spyware?-opgelost
-
viko - Lid geworden op: 29 nov 2006, 11:24
Goedemiddag.
Ik kreeg al een paar keer onderstaand bericht van Avast, en dit telkens ik mij inlog op de mailgroep van seniorennet. Bij andere sites heb ik dat niet.
Wat moet ik daarmee doen?
Bedankt.
Ik kreeg al een paar keer onderstaand bericht van Avast, en dit telkens ik mij inlog op de mailgroep van seniorennet. Bij andere sites heb ik dat niet.
Wat moet ik daarmee doen?
Bedankt.
Windows 10-64 bits, Intel i5 760-2.8 Ghz, ram 8 GB, Avast, Malwarebytes, ATF, CC Cleaner, Eusing Free Registry Cleaner, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Foxit Reader.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
uwe browser gaat naar http://yourrecovery.net/
dat is dus niet goed
ge moet eens gaan kijken in de browser >extra >add ons >extensies
wat staat daar in ?
dat is dus niet goed
ge moet eens gaan kijken in de browser >extra >add ons >extensies
wat staat daar in ?
-
viko - Lid geworden op: 29 nov 2006, 11:24
Bij de mailgroep staat rechts een knop 'lezen' en ik heb ondervonden dat ik bij één persoon die melding krijg. Bij de rest heb ik dat niet.
Bij het openen verschijnt links onder in beeld een banner met een vlugge melding: wachten op ... facebook... overbrengen .... seniorennet..... en nog wat. Bij die ene duurt het openen veel langer dan bij de andere pagina's.
Windows 10-64 bits, Intel i5 760-2.8 Ghz, ram 8 GB, Avast, Malwarebytes, ATF, CC Cleaner, Eusing Free Registry Cleaner, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Foxit Reader.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
dit eens doen
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... tialiseren
knop firefox opfrissen op klikken
en nadien nog eens gaan proberen of ge het nog hebt
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... tialiseren
knop firefox opfrissen op klikken
en nadien nog eens gaan proberen of ge het nog hebt
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
Hallo,
Doe het volgende eens:
Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
Als er bedreigingen zijn gevonden:
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Kopieer en plak nu de inhoud van het logbestand in je volgend bericht.
Doe het volgende eens:
Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
- Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
- Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
- Die is hier na te lezen Handleiding.
- Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
- De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Als er bedreigingen zijn gevonden:
- Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
- Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Kopieer en plak nu de inhoud van het logbestand in je volgend bericht.
-
viko - Lid geworden op: 29 nov 2006, 11:24
Ik gebruik al jaren Malwarebytes en heb die al twee keer laten lopen. Hij vindt niks.
Ook AdwCleaner meldt niks.
Vandaag nog geen last gehad van de melding.
Ook AdwCleaner meldt niks.
Vandaag nog geen last gehad van de melding.
Windows 10-64 bits, Intel i5 760-2.8 Ghz, ram 8 GB, Avast, Malwarebytes, ATF, CC Cleaner, Eusing Free Registry Cleaner, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Foxit Reader.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
Hallo,
Heel goed, heb je malwarebytes al geupgrate naar versie 4.o, ander zou je dat nog even kunnen doen.
Mocht het probleem zich weer voor doen man je Firefox kunnen resetten.
Reset Firefox.
Heel goed, heb je malwarebytes al geupgrate naar versie 4.o, ander zou je dat nog even kunnen doen.
Mocht het probleem zich weer voor doen man je Firefox kunnen resetten.
Reset Firefox.
-
viko - Lid geworden op: 29 nov 2006, 11:24
De link voor verfrissen kreeg ik gisteren van Verhaegen. Die haalde niets uit, zoals je hierboven kunt lezen.
Windows 10-64 bits, Intel i5 760-2.8 Ghz, ram 8 GB, Avast, Malwarebytes, ATF, CC Cleaner, Eusing Free Registry Cleaner, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Foxit Reader.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
Oke, als het probleem zich weer voor doet dan zou je de tool FRST moeten uitvoeren.
Dan krijg ik een geheel beeld: viewtopic.php?f=43&t=197564&sid=1ff78dd ... f36279062d
-
viko - Lid geworden op: 29 nov 2006, 11:24
Vandaag nog geen melding gekregen. Na het opfrissen van firefox heb ik mijn pc afgesloten en vandaag terug opgestart.
Kan het zijn dat de wijzigingen (in firefox) pas na heropstarten pc van kracht waren?
Kan het zijn dat de wijzigingen (in firefox) pas na heropstarten pc van kracht waren?
Windows 10-64 bits, Intel i5 760-2.8 Ghz, ram 8 GB, Avast, Malwarebytes, ATF, CC Cleaner, Eusing Free Registry Cleaner, Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Foxit Reader.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
Dat is meestal wel het geval, maar hou het in de gaten.