Vraagje

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

14 jun 2016, 12:23

Kan iemand zeggen hoe ik daar vanaf geraak zie bijlage

Malwarebites,adware cleaner en ccleaner laten lopen niks te vinden
alleen bitdefender reageert op deze melding en blokkeert het maar komt na een tijdje telkens terug.Alvast bedankt Afbeelding

Kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 jun 2016, 17:46

ik vrees dat het een foutje is van uwe bitdefender
misschien dat het bij één van de volgende updates van uwe bitdefender gedaan is

ik heb dat adres eens ingegeven bij mij ,en krijg internal server error terug

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

15 jun 2016, 07:24

Bedankt verhaegen,

De updates gebeuren automatisch bij bitfender,zal het nog enkele dagen opvolgen.Heb wel de meldingen op toegeeflijk gezet!
Laat je wel iets horen na een week.

Kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner
Gast

15 jun 2016, 07:59

Kazan
Heb dat probleem ook en dat zal je blijven krijgen. Meestal als ik even gesurfd heb op internet verschijnt deze pop-up bij bitdefender.
Dit " probleem " stelt zich toch al enige tijd bij mij en dit sedert ik bitdefender heb.
Je kunt eens opzoeken wat de functie van een api file eigenlijk is, heeft iets te maken met een verbinding maken tussen....... en ....... de juiste termen weet ik niet meer.
Malware en pc opkuisen haalt inderdaad weinig uit of niets uit.
Een mailtje naar bitdefender zelf ( via je account ) zal je zeker verder helpen en ze reageren vrij vlug, meestal nog dezelfde dag.
Zelf heb ik het nog niet gedaan want ik maak er een sport van om eerst zelf uit te zoeken waar het probleem ligt en hoe het verder kan opgelost worden :wink:

Open verkenner maar eens, selecteer je c-schijf en zoek maar eens de files op via de zoekrobot door het woordje API in te vullen dan zie je waar je ze kunt vinden.

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

15 jun 2016, 14:30

Bedankt dicksy,

Deze meldingen heb ik sedert een week,bitdefender heb ik nu 1jaar en nog een jaar te gaan en ben daar best tevreden over.ben niet zo'n held in
computers en ga nog een week wachten (zie mijn vorige mail)vooraleer ik iets verkeerd doe.
Heb sedert de instelling is verlaagd vanmorgen geen melding meer gehad.

Kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

18 jun 2016, 12:50

Hallo,

Toevallig ontdekt,telkens ik de website van zowel DM als HLN aanklik
verschijnt die melding.als ik dan een ander item open in deze kranten
komt er telkens een melding bij.Bij de andere kranten die bij mijn favorieten staan is alles normaal en ook bij andere websites.
Websites beiden hernieuwd,resultaat was hetzelfde.
Heb beide sites dan maar uit mijn favorieten verwijderd

Zou dat de oorzaak kunnen zijn?Alvast bedankt.

Kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner
Gast

18 jun 2016, 21:07

Bij mij staat HLN niet bij de favorieten, trouwens geen enkel item, en heb het ook. Op andere sites heb ik het soms maar is de code vermeld aan foutcode verschillend. Wat ik bedoel is dat elke site zijn eigen code heeft bij de api.traquilty achteraan.
Ik wacht op de reactie van Bitdefender volgende week.

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

27 jun 2016, 15:40

Aan Verhaegen,

Sorry,moest je nog een antwoord geven op mijn vorig berichtje het is hier nog niks veranderd.meldingen worden voorlopig niet meer weergegeven.
Instelling bitdefender staat nog steeds op toegeeflijk laat het dus maar zo staan.

kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 jun 2016, 17:19

@Kazan1998

Ik gebruik ook Bitdefender total sec 2016, soms krijg ik ook een melding dat een bepaalde webpagina geblokkeerd werd,
Niks van aan trekken na een tijdje krijg je die melding niet meer,
zeker uw instelling niet veranderen laat hem op gemiddeld staan, anders loop je het risico andere troep binnen te halen zonder dat je het weet.

Je kan ook zoals hierboven vermeld contact opnemen met Bitdefender, ze reageren zeer vlug soms nog dezelfde dag en je kan uw vraag ook in het Nederlands stellen ze antwoorden terug in het Nederlands

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 jun 2016, 17:19

in orde hoor
Gast

28 jun 2016, 16:32

Het probleem stelde zich als volgt:
Bij het surfen op de verschillende sites van kranten werden er steevast webpagina's geblokkeerd zoals Kazan hierboven reeds getoond heeft met een PrintScreen op 14.06.2016.
Heb de vraag gesteld aan Bitdefender die mij gevraagd hebben een systeemscan te maken en dit door te sturen aan hun. Wat ook gedaan werd.
Ik gebruik ook Bitdefender Total Security 2016

Afbeelding

Nu het bizarre:

Enkele dagen na het sturen van dit bestand zijn die meldingen, zoals Benq inderdaad schrijft, gestopt zonder dat ik mijn instellingen aangepast heb.
Op 20.06.2016 heb ik wel nog een mailtje ontvangen van Bitdefender ( wel in het engels nu ) dat ze aan het probleem werken en vragen om geduld.
Tot op vandaag geen verdere reactie meer ontvangen.
Of het probleem zich nu vanzelf opgelost heeft ( wat ik toch zeer bizar zou vinden ) of dat Bitdefender er voor iets tussen zit heb ik tot op heden het raden naar.
De groetjes :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

28 jun 2016, 20:37

Bitdefenderr en api.trackuity.com

Beoordeling door Bitdefender op 21.05.20016

Afbeelding

En op 28.06.2016 heeft Bitdefender zijn databestand aangepast of al eerder.
Afbeelding

Op deze sites worden ook cookies gebruikt van trackuity:
http://trackuity.realo.be/realo/ticker/ ... g_box.html
http://trackuity.hln.be/regiojobs/ticke ... y=kapellen
enz..., enz...

Wat een API is?
http://computerworld.nl/development/747 ... is-een-api




:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

28 jun 2016, 22:14

Inderdaad Pcekspeer wat U schrijft. Ik heb zo geblokkeerde webpagina ( de foutmelding ) eens gevolgd na gesurfd te hebben op HLN en kwam terecht bij de webpagina vacature.

Kazan1998
Lid geworden op: 21 feb 2010, 10:01

30 jun 2016, 12:32

Aan allen die mij bij dit probleem hebben geholpen een dikke merci,heb mijn instellingen terug aangepast en stel vast dat er geen meldingen meer binnenkomen.Was wel al enkele dagen niet op het forum geweest.

Bij deze mag dit topic dan ook afgesloten worden.

Kazan1998
Als ik het niet begrijp dan vraag ik het aan iemand die het kan weten
Windows 8.1-64bit
Bitdefender/Malware-bites/adw.cleaner/Ccleaner