Yahoo verwijderen (help)

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

JanDaniel
Lid geworden op: 10 dec 2002, 16:51
Locatie: Hoeilaart

15 apr 2015, 19:55

Beste,

Ondanks dat ik weinig haar meer heb zit ik toch met mijn handen in mijn haar. Sedert van daag heb ik ineens de yahoo browser op mij computer staan. Heb daar niet om gevraagd, hoe kan adt? Ik wil er van af maar lukt me gewoon niet. Kan iemand mij helpen? O ja, als zoekmachine gebruik ik Google. Zou het fijn vinden als iemand het mij op een eenvoudige manier kan uitleggen hoe ik te werk moet gaan. Alvast mijn dank.

Jan Daniel

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 apr 2015, 20:08

JanDaniel,

eerst al eens laten weten Welke windows er op uw computer staat en welke browser u gebruikt IE of FireFox of Chrome
is het echt yahou browser of yahou zoekmachine ?
Configuratiescherm --> Een programma verwijderen --> yahou aanklikken
en verwijderen (zorgen dat de browser gesloten is).

Als u die niet zelf geïnstalleerd hebt:
Download AdwCleaner: (download start automatisch)
https://toolslib.net/downloads/finish/1/
Downloaden --> opstarten --> Scannen --> wachten --> Verwijderen (zeker doen) --> na het heropstarten van de computer ziet u een log tekst Kopieer die tekst en plaats die hier.

Als u de log mist kunt u die vinden bij:
C:\AdwCleaner\Adwcleaner(S0).txt

Klik op Adwcleaner(S0).txt gaat open in kladblok --> tekst selecteren en hier plakken of bij spyware. LOG ZEKER OP FORUM ZETTEN

Nadat de log geplaatst is Adwcleaner nogmaals starten --> deïnstalleren,
dan is alles van AdwCleaner van uw computer;
Als u die nog moet gebruiken moet u die toch terug downloaden.
AdwCleaner ZEKER VERWIJDEREN NA GEBRUIK EN PLAATSEN VAN LOG.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet