Controle HijackThislogfile aub?

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

08 mei 2015, 09:47

@ Sony en Mirah,

023-lijnen kunnen niet verwijderd worden met HjT.

De restanten van AVG Free 8, bevinden zich in het register.
Deze zijn te vinden via "regedit", maar of dat aangewezen is om door Mirah te laten uitvoeren, betwijfel ik!!!

Normaal gezien heb je er geen last van hoor maar wil je alle restanten van AVG (en er zijn er zeker nog) echt verwijderd hebben, moet je in het register zijn.

De te volgen weg/procedure wens ik hier echter niet te plaatsen, dit om te vermijden dat anderen, die ook ooit met AVG hebben gewerkt, op eigen houtje gaan "rommelen" in het register.
Dit om alle gevolgen van een verkeerde verwijdering, niet alle vermeldingen waar "avg" in voorkomt, zijn toe te wijzen aan het AntiVirus programma AVG !!!

Ook denk ik dat het geen nut meer heeft om het eigen AVG Removal tooltje nog zijn werk te laten doen.
Opnieuw voor mij --> lees mijn volgend berichtje)

Ik ben wel bereid om eventueel via TeamViewer even te controleren op restanten, indien gewenst.
Mirah mag me steeds contacteren via een PB-tje en zijn/haar telefoonnummer bezorgen.
Ik bel dan rond 16.00 Hr = gratis!
Laatst gewijzigd door Canadees op 08 mei 2015, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

08 mei 2015, 10:15

In tegenstelling tot wat ik vermeldde in mijn voorgaande berichtje - zou ik toch maar eerst eens "AVG Remover" zijn werk te laten doen!
Kwaad kan dat zéker niet!

Mag ik daarom vragen of deze Vista een 32-of 64-bit besturingssysteem is?
Ik geef dan de directe download van het tooltje.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2015, 12:25

Mirah,

U hebt met CCleaner het register nog niet laten scannen?
Mogelijk dat de restanten van AVG 8 met zo'n scan wel gevonden en kunnen verwijderd worden (file missing).
@Canadees dat dit niet kon met HJT was de reden dat u gevraagd werd om dan zoals door u voorgesteld het verwijder tool van AVG te gebruiken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Mirah
Lid geworden op: 10 nov 2008, 09:49

08 mei 2015, 15:55

@ Canadees:: mijn laptop heeft een 32bit besturingssysteem

PB'tje volgt. Ik ben meestal in Frankrijk maar kan je van daar (gratis ) bellen wanneer het u past.

Eerst even zien wat Sony suggereerde.

Mirah

Mirah
Lid geworden op: 10 nov 2008, 09:49

08 mei 2015, 16:33

Sony, intussen heb ik de CCleaner scan van het register uitgevoerd, maar niets verwijderd.
Het is zo lang geleden dat ik nog eens hier op Seniorennet kwam, dat ik niet meer weet hoe het resultaat doorseinen.
Moet dat opzoeken en dan toepassen...

Intussen dit:

Op de scan-lijst staan 8 'Niet gebruikte bestandsextensies

en 1 Ontbrekende -MUI referentie,

met registersleutel HKCR... of HKCU...

Niets met AVG 8 ...


Mirah

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

08 mei 2015, 17:20

Hetgeen CCleaner vindt, mag verwijderd worden.
Je krijgt steeds de mogelijkheid om hetgeen verwijderd gaat worden, op te slaan!
Doe dat!
Maak een nieuwe map onder de rubriek "Documenten" >> geef ze de naam "CCleaner Back-up", plaats het opgeslagene in deze map.
De volgende keer dat je gaat opslaan >> navigeer naar deze map >> openen >> opslaan.
Dit moet je éénmalig doen, alle volgende keren wordt het automatisch naar de map "CCleaner Back-up" opgeslagen!

Nu "AVG Remover", klik op onderstaande link (bestandje wordt automatisch gedownload) >> opslaan >> ga naar het installatiebestandje, waar je het hebt opgeslagen (normaal in je map "Downmoads") >> dubbelklik er met links op en installeer het tooltje >> laat het zijn werk doen: http://download.avg.com/filedir/util/su ... 5_5501.exe

Mirah
Lid geworden op: 10 nov 2008, 09:49

08 mei 2015, 18:43

Canadees, scan met uw 'tooltje' heeft een ellenlange lijst opgeleverd.

In de nieuwe HJT-scan is dat AVG8 item nu verdwenen.

En nu?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2015, 18:49

Mirah,

nu zou uw computer moeten zuiver zijn.
Tenminste als u CCleaner het register laat proper maken.
Eerst de computer starten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Mirah
Lid geworden op: 10 nov 2008, 09:49

08 mei 2015, 19:05

Sony, Canadees,

CCleaner heeft geen fouten meer gevonden in het register.

Hij is nu " CLEAN" dank zij u beiden.
Van harte bedankt voor uw inzet!!

Mirah

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2015, 19:42

Mirah,

bedankt voor het melden en veel computer plezier verder.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet