BBROwser Shop GRRR!!!-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 aug 2014, 18:16

Hoi hallo,
Gewoonlijk als ik overal raar gekleurde links zie verschijnen in de teksten in m'n browservensters, die ongevraagde reclame doen verschijnen, krijg ik ze wel weg met ADWCleaner of Spybot Search & Destroy. Deze keer lukt het niet, met geen van beide. Ik word er gek van!
De schuldige heet "BBROwser Shop Extension", zegt hij zelf, en ik wil ervanaf! Maar ht lukt me niet.
Heeft er iemand nog iets drastischer dan ADWCleaner, om die BBROwserlastpak uit mijn compi te smijten?

Bedankt bij voorbaat. Kan altijd voor anderen ook nuttig zijn, ik betwijfel of dat BBenzovoort alleen bij mij zit.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 aug 2014, 20:17

oei, die moet ik dan even opnieuw doen want ik heb 'm gisteren al gedaan.
Het is vooral in Chrome, nog niet in Internet Explorer geprobeerd.
Even wachten, dan doe ik een nieuwe Adw-poetsbeurt.
Tot strakjes

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 aug 2014, 20:25

Voilà, daar ben ik weer. Hier komt het logje.




# AdwCleaner v3.306 - Rapport aangemaakt 16/08/2014 op 20:24:40
# Laatste Update 15/08/2014 door Xplode
# Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Gebruikersnaam : Beheerder - PC_VAN_BEHEERDE
# Gestart vanuit : D:\_IMPORTANT\Ross\Downloads\AdwCleaner (1).exe
# Optie : Scannen

***** [ Services ] *****


***** [ Bestanden / Mappen ] *****

Map Gevonden : C:\Users\Ross\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\fjbbjfdilbioabojmcplalojlmdngbjl

***** [ Taken ] *****

Taak Gevonden : EPUpdater

***** [ Snelkoppelingen ] *****


***** [ Register ] *****

Sleutel Gevonden : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\Flash-Enhancer
Sleutel Gevonden : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Sleutel Gevonden : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Sleutel Gevonden : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F3FEE66E-E034-436A-86E4-9690573BEE8A}
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Flash-Enhancer
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{F3FEE66E-E034-436A-86E4-9690573BEE8A}
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Flash-Enhancer
Waarde Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\Extensions [ext@flashenhancer.com]

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16563


-\\ Mozilla Firefox v2.0 (en-US)

[ Bestand : C:\Users\Beheerder\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\tssxpa81.default\prefs.js ]


[ Bestand : C:\Users\Ross\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\edxauwu5.default\prefs.js ]


-\\ Google Chrome v

[ Bestand : C:\Users\Beheerder\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]


[ Bestand : C:\Users\Ross\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Gevonden [Extension] : fjbbjfdilbioabojmcplalojlmdngbjl

*************************

AdwCleaner[R11].txt - [2335 octets] - [16/08/2014 20:24:40]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R11].txt - [2396 octets] ##########

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 aug 2014, 23:28

O, Daarom lukt het niet: ik doe het al ettelijke keren, maar na mijn herstart komt er nooit een log. ADWCleaner zégt wel dat dat zal gebeuren, maar het gebeurt niét. Ik heb het nu al een paar keer achter elkaar gedaan; al wat ik echter kan doen, is telkens weer de scan doen en "Verwijderen"; dan krijg ik dat verhaal over tips om geen virussen te krijgen, en "de opschoning zullen in werking treden nadat de computer herstart is, enz. Na de herstart zal er een verslag verschijnen".
Maar als mijn compi terug wakker is na zijn herstart, verschijnt er juist niks.

Ik meen me te herinneren dat dat vroeger wél gebeurde, of niet... ik weet het niet meer. Het is al een hele poos geleden dat ik er nog last van gehad heb. Hoedanook, ik kan alleen maar logjes geven vóór de opschoning en de reboot gebeurd is: niet ernà.

Wat nu?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 aug 2014, 10:00

opnieuw laten scannen en als de scan gedaan is , klikken op de knop "verwijderen"

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

17 aug 2014, 14:43

Jaja, dat heb ik al 20 keer gedaan. Eerst scannen, dan wachten tot de scan voorbij is, dan "verdwijnen" klikken, dan laten verdwijnen, en dan een paar dialoogjes wegklikken van "als u ADWcleaner gebruikt, is het meestal doordat u één of ander probleem hebt...enz", en "om de opschoning af te maken, zal het systeem heropstarten. Na de heropstart zal een verslag te zien zijn..enz." En dan sluit de computer af, en start hij terug op.
Maar het beloofde logje komt er niet.
Je kunt opnieuw op ADWcleaner klikken, maar al wat je dan kunt doen is een nieuwe scan; de knoppen voor "verwijderen", "rapport", en "deïnstalleren" zijn wit.

Nu, blijkbaar zijn de ongevraagde pop-ups en links er niet meer. Ik kan je echter geen logjes bezorgen, tenzij degene die ik je heb gegeven. Maar die is van vóór het "verwijderen". Niet van ernà.

Waar wél een logje verschijnt, dat is met "Hijackthis". Daar kan een leek zelf niks mee doen, alleen een log laten maken en aan een expert laten zien, en die zegt dan: dit en dat mag je laten staan, en al wat daarna komt mag je deleten. Of zo. En als je dat dan doet, dan is je malware weg.

Maar met ADWcleaner gaat dat ogenschijnlijk anders.
Enfin, ik ben er door zoveel keer achter elkaar het programma te runnen toch blijkbaar afgeraakt, want ik zie ze niet meer. Hopelijk komen ze niet terug.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 aug 2014, 15:37

lees eens even rustig de handleiding van dat programma
dan zal je véél duidelijk worden
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=179634

en de logs staan : meestal in C:\AdwCleaner\).

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

17 aug 2014, 16:03

Oja.
Dat had ik een poos geleden al gelezen, maar ik heb het nog's gelezen, om te zien of ik iets over het hoofd had gezien.

En hier staat het: "Na de herstart opent de logfile en kan je zien wat AdwCleaner verwijderd heeft.
Zie je, dàt is dus wat bij mij nooit gebeurt. Telkens wacht ik op een log en telkens komt er gewoon helemaal niks. Ik lieg heus niet, hoor, en ik doe het telkens op de juiste manier.

Op mijn C:/stààt er ook helemaal geen file die AdwCleaner/... "heet.
Ik heb het programma nu naar het Bureablad verplaatst: totnutoe stond het op de Downloads-pagina, waar Google Chrome alle gedownloade dingen neerzet.
Misschien ligt het daaraan?

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

17 aug 2014, 16:59

Oef, toch gelukt.
Ik zat met een heel ander probleem!
Enfin, het was geen probleem, het was de aard van mijn pc. Ik heb een Vista, en die zijn heel paranoïde, hé. En alles is in tweevoud: het lijkt soms of je 2 computers hebt, één die "beheerder" heet en één die "gebruiker" heet.
Nu ben ik gewoon om antivirusscans en dergelijke altijd als administrator (beheerder dus) te draaien; maar bij Spybot search & destroy komt er in ht frame na scannen een rapport te zien, dat wordt niet ergens opgeslagen. Met ADWCleaner blijkbaar wel. Ik wachtte op een pop-up, en dat kwam dus niet. Ze beloven dat er één komt, maar er komt geen.

Ik heb ook 2 browsers: Internet Explorer en Chrome. IE neemt zelf initiatief en blokkeert van alles: Chrome zet alles weg op een aparte pagina. Ik heb Chrome als mijn hoofdbrowser. Ik heb totnutoe dus de ADWCleaner altijd via Chrome gedownload. Nu heb ik het eens via IE gedaan.

Daarvoor ben ik eerst helemaal in de Beheerder gaan staan, want zoals ik zei stond er in de C:/... bij gebruiker nooit iets. Maar toen ik in de beheerders-explorer stond, en toen via IE de ADWetc installeerde op het bureaublad, en hem deed draaien, verwijderen, rebooten, terug opstarten in beheerder, ... Toen kreeg ik bericht dat IE bestanden van ADWCleaner blokkeerde.
Met wat koppig aandringen heb ik hem gedwongen die bestanden toch af te geven en erin gekeken... het waren er iddvan Adwcl. En daar stonden inderdaad logjes bij.
Dat je bij Vista dus niet alleen 2 verschillende personae hebt, Administrator en User, maar blijkbaar ook 2 verschillende "Bureabladen", dat wist ik niet eens. Had ik nooit op gelet. Want bij Gebruiker staat op mijn "andere" bureablad dus helemaal niks.

Om alles nog wat ingewikkelder te maken, heb ik ook nog's een externe harddisk die ik gekregen heb van een kameraad die ICT-expert is, en die alles geprogrammeerd heeft om de boel te splitsen in verschillende partities en aldus backups doet maken van alles. Ik moet dus echt wel drie keer kijken om te weten waar ik precies zit, in mijn computer!

Maar enfin, ik heb eindelijk mijn logje.
Ikke blij, selecteer dat logje, kopieer het, spring naar gebruiker, naar Sen-net, naar dit boxje om te antwoorden, doe 'plakken'... twee keer geprobeerd, noppes. Je kunt niet iets op het Klembord zetten bij Admin, en dat dan plakken bij User. Wist ik ook niet.

Heb in de explorer bij Admin naar "User"-file moeten gaan, een nieuwe Map moeten aanleggen, de log daarin gesleept, dan naar Gebruiker terug, daarin de log gekopieerd en dan naar hier om het te plakken, en dan gaat het wel.

Voilà, na al dat gewroet en geworstel heb ik mijn computer dus een logje ontfutseld.
En hier komt het. Knock yourself out!

# AdwCleaner v3.307 - Rapport aangemaakt 17/08/2014 op 16:25:55
# Laatste Update 17/08/2014 door Xplode
# Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Gebruikersnaam : Beheerder - PC_VAN_BEHEERDE
# Gestart vanuit : C:\Users\Beheerder\Desktop\adwcleaner_3.307.exe
# Optie : Verwijderen

***** [ Services ] *****


***** [ Bestanden / Mappen ] *****

Map Verwijderd : C:\Program Files\PC_booster

***** [ Taken ] *****

Taak Verwijderd : PC_Booster-S-493389286

***** [ Snelkoppelingen ] *****


***** [ Register ] *****

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{F3FEE66E-E034-436A-86E4-9690573BEE8A}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F3FEE66E-E034-436A-86E4-9690573BEE8A}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}
Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{F3FEE66E-E034-436A-86E4-9690573BEE8A}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16563


-\\ Mozilla Firefox v2.0 (en-US)

[ Bestand : C:\Users\Beheerder\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\tssxpa81.default\prefs.js ]


[ Bestand : C:\Users\Ross\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\edxauwu5.default\prefs.js ]


-\\ Google Chrome v

[ Bestand : C:\Users\Beheerder\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]


[ Bestand : C:\Users\Ross\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Verwijderd [Search Provider] : hxxp://www2.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=119370&babsrc=SP_ss&mntrId=3408001BFC1E9614
Verwijderd [Search Provider] : hxxp://www.test-aankoop.be/SiteSearch/StartSea ... ze=0&Sort=
Verwijderd [Search Provider] : hxxp://uk.ask.com/web?q={searchTerms}&qsrc=0&o=0&l=dir&dm=all

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2750 octets] - [17/08/2014 16:24:20]
AdwCleaner[S0].txt - [2677 octets] - [17/08/2014 16:25:55]

########## EOF - \AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2737 octets] ##########


Ik weet niet wat je ermee gaat doen, maar je vroeg erom, dus hierbij is mijn plicht gedaan.