virus, malware?

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 apr 2015, 01:17

delady,

open CCleaner --> Opties --> bewaking --> verwijder daar alle vinkjes.
Negeer de gevaar melding.
Verder is de hjt log voor mij in orde
Zijn er nog problemen ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nicolas88
Lid geworden op: 17 nov 2013, 10:08

25 apr 2015, 13:21

heb al van alles van apple eraf gegooid, itunes maar
Apple is vol van adware deze dagen - http://macsecurity.net/view/91/[url]

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

25 apr 2015, 22:00

DANK U WEL! voor alle sh.. eraf te halen,

1.vraagje, filmpjes van bv gsm op pc gezet, kan ik niet afspelen met wmp omdat hij aangeeft codec missing of zoiets...dacht dat ik vlc-player gedownload had maar zie die niet meer staan,waar kan ik die of andere veilige oplossing downloaden zonder extra bagage?

2.had redelijk snel na aankoop pc probleem van "groene" filmpjes, dat kan ik momenteel niet beoordelen, je moest dan één of 2 dagen pc gebruiken vooraleer hij het weer deed en werd alleen opgelost door...systeemherstel...

3.gek genoeg, als pc uitgezet is, is de ene keer num lock uitgeschakeld, de ene keer wel, de andere keer niet, geen betekenis?

4.die jrt-download, adwarecleaner enz, moeten die verwijderd worden?staan die er nog op?kom echt heel beperkt er momenteel op om niets extra terug in te halen tijdens "behandeling" hier, bij cc cleaner gevaar weg gevinkt, dank u

5.in hijack, zie ik menige keren, file missing, kan geen kwaad?

6.nog een domme vraag, weet dit zelfs niet meer, heb nu terug de "e" in taakbalk staan, is het normaal als ik op de "e" klik om internet explorer te openen, dat er dan nog een "e" ernaast komt met de geopende blz(dus 2x "e")...echt weinig op pc gezeten, laatste tijd...

7. van apple is toch alles eraf?

groetjes
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 apr 2015, 12:07

delady

1. Ziet u WMP player op uw scherm ? staat niet tussen de geïnstalleerde programma's ? Als die niet ingeschakeld is; Op het zoek ikoon klikken en intypen Windows Onderdelen --> klikken op Windows onderdelen in of uitschakelen --> in dat scherm zoeken naar Mediaonderdelen, vinkje zetten bij Windows Media Player.
Codec downloaden en installeren : (Klikken op groene cirkel met witte pijl)
http://downloads.ddigest.com/software/d ... rid=178216
VLC downloaden en installeren: (download start automatisch)
http://get.videolan.org/vlc/2.2.1/win32 ... -win32.exe

2.
had redelijk snel na aankoop pc probleem van "groene" filmpjes, dat kan ik momenteel niet beoordelen, je moest dan één of 2 dagen pc gebruiken vooraleer hij het weer deed en werd alleen opgelost door...systeemherstel...
begrijp niet wat u bedoeld.

3.
gek genoeg, als pc uitgezet is, is de ene keer num lock uitgeschakeld, de ene keer wel, de andere keer niet, geen betekenis?
Met het nieuwe BIOS in Windows 8.1 wordt Numlock niet ingeschakeld. Om in te loggen met een cijfercode moet men dus zelf numlock indrukken of automatisch inloggen en, naar keuze, dadelijk starten op het bureaublad ipv tegelscherm.

A. Skip het log-in scherm = doorstarten
Wanneer je niet bang bent dat iemand je computer zonder toestemming gebruikt, kun je elke werkdag een paar seconden besparen door direct op te starten naar het startschem (of de desktop, zoals hieronder beschreven).
Ga naar het startscherm door op de Windowsknop te drukken en typ netplwiz.
Klik op het icoontje om Gebruikersaccounts op te starten. Kies het account waarmee je automatisch wil inloggen en zet het vinkje uit voor
'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken'. Klik op OK, geef twee keer je wachtwoord in en druk nog een keer op OK. De volgende keer dat je opstart ga je rechtstreeks naar het startscherm.

B. Start direct op naar het bureaublad
De verwachting is dat na de volgende update voor Windows je computer standaard naar het bureaublad opstart. Dus dat je niet meer in het startscherm terechtkomt.
Wie daar niet op kan wachten, kan deze instelling nu al aanpassen.
Klik met je rechtermuisknop op de taakbalk. Kies Eigenschappen en vervolgens het tabblad Navigatie. Zet een vinkje voor 'Wanneer ik mij aanmeld of alle apps op een scherm sluit, naar het bureaublad gaan in plaats van naar Start'.

4.
jrt-download, adwarecleaner enz
Jrt verwijderen (rechtsklikken --> verwijderen)
Adwcleaner, als die nog niet verwijderd is, starten mogelijk wordt er aangegeven dat die verouderd is en opnieuw moet gedownload worden --> laten downloaden --> starten op de laatste knop klikken (deïnstalleren) dan wordt alles van adwcleaner verwijderd van uw computer, als u die nodig hebt moet die toch terug gedownload worden en is het logbestand Adwcleaner(S0).txt altijde het juiste.

5.
in hijack, zie ik menige keren, file missing, kan geen kwaad?
Neen kan geen kwaad en een HJT log moet niet zomaar gelezen worden maar ontleed, daarom als men dat niet kan, nooit naar eigen mening een log interpreteren.

6.
nog een domme vraag, weet dit zelfs niet meer, heb nu terug de "e" in taakbalk staan, is het normaal als ik op de "e" klik om internet explorer te openen, dat er dan nog een "e" ernaast komt met de geopende blz(dus 2x "e")...
Domme vragen zijn er niet als men iets niet weet is het slim om er achter te vragen.
2 x ikoon IE in taakbalk is logisch als er 1 een snelkoppeling van IE in de taakbalk staat en 2 als IE op dat ogenblik open is.

7.
van apple is toch alles eraf?
Ik dacht van wel.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

28 apr 2015, 23:22

dag sony, excuses dat ik niet eerder kon antwoorden

de wmp-player was aangevinkt,
bij downloaden, kom ik informatie over toolbar tegen en durfde niet verder te downloaden
Afbeelding

bij program files in verkenner vond ik terug dat ik eind vorig jaar K-lite al had gedownload en dacht dat het toen niet werkte, ben niet zeker...



vlc player werkt gelukkig prima maar spijtig dat wmp niet werkt

2. kort na aankoop bij afspelen filmpjes van bv YouTube of op fb, kreeg ik ipv normaal beeld een groen scherm te zien maar geluid was wel hoorbaar, had medion al hierover gecontacteerd, vnd terug dat nog mensen dezelfde problemen hadden, medion kon alleen "als advies" geven, dat ik alles in back up moest zetten en fabrieksherstel moest doorvoeren, durfde dit niet en gelukkig werd beeld hersteld na telkens een systeemherstel
denk dat het met de videokaart te maken heeft

4. via zoeken, vind ik jrt terug, maar kan niet verwijderen via rechtsklikken, zou hem aan startbalk kunnen vastmaken, als administrator kunnen uitvoeren, enz...maar niet verwijderen...

adware vond ik niet terug


Afbeelding

groeten
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

29 apr 2015, 12:42

delady,

bij program files in verkenner vond ik terug dat ik eind vorig jaar K-lite al had gedownload en dacht dat het toen niet werkte, ben niet zeker... +
Verwijder die eerst via start --> configuratiescherm --> een programma verwijderen
Neem deze k_lite download start automatisch
http://www.majorgeeks.com/mg/getmirror/ ... ull,1.html
2. kort na aankoop bij afspelen filmpjes van bv YouTube of op fb, kreeg ik ipv normaal beeld een groen scherm te zien maar geluid was wel hoorbaar, had medion al hierover gecontacteerd, vnd terug dat nog mensen dezelfde problemen hadden, medion kon alleen "als advies" geven, dat ik alles in back up moest zetten en fabrieksherstel moest doorvoeren, durfde dit niet en gelukkig werd beeld hersteld na telkens een systeemherstel
denk dat het met de videokaart te maken heeft
gebeurd dat nog ?
4. via zoeken, vind ik jrt terug, maar kan niet verwijderen via rechtsklikken, zou hem aan startbalk kunnen vastmaken, als administrator kunnen uitvoeren, enz...maar niet verwijderen...
eigenaardig die kan op geen ander manier verwijderd worden.
adware vond ik niet terug
u bedoeld toch AdwCleaner ? Als u alles juist het uitgevoerd en op het laatst op deïnstalleren hebt geklikt, staat die niet meer op uw computer, kijk eens naar C:\Adwcleaner, als die map er niet meer staat is dat ok.

Werkt de computer nu goed ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

29 apr 2015, 18:33

heel gek, meerdere "programma's staan bij program files, zoals k-lite, windows defender, McAfee, Mozilla Firefox, raptr, maar die staan NIET in configuratiescherm programma's:
Afbeelding

1 of 2 posts hierboven ziet u de verschillen?

enkele filmpjes waarover ik scroll op fb, geven momenteel zwart beeld, binnenkort weer groen beeld....
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

29 apr 2015, 19:57

delady,

de map van McAfee mag weg.
FireFox is die geïnstalleerd geweest ?
Als u de K-lite gedownload hebt zoals aangegeven en geïnstalleerd zou die daar moeten staan.
Die zwarte filmpjes op FB dat kan ook betekenen dat een player niet goed werkt Silverlight denk ik.

Ik stel voor dat u het systeem eens scant naar fouten;
In het zoekvenster (vergrootglas) type in cmd --> rechts klikken op Opdracht prompt --> klikken op Als administrator uitvoeren --> in het zwart scherm intypen sfc /scannow en op [enter] drukken. Wachten tot er bericht verschijnt NIET IN DAT VENSTER KLIKKEN tijdens het scannen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

29 apr 2015, 23:08

heb dit uitgevoerd, even k-lite nog niet gedownload in afwachting van uw antwoord




McAfee en Mozilla verwijderd, mogen raptr, windows defender ook weg?

kreeg eerder al melding over slechte ebay-koppeling of zoiets?verschijnt ook terug

Afbeelding Afbeelding
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

29 apr 2015, 23:10

hhmmm, vond niet dadelijk hoe dit te kopieren, dacht met schermopname het te redden, valt klein uit, geeft melding van corrupt files
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 apr 2015, 11:55

delady,

Windows Defender kan niet weg is een onderdeel van Win 8.1 maar die wordt automatisch uitgeschakeld bij gebruik van een ander AV in dit geval Avast.
raptr ken ik niet waar staat dat, bij de programma's ?
Zo te zien staan er veel snelkoppelingen naar websites op het bureaublad, u maakt daar beter favorieten van en verwijderd die snelkoppelingen.
Om de snelkoppelingen op het bureaublad te ordenen klik rechts op een lege plaats --> beeld --> pictogrammen uitlijnen op raster, u kunt ook kiezen voor sorteren (2 x uitvoeren).
Wat die verwittiging betreft, schakel die e-bay invoegtoepassing uit in IE.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

30 apr 2015, 21:50

sony, uitlijnen op raster was al aangevinkt, maar ga dit sorteren, bureaublad beetje opruimen,
zit momenteel vooral terug met dit groenen beeld, kan het alleen oplossen via systeemherstel,

medion gaf me eens "de oplossing", alles in back up gooien en fabrieksherstel, alleen....

door eenmaal een kopie van gsm erop te zetten, foto's en filmpjes, is ze al meer dan halfvol...


Afbeelding
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

delady
Lid geworden op: 11 sep 2005, 18:45
Locatie: 3770

01 mei 2015, 15:00

dag Sony, groene beeld (voorlopig) opgelost, heb software update gedaan van AMD(raptr was een vorige keer mee gedownload ding), werkt nu weer

had uw laatste link gebruikt van k-lite ivm wmp maar volgende melding

Afbeelding
microsoft windows xp
home edtion
versie 2002
service pack 3

intel(R) Corel(TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2.40 Ghz
kloksnelheid 2.39 GHz, 1,75 GB

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 mei 2015, 15:01

delady,
zit momenteel vooral terug met dit groenen beeld, kan het alleen oplossen via systeemherstel,
U hebt alleen groen beeld met het spelen van filmpjes in Youtube ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 mei 2015, 15:03

delady,

welk bestand wilt u spelen op WM player ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet