Moderne slaven

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 sep 2023, 01:06

https://www.msn.com/nl-be/sport/voetbal ... d004&ei=64

Als je de tekst goed leest zijn de voetballers in de toekomst gewoon slaven of gladiatoren met het enige verschil dat ze zeer rijkelijk betaald worden.

Even kort door de bocht: voor het geld dat sommige verdienen mogen ze wel wat harder werken en 365 dagen per jaar werken.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 sep 2023, 08:17

Sorry maar
Moderne Slaven
Dat zijn wij ook, wij de gewone mensen worden als Slaven behandeld
Niet voor gratis arbeid
Maar financieel geplunderd
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 sep 2023, 10:02

Tja....iedereen die een contract tekent met zijn werkgever kan je aanzien als "slaaf".....welliswaar met en vergoeding tegenover de geleverde diensten. Maar uiteindelijk moet men altijd de opdrachten uitvoeren dat men toegewezen krijgt, hoe absurd die dan ook mogen zijn.
En wat 365 dagen betreft: er zijn genoeg sectoren die 24/24 het hele jaar doordraaien; b.v. ziekenhuizen, bevoorrading van energie, pompiers, politie enz..... In tijd van nood kunnen deze mensen ook eender wanneer opgeroepen worden.
't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.... :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 sep 2023, 11:31

janieburton schreef:
10 sep 2023, 01:06
https://www.msn.com/nl-be/sport/voetbal ... d004&ei=64

Als je de tekst goed leest zijn de voetballers in de toekomst gewoon slaven of gladiatoren met het enige verschil dat ze zeer rijkelijk betaald worden.

Even kort door de bocht: voor het geld dat sommige verdienen mogen ze wel wat harder werken en 365 dagen per jaar werken.
De gladiatoren van destijds werden ook in de watten gelegd.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 sep 2023, 15:40

benq schreef:
10 sep 2023, 08:17
Sorry maar
Moderne Slaven
Dat zijn wij ook, wij de gewone mensen worden als Slaven behandeld
Niet voor gratis arbeid
Maar financieel geplunderd
Mijn generatie, geboren in de 2de oorlog ,moesten vanaf 14 jaar jaar gaan werken,en mijn moeder geboren in de eerste W, oorlog als ze12 jaar was,op het geleig (steenbakkerij) Boom,hoe noemen ze dat nu kinderarbeid?
Hoe harder en zwaarder werk hoe minder ge verdiende,nu vinden ze het normaal dat een CEO 250 duizend euro krijgt om een blad papier te onderteken,en een consulland 2200€ "per dag"om advies te geven, ik noem dat de schaamte voorbij, en lachen met de arbeiders,
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.