McAfee 98 %

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

chira
Lid geworden op: 11 mei 2009, 12:28
Locatie: Deurne

14 dec 2014, 20:26

Ik heb een hulpvraag gelezen in één van mijn oude topics, waar ik wil op reageren

Zat Jefke,

Ik heb meerdere malen hetzelfde probleem gehad toen ik mijn nieuwe laptop had aangeschaft.
Hij deed tijdens het scannen juist hetzelfde en bleef hangen op 98, zelfs een ganse dag. Ik moest mijn pc uitschakelen op dit proces te stoppen?
Ik ging terug naar de winkel, deed zelfs 3 maal fabrieksherstel.
De mensen hier hebben me het advies gegeven om die free versie eraf te gooien en idd te scannen met malware en andere virusscanner
Ik probeerde hier zelfs onder begeleiding een rootkit scanner, niks gevonden.
Ik heb die versie er af gegooid en sindsdien heb ik dit probleem niet meer.
Vele stressuurtjes heeft die mcfee me opgeleverd voor niks, volgens mij is daar iets mis mee. Ik heb op internet nog mensen gevonden met hetzelfde: allemaal op 98 en rootkit, strange toch!
Acer Aspire E17, Windows 10 Home, 64 bits, Firefox 49.0.1, Ccleaner, Malwarebytes

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

14 jan 2015, 11:10

Hier net hetzelfde probleem, virusscanner Mcafee blijft hangen op 98´% en dit gedurende uren. Deze scanner stond erop bij aankoop en gaat vervallen.Het schijnt dat bij verwijderen er veel rommel blijft hangen.Vraag is of er verwijdertool bestaat buiten dat van mcafee zelf of toch maar via configuratie.

Win 8.1 64b -Processor i7- 12gb ram -Firefox-Mbam-Ccleaner

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 jan 2015, 12:12

renzo,

verwijder via configuratie, wel eerst uitschakelen en zorgen dat u een setup hebt van een ander Anti Virus programma.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

15 jan 2015, 18:38

Bedankt Sony, heb er bitdefender opgezet. Wat opvalt geen fouten meer in het logboek.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 jan 2015, 20:05

renzo,

bedankt voor het melden en veel computer plezier.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

15 jan 2015, 20:36

Als McAfee geïnstalleerd is , kan U dit via configuratie scherm verwijderen . Er is een uninstal tool in aanwezig .

Als U de McAfee niet geïnstalleerd hebt zoals ik en je verwijderd de app . Dan is niet alles verwijderd . Als U dan in taakbeheer gaat zien staan er zelfs nog actieve in .

Met de McAfee Removal Tool ( MCPR ) krijg je alles van McAfee eruit .
Dat is mijn ervaring met McAfee .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

sendi
Lid geworden op: 17 jan 2015, 12:14

17 jan 2015, 12:24

Ik kan je aanraden om gebruik te maken van Microsoft Security Essentials.