security essentials-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 aug 2019, 08:40

Bijna dagelijks worden we "bestookt" met beveiligingsupdates. Is het wenselijk deze steeds te downloaden.? vb. zoals deze hierna.

Beveiligingsinformatie-update voor Microsoft Security Essentials - KB2310138 (versie 1.299.1749.0)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 aug 2019, 10:32

uiteraard ja
dat zijn uw antivirusdefinities
aan de hand daarvan weet uw antivirusscanner welke hij als slecht moet zien
en maak je géén zorgen , dat neemt géén plaats in eigenlijk
dat is maar een lijst zoals bv. een lijst in een worddocument

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 aug 2019, 14:31

dank voor de klare en vlugge reactie.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

26 aug 2019, 06:12

OPGELET

Ikzelf kreeg recent al enkele dagen ongewenste telefoontjes.
Waarbij een stem in slecht Engels beweert namens MICROSOFT te bellen vanaf een onbekend nummer en mij tracht wijs te maken, dat ik een update moet downloaden... :evil:

NIET doen wat het zijn oplichters. Zelfs de computer-crime-unit van de politie weet hiervan.
Ikzelf trachtte al om via Telenet die oproepen te laten blokkeren.
Maar uiteindelijk is slechts een middel probaat en dat is de functie "ken uw beller" te installeren.
Via het telefoonboek in mijn vaste toestel, weet ik dan WIE er belt nog voor ik opneem.

Qua correcte updates...van Microsoft...
Ik heb al heel wat jaren ESET als virus-scanner en die beschermt mij tegen fake software updates.

Hobo

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

26 aug 2019, 07:21

Hobo schreef:
26 aug 2019, 06:12



NIET doen wat het zijn oplichters. Zelfs de computer-crime-unit van de politie weet hiervan.
Ikzelf trachtte al om via Telenet die oproepen te laten blokkeren.
Maar uiteindelijk is slechts een middel probaat en dat is de functie "ken uw beller" te installeren.
Via het telefoonboek in mijn vaste toestel, weet ik dan WIE er belt nog voor ik opneem.



Hobo

Zoiets bestaat ook bij Proximus, Hobo.
Via Slimme diensten - nummerherkenning.
Heb je de beller niet in je telefoonboek, dan verschijnt het nummer op het scherm.
Ook de naam van het land verschijnt.

Er bestaan natuurlijk ook geheime nummers !

Heel handig, maar uiteraard betalend.
Wiana