Fietsers...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

07 dec 2022, 22:14

Fazal schreef:
07 dec 2022, 19:26
Dit alles heeft nu weinig, en eigenlijk helemaal niets met 'Alles Elektrisch' te maken, maar sommigen hun hersenen zouden wel eens opgeladen mogen worden!

En ik heb het hier niet alleen over fietsers, als je me goed begrijpt! :|
Idd. Fazal, heeft nog weinig met "elektrisch" te maken, daarom dit nieuw onderwerp.

Iedereen zal altijd wel ergens zijn eigen stukje gelijk hebben en iedereen zal dan ook wel altijd zijn foutjes hebben.
tokkio schreef:
07 dec 2022, 18:33
En nòg, krijgen ze alsmaar méér rechten.
Het zijn zwakke weggebruikers,en alle schuld bij de fietsster leggen komt omdat +80% geen tijd heeft op er achter te blijven, de wet schrijft 1,5 meter afstand als men een fietser op straat,(op het moordstrookje) voorbijrijd, en als dat niet gaat moet men er achter blijven,zo moeilijk is dat niet,maar de automobilist zit gefrustreerd achter zijn stuur, ze hebben geen tijd,ze willen van A naar B zo snel mogelijk,en zoals in dat fimpje, willen ze die fietser nog liever de haag of de beek inrijden.
Maar als ze zelf met de fiets eens rijden, steken ze steeds hun middenvinger op als er ene kort voorbij raast. :mrgreen:
Kijk tokkio, ik ga zeker niet iedere fietser over dezelfde kam scheren, maar naar aanleiding van dit artikel:
https://www.hln.be/herentals/kijk-wiele ... ~a7b2f93d/
https://www.hln.be/video/productie/auto ... -in-344179

Deze wielertoeristen lappen hier vrijwel alle verkeersregels aan hun laars:
- ze verlenen geen voorrang aan het aankomend verkeer - en dit terwijl er ook effectief verkeer afkomt.
- ze rijden op de baan en niet op het fietspad - dat door deze groep waarschijnlijk ook aanzien wordt "voor snotneuzen".....
- ze rijden ook niet onder begeleiding op de baan - wat verplicht is vanaf 15 fietsers in groep dacht ik.
- zonder daarbij de bijkomende scheldpartijen te vergeten......

Nu, wat die automobilist gedaan heeft is zeker niet goed te keuren, maar in deze situatie wel ergens te begrijpen. Als je als automobilist pardoes in zo een groep terechtkomt, dan zal je hart ongetwijfeld wat sneller gaan slaan. Men mag daarbij al content zijn dat er geen van die artiesten onder de auto steekt.

Een van die "terroristen is dan nog zo stom geweest om de "slimme" te willen uithangen en dat filmpje op sociale media te zwieren, en daarnaast zijn ze nog gaan klacht neerleggen.
Als een rechter op basis van die beelden zal moeten oordelen zullen ze ongetwijfeld hun haver wel meekrijgen en mogelijks nog een aantal boetes erbij. - Maar ik ben geen rechter natuurlijk.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 dec 2022, 22:26

Autorijders, er zijn ook fietsoversteekplaatsen zonder haaientanden, De willekeurige bordjesplaatsers zetten daar geen bordje voor ons, mss wil de wetgever dat zo.
Het filmpje, die auto wordt bestuurd door een egoïst(e).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

07 dec 2022, 23:21

"Koning Auto" is "Koning speedpedelec" geworden. :D Straks leven we zoals in China ten tijde van Mao , geen enkele auto meer te zien , maar miljoenen fietsers in de file. Enne ... in Nederland staan er tegenwoordig al fietsers in een fietsfile :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 dec 2022, 23:44

:?: Fietsfiles? Die heb je ook in Gent.

:?: Waarom wielertoeristen zich als fietsterroristen gedragen? DOPING.

:?: Moordstrook? Mensen die zich daar druk over maken moeten zich eens begeven op wegen zonder fietspad ...

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 dec 2022, 13:02

Sorry mensen, ik had het niet speciaal over wielerterroristen,, maar wel over de gedragingen van fietsers in het algemeen. En jawel, natuurlijk, spannen wielerterroristen de kroon.

Er worden gewoon veel te veel verkeersbordjes, lijntjes, paaltjes en uitsteeksel (noem maar op) op de wegen geplaatst. Zò véél dat er alweer 'veel te veel' mensjes zijn, die het niet meer nodig vinden hun gezond verstand nog te gebruiken. En dat geldt zowel voor autobestuurders, fietsers en voetgangers, m.a.w., voor àlle weggebruikers.

Maar al die paaltjes, uitsteeksels en lijntjes dienen alleen maar om 'het autoverkeer' zoveel mogelijk te hinderen en te vertragen. De meeste hindernissen zijn niet verlicht, en zijn bij mist of duisternis soms gewoon niet op tijd te zien door de autobestuurder.

Anderzijds is de overheid helaas niet bij machte om mensjes te verplichten hun gezond verstand te gebruiken. Ze kunnen enkel proberen, op straf van boete, het verkeer in goede banen te leiden.
Spijtig genoeg werken sommige verkeerssituaties ongevallen in de hand, en dan vooral met zwakke weggebruikers.

Ook al meermaals meegemaakt, dat sommige fietsers geen richting aangeven en vlak voor mijn wagen, en zonder achterom te kijken, 'plotseling, en dus onverwachts', van rechts naar links de baan oversteken om (bvb) links af te slaan, of om uit te wijken om een andere fietser voorbij te steken.

Buiten al de rest, dat een fietser(ster) rechts vooraan, naast een vrachtwagen, voor de rode lichten staat, en zonder af te wachten wat die vrachtwagen van plan is, rechtdoor-, of rechts afslaan, al beginnen te rijden. En als ze dan omver worden gereden, dat wordt dan een dodehoek-ongeval genoemd. Daar zijn ze vet mee, dat zo'n ongeval een naam heeft gekregen.

Neen! Ook dàt, en vooral dàt, is om ongevallen vragen!
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 dec 2022, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 dec 2022, 13:30

Bedankt Charlie om hier een apart draadje over te starten. :wink:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 dec 2022, 15:28

Sorry mensen, ik had het niet speciaal over wielerterroristen
Ik had het over gewone fietsers, die wielerterroristen en die speed pedelec hebben geen bel,en die als men chance heeft roepen ze eens , anders gaan ze met een rotvaart voorbij,en dat is slecht voor het hart :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 dec 2022, 15:36

Hier gaat het over een fietser, mèt een bel.
Reed nogal dicht een voetgangster voorbij, waarop de dame schrok, en riep: "hé, kunde gij niet bellen verdomme"? 8O
Waarop de fietser terugriep: "Jawel ... maar ik kan niet fietsen verdomme"! 8)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 dec 2022, 15:53

Maar goed, ik vind dat fietsers evengoed een rij-verkeers-examen zouden moeten afleggen.
Dit teneinde zichzelf en anderen tegen (eigen) stommiteiten te behoeden.

Geen fiets-rijbewijs? Fiets aan de kant! En dat zou van kindsbeen-af al moeten gebeuren!
Kinderen, met een fiets op de rijbaan? Met te weinig besef van de gevaren om zich heen?
Dàt, is zéker om ongelukken vragen.