Ook last van phishing of heb je het moeilijk phishing te herkennen?
-
jdeproost - Lid geworden op: 16 jun 2026, 13:17
- Contacteer:
Dan ben ik op zoek naar jou!
Ik ben Johnny, woonachtig in Vosselaar bij Turnhout.
Omdat we de laatste tijd veel meldingen zien van online oplichting door phishing, ben ik gestart met het maken van PhishCheck. PhishCheck is een automatische e-mailchecker die voor jou onderzoekt of een e-mail betrouwbaar of onbetrouwbaar is en je antwoordt via e-mail.
Dus als jij het ook moeilijk hebt om in te schatten of een e-mail betrouwbaar is. Stuur deze dan, zonder er iets aan toe te voegen, door (forward) naar check@phishcheck.io. Binnen enkele seconden krijg je een e-mail terug met het resultaat. Je weet dus direct of de e-mail betrouwbaar is.
Omdat ik momenteel aan het testen ben, is de dienst gratis voor gebruik.
Eventueel mag je wel onderstaande vragen beantwoorden:
- Zou je dit gebruiken?
- Vertrouw je de aanpak?
- Welke functies zouden voor jou interessant zijn?
PS: We verwerken je e-mail zonder deze langer dan nodig bij te houden.
Aarzel niet om me te contacteren indien je vragen of opmerkingen hebt.
Met vriendelijk groeten,
Johnny van PhishCheck.io
Ik ben Johnny, woonachtig in Vosselaar bij Turnhout.
Omdat we de laatste tijd veel meldingen zien van online oplichting door phishing, ben ik gestart met het maken van PhishCheck. PhishCheck is een automatische e-mailchecker die voor jou onderzoekt of een e-mail betrouwbaar of onbetrouwbaar is en je antwoordt via e-mail.
Dus als jij het ook moeilijk hebt om in te schatten of een e-mail betrouwbaar is. Stuur deze dan, zonder er iets aan toe te voegen, door (forward) naar check@phishcheck.io. Binnen enkele seconden krijg je een e-mail terug met het resultaat. Je weet dus direct of de e-mail betrouwbaar is.
Omdat ik momenteel aan het testen ben, is de dienst gratis voor gebruik.
Eventueel mag je wel onderstaande vragen beantwoorden:
- Zou je dit gebruiken?
- Vertrouw je de aanpak?
- Welke functies zouden voor jou interessant zijn?
PS: We verwerken je e-mail zonder deze langer dan nodig bij te houden.
Aarzel niet om me te contacteren indien je vragen of opmerkingen hebt.
Met vriendelijk groeten,
Johnny van PhishCheck.io
-
- Contacteer:
Terechte vraag en goed opgemerkt!
Je zou kunnen zeggen dat ik "vis" naar testers en ervaring; uiteindelijk is dat ook zo.
Senioren zijn nu eenmaal een groot deel van het doelpubliek dat meestal het slachtoffer is van online oplichting. Vandaar dat ik hier dan ook direct een oproep lanceer.
Anderzijds, als mijn account al 14 dagen zou bestaan, kan je hem dan vertrouwen
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Neen ,dan zou ik het nog niet vertrouwen , ik kijk ook altijd naar het email adres van afzender , ik gebruik ook nooit een link in een email en zo probeer ik op veilig te spelen .jdeproost schreef: ↑16 jun 2026, 15:00Terechte vraag en goed opgemerkt!
Je zou kunnen zeggen dat ik "vis" naar testers en ervaring; uiteindelijk is dat ook zo.
Senioren zijn nu eenmaal een groot deel van het doelpubliek dat meestal het slachtoffer is van online oplichting. Vandaar dat ik hier dan ook direct een oproep lanceer.
Anderzijds, als mijn account al 14 dagen zou bestaan, kan je hem dan vertrouwen![]()
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
- Contacteer:
Voorbeeldig, alert blijven is de boodschap!audibac schreef: ↑16 jun 2026, 18:57Neen ,dan zou ik het nog niet vertrouwen , ik kijk ook altijd naar het email adres van afzender , ik gebruik ook nooit een link in een email en zo probeer ik op veilig te spelen .jdeproost schreef: ↑16 jun 2026, 15:00Terechte vraag en goed opgemerkt!
Anderzijds, als mijn account al 14 dagen zou bestaan, kan je hem dan vertrouwen![]()
![]()
-
- Contacteer: