Te veel fruit ??

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!
Ferna
Berichten: 485
Lid geworden op: zo 15 aug 2004, 11:24
Locatie: Aan zee

wo 02 sep 2009, 21:54

Hallo,

Ik ben de laatste tijd wat aan het afvallen, en dat was nodig ook.
Op een paar maand tijd zo'n 7-8 kg.
Maar nu gaat het weer wat langzamer.
Niet dat ik veel eet, maar ik ben een snoeper :oops:

Omdat ik wat minder eet, neem ik meer mijn toevlucht tot het consumeren van veel fruit.
Ik noem maar wat : per dag zo'n
5-6 pruimen ('t is immers de pruimentijd)
een nectarientje gaat er ook wel in.
2-3 appels
1-2 peren
1 banaan ( is niet goed ik weet het)

Zij er mensen die ervaren hebben, dat ze door het eten van (te) veel fruit verzwaren ??.
Is daar literatuur over ??.

Vast dank voor eventuele reacties,

vr.gr.

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop Toshiba Satellite C670-181
MS Windows 7 HP 64 Bit SP1 Intelcore i5-2410M CPU @ 2.30 GHz, 6,0 GB RAM
Nividia GeForce GT 520 M
Google Chrome - Thunderbird- NIS 2016 - MWB-Spyware Blaster
Klaartje
Berichten: 23009
Lid geworden op: do 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

wo 02 sep 2009, 21:57

Persoonlijk ben ik ook een grote fruit-eter, is altijd beter dan snoepen hoor!
Maar alleen van fruit zal je volgens mij niet dik worden, er spelen ook andere factoren een rol (bijv.leeftijd) bij de vrouwen, weinig beweging, genen, enz enz.... blijf denken dat fruit in ieder geval gezonder is dan snoepen of patisserie/chocolade eten.

Veel succes en laat het fruit smaken !! :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
jeronimo
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

do 03 sep 2009, 11:25

Als ex fruitkweker herhaal ik de slogan "EET MEER FRUIT "
Altijd beter dan snoep en koekjes. :!:
Als ge een allergie opdoet zal je het wel voelen. :D
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
Klaartje
Berichten: 23009
Lid geworden op: do 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

do 03 sep 2009, 12:45

Jeronimo daar heb ik helemaal geen probleem mee, fruit is net als een drug voor mij, ik kan niet meer zonder :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
mamsie754
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 02 aug 2004, 7:59
Locatie: merksem

vr 27 jan 2017, 19:54

mijn zoon heeft het aan zijn nieten en mag maar 1stuk fruit per dag eten, en zeker geen bananen en kiwi,s heeft iets met kalium te maken
Dus
Fruit is niet voor iedereen gezond voor iedereen
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
Prima Vera
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:10

vr 27 jan 2017, 20:18

De normale portie is drie stukken fruit per dag! Als je veel meer eet, doe je te veel suiker binnen. Te is nooit goed.
maior domus
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 23:06

za 28 jan 2017, 2:45

Prima Vera schreef:De normale portie is drie stukken fruit per dag! Als je veel meer eet, doe je te veel suiker binnen. Te is nooit goed.
Moogt ge dan 20 citroenen per dag eten? :wink:
Wie goed doet, profiteurs ontmoet.
Gast

vr 17 mar 2017, 13:11

Als je wilt afvallen mag je max 3 stukken fruit per dag eten.

Druiven en ananas vermijden.
Max 2 bananen per week.

2 kleine mandarijntjes tellen voor 1 stuk fruit.
voorn
Berichten: 1431
Lid geworden op: vr 27 okt 2006, 9:30
Locatie: Antwerpen

do 07 dec 2017, 15:33

Waarom zou je ananas mijden.
De bodybuilders eten dit om te vermageren. Drijft water af.
lea***
Berichten: 631
Lid geworden op: do 09 nov 2017, 20:54

za 09 dec 2017, 20:07

Orders van de diëtiste beste Voorn.
Als je fouten zoekt gebruik dan een spiegel en geen verrekijker.
Silver Wolf
Berichten: 1535
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 15:51
Locatie: Thuis

zo 10 dec 2017, 17:40

Uit eigen ervaring weet ik voor mezelf, dat ik van FRUIT nooit ben verdikt :!:

Ik heb vroeger, jaarlijks heel wat maanden in het verre Oosten doorgebracht
en consumeerde daar dagelijks heel véél fruit.
Zonder ook maar een gram te verzwaren.
Nu ik hier mijn dagen slijt eet ik al ettelijke jaren (als avondmaal) enkel en alleen FRUIT.
Dat volgt, wat de markt biedt en gaat van onze eigen Belgische appels
naar mango, papaja, kaki en momenteel lychees (variëteit "Mauritius" uit Zuid-Afrika).
In het gepaste seizoen, ook kersen, kiwi en clementines.
Ananas en cavaillon at ik ook (dat laatste vooral ,als ik in Zuid-Frankrijk verbleef.)

Maar... bij het verouderen wijzigde de samenstelling van m'n speeksel en
kon ik de enzymen niet zo goed meer afbreken, zodat ananas en meloentjes mijn tong en mond prikkelden.
Oplossing is, dat ik dit fruit lauw opwarm in een potje of pannetje en dat breekt een deel enzymen af :idea:

MAAR qua gewichtstoename t.g.v. van fructose uit fruit,
mag men dat niet verwarren met bewerkte (geraffineerde) suikers!

Enne... het is beter om géén koolhydraten te eten, samen met fruit!!!
Wie de honger wil aanwakkeren kan een uurtje voor de maaltijd een appel eten.
De maag zal de maaltijd nadien beter verteren en
het is beter dan fruit (als dessert) na de maaltijd!

Met m'n lengte van 1m72 blijf ik al jaren tussen 68 en 69kg lichaamsgewicht.
Wel zit ik niet vastgeroest in een zetel, maar beweeg regelmatig  =  tuinwerkjes en wandelen!  

Voor vanavond ligt het avondmenu al klaar "mango, kaki, appel en lychees". :D

sw
Paul Siemons
Berichten: 1764
Lid geworden op: di 03 feb 2004, 21:22

zo 10 dec 2017, 21:54

Ferna schreef:Hallo,

Omdat ik wat minder eet, neem ik meer mijn toevlucht tot het consumeren van veel fruit.

"Belangrijk: Het is aan te raden om fruit te beperken tijdens het afvallen. Eet maximaal 2 porties fruit per dag en het liefst zo vroeg mogelijk op de dag."


www.puurfiguur.nl/fructose/
Cyper
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 22:17
Locatie: Ieper

do 25 okt 2018, 0:19

Ik lees hier toch een onvolkomenheid.
Hierboven staat "nooit fruit samen met koolhydraten"
Dat is eigenlijk een onmogelijkheid, vermits koolhydraten en suikers één en hetzelfde zijn: zowel zetmeel als suiker zijn koolhydraten. Fruit dat voor een groot deel uit suikers bestaat, kun je dus onmogelijk ZONDER koolhydraten eten, ook al eet je er geen boterham bij. Van een boterham maakt ons lichaam namelijk óók suiker...

Maar zelfs al zit er suiker in, vruchten bevatten zoveel kostbare voedingsstoffen dat dat beetje suiker erbij vergeleken in het niets verdwijnt. Vitamines, mineralen, antioxidanten, vezels, zijn allemaal véééél belangrijker dan wat suiker, wat ons lichaam bovendien makkelijk kan opgebruiken tot het allerlaatste molecuultje voor energie om onze lichaamswarmte op peil te houden en om te kunnen bewegen en inspanningen te leveren. Als we géén vet of snoep of overtollige proteïnen zouden eten, énkel en alleen fruit, dan zouden we dagelijks tientallen kilo's kunnen eten en toch graatmager blijven. (maar kerngezond).
Bovendien, ons streven moet zich niet toespitsen op mager worden maar op gezond blijven. Ik wil ze de kost niet geven (ze zouden van mij fruit krijgen), de mensen die zich door drastische diëten een slank lichaam hebben bezorgd, maar een hoop gezondheidsproblemen in de vorm van vitaminetekorten, en slechte darmfuncties dankzij te weinig vezels!
Kortom, staar je niet blind op dat mager worden en streef eerder naar gezónd worden!

Terug naar “De Slanke Lijners”