Van Hool

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

ferre10
Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
Locatie: berlaar

14 mar 2024, 07:18

Paul Siemons schreef:
13 mar 2024, 22:53
boeffer schreef:
13 mar 2024, 22:32
Bij Opel waren er die bvb de takt time of een gans procede al een hele tijd noteerden, opschreven om in in hun nwe fabrieken te gebruiken. Ook werden persen enz ingepakt om te verhuizen.
Als er iemand dat moest gezien hebben dan is de kans groot dat het gepland was.
Waar heb je die fabel van?
van horen zeggen:
er zijn al delen van de productielijn op vrachtwagens gezet en vertrokken naar Macedonië.
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 mar 2024, 07:48

Is ook op TV gezegd door een werknemer.
Intussen is er een overnemer die er bussen wil bouwen maar na faisement.
Dit kan geregeld worden op 14dagen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 apr 2024, 15:57

Het doek is gevallen en volgens mij is dit nog niet het einde.
Al had Vlaanderen die bussen bij Van Hool gekocht werden die in Macdonië gemaakt. De directie wilde de boel hier dicht.
En de overnemers zijn volgens mij ook enkel in Macedonië geintresseerd.
En is dit maar uitstel.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

08 apr 2024, 17:14

Als een Nederlander iets van ons koopt ben je gejost ... Die busafdeling in Koningshooikt gaat op de kortste keren dicht , en dat allemaal het gevolg van een familieruzie ( erfeniskwestie ) onder het graaigebroed. :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 apr 2024, 17:32

En de vestiging in Nederland waarschijnlijk ook dicht. :twisted:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 apr 2024, 17:26

voorn schreef:
11 mar 2024, 12:32
Hoe is het mogelijk hier een put te graven met een vol orderboek.
En al de winst naar Noord Macedonië over te hevelen.
Dat is bewust; en die willen geen doorstart.
Als Vlaanderen geld geeft verpatsen dat naar Macedonië
Die kerels moeten aangeklaagd worden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240320_96401818
Door een familie (aandeel) ruzie, en koppige oude knarren gaan er +1800 mensen hun werk verliezen, maar zelf gaan ze geen boterham minder voor eten, ze zullen wel de rijkste van het kerkhof worden,en hun arbeiders die er voor gezorgd hebben dat hun bedrijf een topper in de wereld die zetten ze bij het groot vuil,,9 van de 10 bussen ,in België zijn "Van Hool"ze hebben dank zei hun arbeiders, hier een monopolie positie,maar ze denken alleen aan hun eigen, al die gezinnen die in de miserie zitten,trekken ze zich niet aan ,een schande is het.

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... chande-is/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

09 apr 2024, 17:48

Ze zeggen dat Van Hool failliet is omdat het geld op is, mijn mening is dat ze moeten zeggen het geld is weg. Dat is iets heel anders.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

09 apr 2024, 18:11

Als het geld 'op' is, dan is het geld òòk 'weg', nietwaar Odulleke!?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 apr 2024, 18:30

Geld is niet op :twisted:
Zit in Amerika voor 30% in een firma; en die zijn bij de mogelijke overnemers.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

09 apr 2024, 18:32

Fazal schreef:
09 apr 2024, 18:11
Als het geld 'op' is, dan is het geld òòk 'weg', nietwaar Odulleke!?
Denk je nu echt dat de familie Van Hool een boterham minder gaat eten omdat het geld op is? Als het geld op is dan is het weg, maar het is niet dat wanneer het geld weg is het ook op is.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 apr 2024, 12:26

Toch denk ik niet dat het familiefortuin in staat zal zijn de zaak verder te zetten.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 apr 2024, 15:06

Fazal schreef:
10 apr 2024, 12:26
Toch denk ik niet dat het familiefortuin in staat zal zijn de zaak verder te zetten.
Heb, van horen zeggen, dat het familiefortuin van VH wel enkele miljarden €
zou betreffen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 apr 2024, 15:23

Dat is goed mogelijk.

Het privévermogen en het vermogen van het bedrijf zijn echter twee juridisch verschillende zaken. Het ene staat los van het andere.

De vennootschap was een N.V. Daarin is het privévermogen beschermd tegen de verantwoordelijkheden die de N.V. op zich heeft genomen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 apr 2024, 17:11

Wil. schreef:
10 apr 2024, 15:23
De vennootschap was een N.V. Daarin is het privévermogen beschermd tegen de verantwoordelijkheden die de N.V. op zich heeft genomen.
Zou ik mogen stellen dat de familie VH het systeem eigenlijk
heeft ge(mis)bruikt om zich via de NV Van Hool buiten proporties
te verrijken?
Ik zie het zo: 1 stichter die 10 kinderen had waarvan 8 in het bedrijf
geparachuteerd zijn geworden ... die hun broek niet gingen verslijten
op de directeursstoelen voor een modaal salaris!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 apr 2024, 17:20

Wil. schreef:
10 apr 2024, 15:23
De vennootschap was een N.V. Daarin is het privévermogen beschermd tegen de verantwoordelijkheden die de N.V. op zich heeft genomen.
Paul Siemons schreef:
10 apr 2024, 15:06
Fazal schreef:
10 apr 2024, 12:26
Toch denk ik niet dat het familiefortuin in staat zal zijn de zaak verder te zetten.
Zou ik mogen stellen dat de familie VH het systeem eigenlijk
heeft ge(mis)bruikt om zich via de NV Van Hool buiten proporties
te verrijken?
Ik zie het zo: 1 stichter die 10 kinderen had waarvan 8 in het bedrijf
geparachuteerd zijn geworden ... die hun broek niet gingen verslijten
op de directeursstoelen voor een modaal salaris!

Heb, van horen zeggen, dat het familiefortuin van VH wel enkele miljarden €
zou betreffen?
Van Hool heeft de bussen van de lijn mogen bouwen, ze bouwden ook tank en goederen opleggers,ze hadden het monopolie ,en bijna geen concurrenten, en waarschijnlijk ook nog op tijd en stond de nodige subsidies ,ik noem dat fait met het geld in handen,dank zei de arbeiders zijn ze aan de top gekomen, en nu duwen ze "HUN" arbeiders de afgrond in,en komt de lijn ook nog in de problemen,dus is de lijngebruiker ook nog eens de pineut :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.