wachtwoordsafe

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

12 okt 2020, 15:34

beste, na een nare ervaring van een mail die vanuit mijn mailadres verstuurd is naar een persoon van onze vereniging (penningmeester) om een betaling te doen, maar die hier goddank niet op gereageerd heeft omdat hij het verdacht vond, heb ik mijn wachtwoorden voor mijn emails allemaal veranderd. Ik heb ondertussen alles nagekeken op mijn browsers en zo veel mogelijk uitgevinkt voor mijn veiligheid. Mijn vraag is: zou het goed zijn om een wachtwoordsafe te maken en is dat wel veilig. Welke raadt u me aan: LastPass (of een andere) en als ik die installeer moet ik dan ergens op letten. Ik tikte in google Lastpass in en kreeg direct een pagina waar ik mijn gegevens moest invullen en mijn hoofdwachtwoord. Ik heb dus niets moeten downloaden. Omdat ik zo voorzichtig mogelijk wil te werk gaan heb ik dus nog geen gegevens ingevuld maar vraag ik graag eerst raad aan jullie. Ik ben tegenwoordig wat wantrouwig als ik een wachtwoord moet invullen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

12 okt 2020, 16:26

Ik gebruik lastpass al jaren , het is zeer gemakkelijk ge moet alleen het hoofdwachtwoord onthouden ,het programma vult zelf de wachtwoorden in als je inlogt op een website . Voor het hoofdwachtwoord neem je beter een zin dat is gemakkelijker te onthouden ( vb- ikrijdrodeauto). Er zijn ook extensies voor in de browser (Firefox of Google chrome ).
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

12 okt 2020, 22:59

bedankt voor je antwoord. En is het normaal dat je lastpass gewoon opent via google en je niets moet downloaden maar direct kunt beginnen met een paswoord in te geven. En ik gebruik zowel firefox als google chroom. Is dat een probleem. Ik weet echt niet hoe het werkt. Moet ik dan al de wachtwoorden die ik in gebruik heb zelf ingeven. En ik weet wel dat je als hoofdwachtwoord best een lange zin gebruikt met kleine letters, hoofdletters, cijfers en tekens. Liefst langer dan 15 tekens, dus dat is geen probleem. Zijn er op internet filmpjes te vinden of duidelijke uitleg hoe je te werk moet gaan. En is het veilig om gewoon in google naar lastpass te gaan en die dan maar te gebruiken of loeren er daar ook gevaren, want tegenwoordig sta ik zeer argwanend tegenover zulke dingen die met wachtwoorden te maken hebben.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13 okt 2020, 17:25

Hallo,

KeePass is ook een goed programma deze staat los van je browsers en kan je voor alle wachtwoorden gebruiken.
Dit programma maakt voor jou de wachtwoorden je hoeft alleen hoofd wachtwoord te maken neem dat idee
van audibac een zin als wachtwoord.
Ik zet wat linken neer kan je het eens doorlezen:

Hier te downloaden: (versie 2.46) https://keepass.info/download.html
Hier het NL bestand te downloaden: https://www.nationaalcomputerforum.nl/t ... st-1157758

Hier vele handleidingen (ook via pdf) kijk welke jij makkeloijk vind: https://www.google.com/search?client=fi ... andleiding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

13 okt 2020, 20:07

Hier kun je lezen hoe alles werkt , het is zeer gemakkelijk en hij genereert zelf ook wachtwoorden als je dat wil
Zowel voor firefox als chrome , en vult u wachtwoord automatisch in als je inlogt op een website , als het opgeslagen is . En in het Nederlands wat voor sommige mensen ook gemakkelijker is .
https://www.lastpass.com/nl/how-lastpass-works
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 okt 2020, 21:15

Dank je wel voor jullie goede raad en info. Ik zoek het uit en ga dan een wachtwoordsafe installeren.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15 okt 2020, 17:32

Nouchka schreef:
14 okt 2020, 21:15
Dank je wel voor jullie goede raad en info. Ik zoek het uit en ga dan een wachtwoordsafe installeren.
Succes ermee :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)