systeemherstel niet mogelijk met windows 8

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

04 jan 2015, 12:43

Heeft er iemand ervaring met systeemherstel in Windows 8.1 ? Ik had een tijd geleden een probleem met mijn pc en deed systeemherstel. Hij doet inderdaad systeemherstel en doorloopt alle fase's, start de computer terug op, en dan verschijnt er steeds volgende foutmelding: Afbeelding
Het probleem waarvoor ik systeemherstel wilde doen heeft zich daarna vanzelf opgelost, (zonder systeemherstel) maar ik vond het toch beangstigend dat ik geen systeemherstel kan doen. Heb dan naar de winkel gebeld waar ik mijn pc gekocht heb, en die zegden dat dit kan bij windows 8. Op mijn vraag wat ik dan moet doen als er eens iets mankeert hebben ze gewoon geantwoord dat ik moet maken dat ik regelmatig back ups maak. Hebben jullie ervaring hiermee en kunnen anderen die met windows 8.1 werken wel systeemherstel doen. Ik heb me hiermee regelmatig kunnen behelpen bij mijn vorige computers. Mijn dochter heeft een laptop windows 8 en ook zij had problemen met systeemherstel, maar nadat ze zelf een herstelpunt had aangemaakt ging het wel. Ook ik heb al geprobeerd om zelf een herstelpunt aan te maken, maar ook dan kreeg ik deze foutmelding. Ik zou graag weten wat ik kan doen om systeemherstel te doen tegen dat ik het echt nodig heb.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

04 jan 2015, 18:03

Nouchka,

Opstarten in veilige modus (met F8 ingedrukt) dan keuze maken uit de verschillende mogelijkheden.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

04 jan 2015, 19:18

O.K. Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik houd het in gedachten moest ik het nog eens nodig hebben en hoop dat het dan wel lukt.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem