FIFA

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

20 nov 2022, 22:03

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... b8a43467fb

Een zeer interessant artikel die de vuile was van de FIFA naar buiten brengt en wat die FIFA bazen hebben gedaan moet bestraft worden

Bij punt 7 staat het volgende:

De FBI had er schoon genoeg van en besloot een onderzoek te starten naar de corruptie binnen de FIFA. Die startte al in 2010. Finaal vielen zij tijdens een bijeenkomst van FIFA-bonzen in Genève in 2015 binnen en arresteerden daar een heel aantal leden van de bond.

Ik stel mij de volgende vraag: Sinds wanneer is de FBI gemachtigd om buiten de USA op te treden en een inval te doen en arrestaties te doen in het buitenland.

Ik zou denken dat enkel de politiediensten van het desbetreffende land, hier Zwitserland, dit zouden kunnen doen

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

21 nov 2022, 15:56

De FBI had er schoon genoeg van en besloot een onderzoek te starten naar de corruptie binnen de FIFA. Die startte al in 2010. Finaal vielen zij tijdens een bijeenkomst van FIFA-bonzen in Genève in 2015 binnen en arresteerden daar een heel aantal leden van de bond.

Ik denk dat de FBI wel onderzoeken kan voeren, in samenwerking met haar buitenlandse collega's van politie.
Of dit hier het geval is, weet ik niet. Maar uit de tekst zou wel kunnen blijken dat het woordje "zij" hier staat in de betekenis van de gezamenlijke actie en dat "zij" hier slaan op de Zwitserse politie, weliswaar op verzoek van haar Amerikaanse collega's. :?:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 nov 2022, 16:10

Natuurlijk is dat zo. Ik denk ook niet dat de Antwerpse politie zomaar iemand gaan arresteren of huiszoekingen gaan doen in Nederland in hun wars on drugs.
Maar ja, het zou wel kunnen als men in het achterhoofd houdt dat die Amerikanen denken zich alles te kunnen en mogen permitteren. :evil:

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

15 dec 2022, 07:27

Zijn er in Qatar ook zo van die uitspattingen na de match?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2022, 08:29

In verschillende Europese steden waren er gisteren rellen na de voetbalmatch van de Marokkanen tegen de Fransen. Waarom hebben de Fransen geen keet geschopt na elke overwinning, want de Marokkanen breken de boel ook af als ze winnen. Ze hoeven niet eens te verliezen. Dezelfde vraag kan men zich stellen over de Nederlanders: verloren en naar huis. Alles bleef rustig in Antwerpen, in R'dam, in A'dam...
Wat is er anders aan Marokkanen? Iemand een antwoord?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 dec 2022, 18:29

Het is nog niet gedaan, wat als..........
https://www.hln.be/rode-duivels/wk-live ... ~afa1744c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.