cookies-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Ever45
Lid geworden op: 05 okt 2019, 09:28

15 aug 2020, 09:06

Ik heb enorm veel cookies geaccepteerd en er een bos van 'verzameld'. Nu blijkt dat er (sommige) cookies het 'lezen' van (sommige) items belemmeren en moeten die dus verwijderd worden. De lijst is zo groot en de gebruikte afkortingen zo onbegrijpbaar dat ik niet echt de betrokken cookies kan uitkiezen. Ik ben dus van plan om alles te verwijderen. Kan ik daardoor (behalve vertraging om een bepaald programma te laden) onherstelbare schade oplopen? Ik vermoed dat de websites die cookies eisen die gewoon terug zullen plaatsen, maar zeker ben ik niet. Wis ik alles of niet? (that's the question; met dank aan Shakespeare)

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

15 aug 2020, 09:19

Ja je mag alle cookies verwijderen. Programma’s gaan daardoor niet trager laden.
Webpagina’s die cookies gebruiken zullen opnieuw vragen om die te mogen installeren. Op sommige webpagina’s zal je opnieuw gegevens moeten invullen en/of opnieuw moeten inloggen. Soms kan je ook opgeven van welke domeinen de cookies niet moeten verwijderd worden. b.v.b. in ccleaner.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15 aug 2020, 11:34

Hallo,

Als je er geen programma voor wild gebruiken kan je het handmatig doen, het is per browser anders:

Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 aug 2020, 09:23

Goed om te weten ..
Dank je wel abbs,

Joy
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Ever45
Lid geworden op: 05 okt 2019, 09:28

16 aug 2020, 09:24

Met dank voor het snelle antwoord; ik ben géén volkomen leek, ik (her)ken de procedure, maar wegens : 'nooit eerder nodig geweest' wou ik toch op 100 % zeker spelen. Merci !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 aug 2020, 08:35

je kan eventueel ook de browser zo instellen dat de cookies automatisch gewist worden telkens men de browser sluit

sylrog
Lid geworden op: 15 okt 2005, 18:43
Locatie: Sint-Lambrechts-Woluwe 1200

03 jan 2023, 16:44

Besten,
Vooreerst mijn beste wensen voor het nieuwe jaar 2023.
Wat cookies betreft, ik heb laatst mijn cookies eens weggedaan en... lap zeg alle logins weg, en ook alle Messenger berichten en foto's weg.
Hoe kan dit? Wat doe ik waarschijnlijk verkeerd.
De uitleg die ik via "Instellingen" vind over cookies is me te verwarrend.
Alvast bedankt
Roger Lens
Ik, wij, zijn namelijk verzamelaars van vanalles en nog wat, maar toch meer bepaald van dingen die iets met onze roots te maken hebben. Postkaarten, boekjes, items in verband met onze familienaam. enz...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jan 2023, 17:22

welke browser ?
je moet altijd eerst goed kijken en lezen
sommige browsers kan je cookies en inlog en paswoorden apart verwijderen
soms moet je goed kijken of paswoorden en inloggegevens ook géén vinkje aanstaat , dan moet je dat eerst uitvinken , dan pas cookies verwijderen aanvinken