waarschuwingen van McAfee

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

21 mar 2024, 10:29

Beste forumgasten.
Vandaag enkele waarschuwingen gekregen van McAfee.
Ik heb echter geen McAfee geïnstalleerd op mijn PC.
Moet ik hier aandacht aan besteden?
Het ergste is dat die pop-ups steeds weerkeren.
Heb Malwarebytes laten scannen maar die kan niets vinden.
Bij deze enkele afbeeldingen:
Afbeelding

Afbeelding
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

21 mar 2024, 11:26

Ga naar de extenties in Google Chrome, de drie puntjes rechts bovenaan, Extenties beheren.
Daar zal die McAfee bijstaan. Klik daar op verwijderen. Dan komen die pop-ups niet meer.

Afbeelding

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

21 mar 2024, 11:35

Dag Sacho.
Geen McAfee te vinden in extenties van Chrome of Edge

Afbeelding
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 mar 2024, 12:42

5. Stop McAfee-services
Als u McAfee-pop-ups ontvangt terwijl McAfee niet op uw computer is geïnstalleerd, kan dit te wijten zijn aan resterende McAfee-services van een eerdere installatie. Om dit op te lossen, moet u de McAfee-services stoppen. Hier leest u hoe u dat doet:

1.- Open het Startmenu, typ Services in de zoekbalk en druk op Enter.
2.- Dubbelklik op de McAfee Activation Service en klik op de knop Stoppen.
3.- Klik op Toepassen > OK .

Stop op dezelfde manier alle andere McAfee-services, inclusief McAfee Application Installer Cleanup , McAfee WebAdvisor en McAfee CSP Service . Start daarna uw computer opnieuw op en u zult zien dat u geen McAfee-pop-ups meer ziet.

https://www.makeuseof.com/stop-mcafee-p ... indows-11/

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

21 mar 2024, 15:43

Dag Dicksy
Enkel de McAfee WebAdvisor service staat nog in de lijst met de vermelding "wordt uitgevoerd".
Ik heb hem dan gestopt op de beschreven wijze en "wordt uitgevoerd" is verdwenen.
Ga nog enkele dagen afwachten en dan laat ik nog iets weten of ik van die pop-ups af ben.
Nu reeds dank voor de reacties.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

26 mar 2024, 07:34

Het is nu 5 dagen geleden en geen pop-up meer ontvangen.
Onder programma's heb ik wel nog een map McAfee ontdekt met daarin een andere map WebAdvisor.
Als ik deze map wil verwijderen krijg ik volgende melding;

Afbeelding
Bestaat er soms een manier om deze map toch te verwijderen of kan het geen kwaad als ze blijft staan?
BIZON
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 mar 2024, 10:31

Doe eens het volgende:

- Ga naar verkenner en klik
image.png
image.png (1.29 KiB) 431 keer bekeken
aan.
- In het zoekvak (rechtsboven) tikt u McAfee in en laat hem zoeken.
- Er zullen (waarschijnlijk) een heleboel verwijzingen volgen naar McAfee waar deze zich nog bevindt op je computer zoals daar is:
C:\Windows\Systeem32\CatRoot\......Men kan het pad volgen van elke verwijzing en dan verwijderen.

Je kunt dat verwijderen, rechtermuisknop en verwijderen, nu zul je mogelijks geweigerd worden omdat deze handeling alleen kan uitgevoerd worden als administrator.
Selecteer hiervoor gewoon de (één) verwijzing (rechter muisknop)--->eigenschappen--->beveiliging--->machtiging wijzigen--->volledig beheer---> ok (Hier geef ik de raad de computer terug op te starten) en de handelingen zoals eerder beschreven te herhalen.
Nu kan men al de verwijzingen selecteren en verwijderen. Hij zal telkens vragen om 'door te gaan' gewoon doorgaan klikken.
Als die allemaal verwijderd zijn kunt u de prullenbak leegmaken. Start de computer eens terug op en kijk of er geen McAfee door de mazen van het net geglipt is en doe hetzelfde.

Een hele uitleg en mogelijks zal het sneller gaan. Bij aanschaf van een nieuwe computer is deze McAfee reeds voor 99.99% aanwezig en dit was de weg die ik genomen had in januari 2023 na aankoop van een nieuwe laptop. Als ik McAfee nu intik in die zoekopdracht krijg ik als resultaat....geen zoekresultaten.

Succes :wink:

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

26 mar 2024, 16:44

Dag Dicksy
Je werkwijze gevolgd en nog een hele lijst "McAfee's" kunnen verwijderen waarvoor dank.
Probleem opgelost.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

27 mar 2024, 16:30

Dan toch niet opgelost.
Vandaag onderstaande ontvangen
Afbeelding
Dit bleef op de voorgrond staan zodat een deel van het scherm bedekt was en er niet meer te werken viel.
Na het wegklikken (X) van zo een melding kwam er direct een andere in de plaats.
Malwarebytes laten scannen ... niets gevonden.
Dan heb ik in chrome de meldingen uitgeschakeld en toen zijn die pop-ups verdwenen.
Nu is mijn vraag of het uitschakelen van de meldingen voldoende is om dit probleem op te lossen?
Edge staat ingesteld als standaardbrowser.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 17:06

Ik kan u hier niet verder helpen.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

27 mar 2024, 20:01

Ga eens kijken via het configuratiescherm, programma's en onderdelen of daar iets bij staat van McAfee.

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

27 mar 2024, 20:07

Dag Sacho
Niets te vinden in programma's en onderdelen.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 mar 2024, 20:08

... dan heb ik in chrome de meldingen uitgeschakeld en toen zijn die pop-ups verdwenen ...

... Edge staat ingesteld als standaardbrowser
Beetje verwarrend dit, toch?
Nu is mijn vraag of het uitschakelen van de meldingen voldoende is om dit probleem op te lossen?
Als je van die "popups" verlost bent denk ik van wel.

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

27 mar 2024, 20:17

Edge is mijn standaard browser.
Ik heb de meldingen in Chrome uitgeschakeld omdat Chrome voorkomt op de pop-ups.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28 mar 2024, 10:18

BIZON schreef:
27 mar 2024, 20:17
Ik heb de meldingen in Chrome uitgeschakeld omdat Chrome voorkomt op de pop-ups.
De meldingen uitzetten is niet echt een goede oplossing, dit soort meldingen word meestal door malware veroorzaakt.
En dat moet van je pc worden verwijderd, hiervoor moet je en aantal stappen doen.

Stap 1.
We gaan via de tool FRST je pc eens doorlopen om te kijken waar de malware zit.
Hier een link met een handleiding hoe je hem moet gebruiken en uitvoeren: viewtopic.php?f=43&t=197564&sid=b753a48 ... cc803c3c26

Als je de verkregen link heb geplaatst ga ik ze door nemen voor de volgende Stap.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)