overlijdensverzekering masterproef

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.

amber
Lid geworden op: 13 feb 2023, 22:05

13 feb 2023, 22:24

Beste

Voor mijn masterproef doe ik onderzoek naar overlijdensverzekeringen. Hiervoor heb ik enkele respondenten nodig om mijn enquête in te vullen. Is het eventueel mogelijk om deze enquête in te vullen dit duurt maar enkele minuten. Dit is volledig anoniem u moet niet uw e-mail adres ingeven dit is enkel indien u mee wil doen aan de winactie.
https://ugent.qualtrics.com/jfe/form/SV_3kiwkCh5C5qExZI

U zou mij hiermee een zeer groot plezier doen

heel erg bedankt

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 feb 2023, 00:05

Veel plezier ermee.
Dacht eerst dat het over een begrafenisverzekering zou gaan maar een overlijdensverzekering is niet het tegengestelde van een levensverzekering ...

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 feb 2023, 08:10

Sorry dat U zich beledigd voelt maar dat is niet persoonlijk op U.

Verzekering hier, verzekering daar, degene die daar proffeit aan doet zijn de verzekeringen zelf.

Wij niet gezien.

Als je toch een centje opzij wil zetten kan je dit beter zelf doen, in eigen beheer.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 feb 2023, 10:20

Inderdaad Benq had ik alle premies die ik al betaald heb (gedurende meer dan een halve eeuw) op zij gezet dan zou ik in het ziekenhuis een bed kunnen kopen en/of bij brand een nieuw kot ...
Maar nu is het te laat hé. Ik troost me dan maar met de gedachte dat andere mensen soms minder geluk hadden en wel aanspraak konden maken op een vergoeding van de verzekeringen ... waarbij ik nu weer spontaan denk aan de watersnood in de Ardennen :mrgreen:
Om nog maar te zwijgen over de aardbevingen ...

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 feb 2023, 15:50

Ooit had ik - toen ik een 10-tal jaren solitair leefde - jarenlang een verzekering bij DELA.
En toen ik een partner had zegde ik die verzekering op en kreeg zelfs een kleine som uitgekeerd.
Maar had wel bij mijn bank een verzekering, die enkel kon gelden als men bij een reisongeval om het leven zou komen en tegelijk gekoppeld was aan het geld dat men op die bank had staan.

Ps.: Wat ik voorheen niet wist en nu wel, is dat bv. KBC-bank bij uw overlijden de rekeningen afsluit om de erfgenamen uit te keren, maar dan nog wel 50 € onkosten, daarvoor rekent.
Maar ja, tegenwoordig moet men nagenoeg alles zélf doen, omdat de banken hun kantoren,
massaal hebben gesloten.
:?