één van hun vroegere koloniën gaan toelaten dat deze het schoon weer gaat uit maken.
Geld, hoeveel ook, is één ding ... maar niet altijd alles in de volkspolitiek.
We shall see!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 okt 2022, 09:19

Engelsen zijn niet op dezelfde manier racistisch als Vlaamse menschen ...
Zij kijken niet neer op iemand met een iets andere huidskleur, zeker al niet als die veel geld heeft. Meer nog men is daar ook niet jaloers op iemand met een dikke BMW
:roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 okt 2022, 09:29

ET, waar jij die diepgaande kennis vandaan hebt, dat weet ik niet.

Titel in The Sun:

Third of Brits are secretly jealous of a friend who has done better than them in life, study says

Googelvertaling:

Een derde van de Britten is stiekem jaloers op een vriend die het in het leven beter heeft gedaan dan zij, zegt onderzoek


En een beetje zoeken naar Engelsen en racisme levert een hoop resultaten op zoals:

Groot-Brittannië creëerde een hiërarchie met blanke Europeanen aan de top en Afrikanen en Aziaten onderaan. Racisme raakte ingebed in de machts-, cultuur-, onderwijs- en identiteitsstructuren van het land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 okt 2022, 09:43

We onthouden dus dat Engeland een structureel racistisch land is.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

30 okt 2022, 09:49

Na de perioden Margaret Thatcher (1979-1990) is er geen echt sterke leider meer opgekomen vanuit de conservatieve partij, Nu ook weer zo een keus wat niet echt opzienbarend is, dit ook al omdat Rishi Sunak niet gekozen is door het volk. Want Als er werkelijk verkiezingen zouden zijn geweest dan zou de Labour partij deze met glans hebben gewonnen, In peilingen waren zij favoriet, hadden ruime voorsprong op de Conservatieven partij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 okt 2022, 11:14

Ben er wel eens geweest, in 't Verenigd Koninkrijk. En heb er (weliswaar verre) familie wonen ...
Ik zag er eens één Bobby met een tulband een voetbalhooligan aan de kant zetten, geen probleem.
Hier moeten ze naast een iets donkerder agent een witte meesturen of er komen rellen van.

Ben ik beter op de hoogte dan The Sun? Natuurlijk niet. Zij slagen er wel in om alle dagen de gekste dingen te verkopen:
Afbeelding

Ik reageerde op de vraag van een Vlaming of 'n bruine wel premier zou kunnen zijn/blijven?

Als al de Britten (?) ooit de kans krijgen om hem weg te stemmen zullen dat zeker doen maar niet uitsluitend omdat hij een kleurtje heeft.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 dec 2022, 20:29

'Premier Sunak wil stakingsrecht in Groot-Brittannië inperken'

'Vooral bij de Britse post- en spoorwegdiensten komt het al maanden tot stakingen. De vakbonden eisen stevige loonsverhogingen in lijn met de inflatie, die boven de 11 procent uitgekomen is. Dat weigeren de werkgevers, die daarvoor de steun van de conservatieve regering hebben'.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... e35f1e02b0

Toch iemand die ziet waar het probleem ligt. Na de Iron Lady nu de Iron Man? :roll: