Wordt Europa de grootste verliezer van de wereld?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2023, 22:19

Wie de roede spaart, bederft zijn kind (Spreuken 23)

De Russen moeten weten dat de democratische buitenwereld het niet eens is met de handelwijze van hun onverkozen leider. De economie zal de barometer zijn die hen doet aanvoelen dat er zwaar weer op komst is. Het is aan hen om de dictator eruit te gooien.


Bedankt voor je empathie, Freddie-boy. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 mei 2023, 22:59

Ik herhaal hier nog eens .. Tis te hopen dat Europa zich niet in de luren laat wiegen zoals de Chamberlaine in de jaren vietig . :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2023, 23:47

Wil. schreef:
24 mei 2023, 22:19
Wie de roede spaart, bederft zijn kind (Spreuken 23)

De Russen moeten weten dat de democratische buitenwereld het niet eens is met de handelwijze van hun onverkozen leider. De economie zal de barometer zijn die hen doet aanvoelen dat er zwaar weer op komst is. Het is aan hen om de dictator eruit te gooien.
.....
Met de roede ? Pas op dat ge Ben Weyts en Michel Vandenbosch niet in her harnas jaagt. :D "Dieren" moeten beschermd worden.

Wat is het recht van een "democtatie" stijl VS om te beslissen over de leider of de beleidsvorm van een ander land ? Welke baat heeft het daarbij ? Stel dat een land bulkt van de rijken ( stijl Monaco ) maar geregeeerd wordt door een autocraat die allesbehalve VS gezind is. Moet die autocraat plaats maken voor een "democratie" met minstens twee partijen , ondanks dat geen enkele burger van dat land ook maar over iets te klagen heeft ?

En om terug te komen op Oekraïne , wie of welke groepering in Oekraïne kloeg over het beleid in 2010 ( vier jaar vóór de staatsgreep ). Welke groepering in Rusland ( behalve de neo-nazi's die er ronddolen ) heeft zich ooit over Poetin beklaagd ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 mei 2023, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 mei 2023, 00:08

Werd er niet binnengevallen in UA omdat Russen er gepest/geplaagd/gemarteld/verdwenen volgens Putin. Nu hij is binnengevallen om ze een lesje te leren springt gans de wereld op hem. (omdat hij ook niet veel beter is).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 mei 2023, 07:50

boeffer schreef:
25 mei 2023, 00:08
Werd er niet binnengevallen in UA omdat Russen er gepest/geplaagd/gemarteld/verdwenen volgens Putin. Nu hij is binnengevallen om ze een lesje te leren springt gans de wereld op hem. (omdat hij ook niet veel beter is).
Volgens Putin zijn er Russisch taligen door Oekraïners levend verbrand geweest. 8O

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En na dit ....
Fred1950 schreef:
24 mei 2023, 16:07

Leg uit !

Was een "handelsovereenkomstje" dat bloedvergieten op het Maidan plein wel waard ? Waarom stond Guy Verhofstadt daar te brullen van "wij zullen sancties tegen Oekraïne uitvaardigen tenzij u het regime omverwerpt , en dan zullen we u helpen" ( https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ 2014 )
...
... nog een beetje geschiedenis...

Na de speech van Verhofstadt nam de Nederlandse VVD'er Hans van Baalen nog het woord. Die is inmiddels al overleden. Een interview met hem in verband met zijn optreden :

https://www.youtube.com/watch?v=Se7kiNl9xNc

De laatste commentaar ( van Ste Jer 1 year ago ) is wel "grappig" :twisted: :mrgreen:

Van Baalen maakt zich ook schuldig aan leugens. Oekraïne was geen dictatuur , de president die in 2014 werd verjaagd is democratisch verkozen geweest in 2010.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 mei 2023, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mei 2023, 09:20

boeffer schreef:
25 mei 2023, 00:08
Werd er niet binnengevallen in UA omdat Russen er gepest/geplaagd/gemarteld/verdwenen volgens Putin. Nu hij is binnengevallen om ze een lesje te leren springt gans de wereld op hem. (omdat hij ook niet veel beter is).
Voor iedereen begrijpbaar:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.