2 items verwijderen in mijn map: personen-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 jun 2020, 12:05

Zojuist zie ik als ik mijn map: 'personen'open dat er bovenaan mijn contactpersonen 2 dingen staan die ik er niet in gezet heb nl. pakketdienst en een tweede: uw pakketje. Daar er zoveel spammails binnenkomen dat er een pakketje klaar staat voor mij maar dat er nog verzendingskosten moeten betaald worden, en die ik trouwens altijd direct verwijder omdat het spam is, vind ik het verdacht dat die beide dingen in mijn contactadressen staan. Het is ook niet mogelijk om ze te verwijderen want 'verwijderen' staat in het licht grijs en is dus niet geactiveerd. Ik kan er dus ook niet op klikken. Hoe moet ik te werk gaan om deze beide dingen: pakketdienst en uw pakketje te verwijderen uit deze personenlijst. Ik vind het heel raar hoe die daar gekomen zijn.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jun 2020, 19:07

de map "personen " ?
in welk programma is dat ?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 jun 2020, 22:14

gewoon op je pc bij je vastgemaakte tegels of bij alle app's, de map die wordt weergegeven door 2 mannetjes en waar alle contactadressen opgeslagen zijn. Normaal werk ik met Microsoft outlook en gebruik ik om mails te sturen mijn adresboek dat ik daar kan vinden, maar er staat dus ook een app of icoontje op mijn scherm met die beide mannetjes en als je daarop gaat staan met je muis verschijnt 'personen'. Als je die openklikt dan zie ik daar alfabetisch gerangschikt al mijn contactadressen staan maar er staan ook verschillende namen tussen die ik niet ken en die ik er nooit heb in gezet. Ik zie dus nu dat het niet alleen die 2 zijn met de naam pakketdienst of 'uw pakketje' die vooraan staan, maar ook in heel de lijst verspreid staan heel veel namen die ik er liever uit wil hebben omdat ik die niet ken en ze ook louch schijnen. Heel rare mailadressen. Heel raar is dat bij alle namen die ik wel ken ik gewoon op verwijderen kan klikken als ik er rechts op klik. Maar bij die namen die ik wil verwijderen is de mogelijkheid 'verwijderen' niet geactiveerd en kan ik daar dus ook niet op klikken. Ik vind dit wel een beetje beangstigend.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 jun 2020, 22:30

Heb ondertussen per toeval zelf de oplossing gevonden. Heb op de app personen geklikt en ben daar naar instellingen gegaan. Heb dan het vinkje uitgevinkt bij:' contacten met wie je onlangs hebt gecommuniceerd automatisch toevoegen'. En nu zijn alle rare mailadressen vanzelf verdwenen uit mijn lijst. Nu staan enkel nog mijn eigen contactadressen in de lijst. Een hele geruststelling.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem