reportage intimiteit 65+

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.

Noémi
Lid geworden op: 08 mar 2021, 20:11

08 mar 2021, 20:25

Dag iedereen!

Mijn naam is Noémi Korthals Altes. Ik ben vierentwintig en filmstudent aan het Narafi (Sint-Lucas) in Brussel. Voor mijn afstudeerwerk ben ik op zoek naar 5 (koppels of alleenstaande) ouderen tussen 65 en 100+ jaar die willen meewerken aan een reportage om het taboe rond ouderen en seks te doorbreken. De nadruk zal liggen op de seksualiteit van de vrouw, maar ik wil zeker ook mannen aan het woord laten.

Seks bij ouderen wordt vaak weggewuifd. Veel mensen van mijn generatie denken dat seks en intimiteit stoppen als je 70 bent, dat orgasmes niet meer bestaan en dat je de beste seks hebt rond je 30. Dat beeld wil ik doorbreken door een aantal ouderen aan het woord te laten die openlijk over hun seksleven durven te praten. Of je nu veel, weinig of geen seks meer hebt, of je intieme momenten beleefd met partner of zonder partner, puur voor de lust of echt uit liefde, dat maakt allemaal niet uit, zolang u er openlijk over durft te praten.

Ik kan me voorstellen dat u zelf nog met vragen zit. Daarom kom ik, voordat er gefilmd wordt, altijd eerst langs voor een babbel. Dan kunnen we elkaar een beetje leren kennen, kan ik al uw vragen beantwoorden en kunnen we onze verwachtingen op elkaar afstemmen. Na dit gesprek kunt u altijd nog beslissen of u wilt deelnemen of niet. De coronamaatregelen worden uiteraard in acht genomen. Het filmen zou plaatsvinden in de maand april.

Bij interesse kunt u me contacteren via noemi.korthalsaltes@student.luca-arts.be

Ik kijk er naar uit jullie te ontmoeten!

Noémi