Valse mails vergelijken met ontvangen mails
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
nete
Nieuw berichtGeplaatst: Di 17 Maa 2015, 14:07 Onderwerp: BPost
Ik krijg de gekende mail over beveiliging, dit keer wel in perfect Nederlands, zodoende zullen er hier en daar misschien toch mensen in deze oplichterij lopen. Ik ben geen BPost klant dus ik kijk er direct dwars door.
Het mail adres is Braziliaans, dus dat zou al voldoende moeten zijn om direct de Delete knop te gebruiken.
Voor twijfelaars: NOOIT op e-mailberichten van zogezegd je bank ingaan (zal hier al wel eerder aan bod geweest zijn denk ik).
De te klikken link heb ik weggehaald om mogelijke stommiteiten te vermijden.
Dit is het bericht:
Beste klant,
Het is zo ver! De Bpost Bank heeft samen met het consumentenpanel een
aantal aanpassingen aangebracht op het gebied van veiligheid, na circa
vijfduizend klanten te hebben ondervraagd met behulp van een annonieme
enquête. Wij spenderen veel aandacht en zorg aan de beveiliging en
integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook
aandacht voor het volgende.
Het afgelopen jaar is de Bpost Bank, samen met vele andere Belgische
banken, doelwit geworden van grootschalige internetfraude. Daarom zijn
wij de afgelopen maanden een project gestart om dit te bestrijden.
Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan een nieuw
ontwikkeld beveiligingssysteem die aan de hedendaagse veiligheidseisen
voldoet, conform de Europese richtlijnen betreft het betalingsverkeer.
Hierdoor worden verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online
bankrekening sneller getraceerd en opgelost.
Er is geconstateerd dat uw online Bpost rekening nog niet voorzien is
van het nieuwe beveiligingssysteem. Om de beveiliging van uw account
te voltooien dient u de update compleet te maken met de onderstaande link.
(Let op: ondervindt u problemen met het klikken van de link, verplaats
dan de mail van uw SPAM naar uw PostvakIn)
Na de uitvoering van de update zal er door een van onze medewerkers
contact met u worden opgenomen om het gehele proces te volbrengen.
Zodra het gehele proces gereed is zal u weer als van ouds gebruik
kunnen maken van de PCbanking.
Onze dienstverlening draait om vertrouwen en het dienen van uw belang.
Daarop kunt u als klant vertrouwen.
Wij danken u alvast voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Frédéric Jonnar directievoorzitter Bpost België
Nieuw berichtGeplaatst: Di 17 Maa 2015, 14:07 Onderwerp: BPost
Ik krijg de gekende mail over beveiliging, dit keer wel in perfect Nederlands, zodoende zullen er hier en daar misschien toch mensen in deze oplichterij lopen. Ik ben geen BPost klant dus ik kijk er direct dwars door.
Het mail adres is Braziliaans, dus dat zou al voldoende moeten zijn om direct de Delete knop te gebruiken.
Voor twijfelaars: NOOIT op e-mailberichten van zogezegd je bank ingaan (zal hier al wel eerder aan bod geweest zijn denk ik).
De te klikken link heb ik weggehaald om mogelijke stommiteiten te vermijden.
Dit is het bericht:
Beste klant,
Het is zo ver! De Bpost Bank heeft samen met het consumentenpanel een
aantal aanpassingen aangebracht op het gebied van veiligheid, na circa
vijfduizend klanten te hebben ondervraagd met behulp van een annonieme
enquête. Wij spenderen veel aandacht en zorg aan de beveiliging en
integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook
aandacht voor het volgende.
Het afgelopen jaar is de Bpost Bank, samen met vele andere Belgische
banken, doelwit geworden van grootschalige internetfraude. Daarom zijn
wij de afgelopen maanden een project gestart om dit te bestrijden.
Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan een nieuw
ontwikkeld beveiligingssysteem die aan de hedendaagse veiligheidseisen
voldoet, conform de Europese richtlijnen betreft het betalingsverkeer.
Hierdoor worden verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online
bankrekening sneller getraceerd en opgelost.
Er is geconstateerd dat uw online Bpost rekening nog niet voorzien is
van het nieuwe beveiligingssysteem. Om de beveiliging van uw account
te voltooien dient u de update compleet te maken met de onderstaande link.
(Let op: ondervindt u problemen met het klikken van de link, verplaats
dan de mail van uw SPAM naar uw PostvakIn)
Na de uitvoering van de update zal er door een van onze medewerkers
contact met u worden opgenomen om het gehele proces te volbrengen.
Zodra het gehele proces gereed is zal u weer als van ouds gebruik
kunnen maken van de PCbanking.
Onze dienstverlening draait om vertrouwen en het dienen van uw belang.
Daarop kunt u als klant vertrouwen.
Wij danken u alvast voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Frédéric Jonnar directievoorzitter Bpost België
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
Beste Record Bank-klant,
De Record Bank spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.
Afgelopen jaar is de Record Bank, samen met vele andere Belgische banken, doelwit geworden van grootschalige internetfraude. Daarom zijn wij de afgelopen maanden een project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.
Er is geconstateerd dat uw online Record Bank rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Om de beveiliging van uw account te voltooien dient u de update compleet te maken met de onderstaande link.
Klik hier
(Let op: ondervindt u problemen met het klikken van de link, verplaats dan de mail van uw SPAM naar uw PostvakIn)
Na de uitvoering van de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te volbrengen. Zodra het gehele proces gereed is zal u weer als van ouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via Record@Home.
Onze dienstverlening draait om vertrouwen en het dienen van uw belang. Daarop kunt u als klant vertrouwen.
Wij danken u alvast voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Klantcontact Record Bank België
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
© 2015 Record Bank NV, alle rechten voorbehouden
De Record Bank spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.
Afgelopen jaar is de Record Bank, samen met vele andere Belgische banken, doelwit geworden van grootschalige internetfraude. Daarom zijn wij de afgelopen maanden een project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.
Er is geconstateerd dat uw online Record Bank rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Om de beveiliging van uw account te voltooien dient u de update compleet te maken met de onderstaande link.
Klik hier
(Let op: ondervindt u problemen met het klikken van de link, verplaats dan de mail van uw SPAM naar uw PostvakIn)
Na de uitvoering van de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te volbrengen. Zodra het gehele proces gereed is zal u weer als van ouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via Record@Home.
Onze dienstverlening draait om vertrouwen en het dienen van uw belang. Daarop kunt u als klant vertrouwen.
Wij danken u alvast voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Klantcontact Record Bank België
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
© 2015 Record Bank NV, alle rechten voorbehouden
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
- Locatie: Boom
Het is geen mail maar ik vind toch dat het hier thuis hoort:
Hier toegekomen op Seniorennet en te zien op het Forum:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 78&start=0
Sony
Hier toegekomen op Seniorennet en te zien op het Forum:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 78&start=0
Sony
I SeniorenNet
-
Ramboo - Lid geworden op: 13 dec 2014, 01:46
- Locatie: Dilbeek
Wat ik me afvraag hoeveel er hier zijn die deelnemen aan enquetes op het internet en hun persoonlijke gegevens daar gaan invullen en zich zo laten vangen ? Wie gaat er allemaal bij Facebook die enqutes invullen ?Danny. schreef:Ik stelde mij de vraag in hoever die bedriegers gaan, en of het opgegeven telefoonnummer wel echt zou zijn, wel, het is echt, je komt er mee bij de politie terecht.
Ik werd daar vriendelijk te woord gestaan, en nadat ik mij bekend gemaakt had, werd er mij direct gevraagd of ik het over "die mail" had.
Na mij verontschuldigd te hebben voor de storing heb ik daar dan gewoon de uitleg gegeven dat ik gewoon wou weten of die gegevens kloppen ...
Groetjes
Danny
Laatst zag ik op iemands Facebook om er de goedkoopste enegieleverancier voor jou te vinden . Je moest er jouw huidige energieleverancier invullen, je e-mail adres ingeven en ook je Tel. of GSM nummer zodat ze jou konden bellen. En dan is men verbaasd hoe men je aan nummer komt en je door één of ander iemand gebeld word en men je vraagt om even aan je computer te gaan zitten om dit of dat uit te voeren.
Een verkeersboete van meer dan 25,00 euro word zelfs niet eens geïnd door de lokale of door de wegpolitie .
Dat het om een fake e-mail gaat is onmiddelijk herkenbaar.
Het bericht is niet persoonlijk gericht. Beste klant, geachte heer/mevrouw kan iedereen zijn. Instanties, banken en andere financiële instellingen, Online webshops zullen je altijd begroeten met je naam en voornaam . Geachte heer/mevrouw (Je naam + voornaam) .
-
hjb - Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
- Locatie: o.vl.
Ramboo schreef: "Dat het om een fake e-mail gaat is onmiddelijk herkenbaar. "
was dat maar zo. daarvoor dient trouwens deze sticky, om mensen te waarschuwen. niet iedereen is even oplettend hoor. en het is makkelijk gezegd, achteraf, het is je eigen schuld.
hier nog zo iets (en let eens op hoe voorkomend ze zijn, om helemaal onderaan de raad te geven om voorzichtig met je gegevens om te springen...):
maar als je eerder al op hun "klik hier" had geklikt, was je al gezien natuurlijk.
voor mij is dat duidelijk dikke zever, want ik heb geen Visa.
maar ik had wel in een buitenlandse bank geld uit de muur gehaald en wat mails verzonden. ik kan me inbeelden dat iemand die wél een Visa-kaart heeft, en daar een transactie mee uitgevoerd heeft, toch aan het twijfelen slaat.
was dat maar zo. daarvoor dient trouwens deze sticky, om mensen te waarschuwen. niet iedereen is even oplettend hoor. en het is makkelijk gezegd, achteraf, het is je eigen schuld.
hier nog zo iets (en let eens op hoe voorkomend ze zijn, om helemaal onderaan de raad te geven om voorzichtig met je gegevens om te springen...):
maar als je eerder al op hun "klik hier" had geklikt, was je al gezien natuurlijk.
voor mij is dat duidelijk dikke zever, want ik heb geen Visa.
maar ik had wel in een buitenlandse bank geld uit de muur gehaald en wat mails verzonden. ik kan me inbeelden dat iemand die wél een Visa-kaart heeft, en daar een transactie mee uitgevoerd heeft, toch aan het twijfelen slaat.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
-
Eli_ - Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38
'Dat het om een fake e-mail gaat is onmiddellijk herkenbaar'
Yep.
1) noreply is met 1 r
e-mailadres afkomstig van een computer die automatisch verzendt, maar geen antwoorden kan ontvangen.
2) Steeds hetzelfde liedje: klik hier, klik op de link, activeer de code, enz ...
Geen enkel bonafide bedrijf, instelling, enz .. communiceert op dergelijke manier.
Yep.
1) noreply is met 1 r
e-mailadres afkomstig van een computer die automatisch verzendt, maar geen antwoorden kan ontvangen.
2) Steeds hetzelfde liedje: klik hier, klik op de link, activeer de code, enz ...
Geen enkel bonafide bedrijf, instelling, enz .. communiceert op dergelijke manier.