Bluft Erdogan?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 jul 2023, 19:32

door Wil. » 6 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑19 minuten geleden
Helemaal naast de kwestie . Voor elk van beide gelden specifieke voorwaarden die moeten vervuld zijn.
U zou willen dat het naast de kwestie is maar dat is het niet, toch niet voor Erdogan.
Het is niet omdat HIJ dat vindt, dat het niet zo IS. Zie de voorwaarden voor beide instellingen.
Ik heb er nog zo ene gekend die meende dat zijn visie op de wereld de juiste is. :lol: :lol: :lol:
Hij gebruikt wel de middelen van chantage die hij tot zijn beschikking heeft. Erdogan is altijd een onbetrouwbaar sujet geweest en zal het altijd blijven. Dat heeft Poetin nu ook mogen ondervinden met die vrijlating van die AZOV-commandanten en heeft de EU ook al mogen ondervinden met zijn dreigementen die vluchtelingen los te laten op Europa.
Welke toezeggingen hij zal loskrijgen van Stoltenberg, of hoe ver deze mag gaan in zijn toegevingen aan Erdogan van de EU, is nog koffiedik kijken maar Erdogan zal gepaaid moeten worden om niet verder dwars te liggen met betrekking tot Zweden. Vandaar dat er ook een ontmoeting geprogrammeerd staat tussen Stoltenberg, de Zweedse ambassadeur en Erdogan voorafgaand aan de eigenlijke top.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jul 2023, 20:04

Hiermee ben ik het eens.
Erdogan is voorlopig een onmisbare pion. Vanuit zijn standpunt bekeken speelt hij het spel meesterlijk. We moeten er zo snel mogelijk vanaf want hij gaat niet opgeven tot hij zijn zin heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jul 2023, 00:29

Zo de kogel is door de kerk en zoals verwacht:
KIJK. Turkije staakt verzet tegen NAVO-lidmaatschap Zweden na concessies van Stockholm aan Ankara
https://www.hln.be/buitenland/kijk-turk ... ~a6fb4526/
Turkije werd gepaaid, iedereen tevreden. Erdogan haalt weer zijn slag thuis en de EU bezwijkt voor een dictator.
De ene dictator is dus blijkbaar ook de andere niet, dat bewijzen ze nu weer. Arm Europa maar pet af voor Erdogan. Tenzij…….tenzij de EU Erdogan nu bij zijn pietje heeft maar dat zal zich later uitwijzen en wat zijn reactie hier op gaat zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jul 2023, 09:23

Twee mogelijkheden:

1. Ze hebben hem de argumenten voorgelezen die ik gepost heb, en nu snapt hij zijn idiote koppeling.

2. Hij heeft de F-16 s gekregen die hem als wortel werden voorgehouden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 jul 2023, 10:46

Of derde mogelijkheid:

- Hij mag terug meedoen met dat F35 project waar hij uitgeknikkerd werd toen hij dat Russische luchtverdedigingssysteem (S400) kocht.