kan niet meer inloggen bij my Proximus-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

13 okt 2020, 12:40

Nadat er vanuit mijn mailadres een verdachte mail gestuurd was die niet van mij kwam heb ik mijn wachtwoorden om in te loggen bij proximus mail en bij My proximus veranderd . De wachtwoorden die ik daarvoor gebruikte waren de originele wachtwoorden die ik indertijd van Belgacom/proximus gekregen had toen we bij hen klant werden. Inloggen bij mijn proximus mail gaat perfect. Maar ik kan niet met hetzelfde wachtwoord inloggen bij My Proximus. Oorspronkelijk had ik ook 2 verschillende wachtwoorden voor mail en my proximus. Ik maakte dus voor My Proximus ook een nieuw wachtwoord aan. Dit werd aanvaard, maar telkens als ik bij My proximus wil inloggen verschijnt er nadat ik mijn mailadres en wachtwoord heb ingetikt en op aanmelden klik volgend venster:
voor seniorennet.jpg
Wat moet ik doen om toch me toch te kunnen inloggen. Ik heb geen authenticator en als ik klik op: gebruik herstelcode krijg ik dit:
voor seniorennet 2.jpg
Weet er iemand raad ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

13 okt 2020, 12:47

ik zie dat mijn bijlage niet verschijnt in mijn topic. Ik krijg dus een venster waarin staat: open uw authenticator app. Maar dat heb ik niet. Als je dan klikt op: gebruik herstelcode krijg ik een ander venster om de herstelcode in te vullen maar ook dat heb ik niet. Ik heb al sinds vrijdag geprobeerd om in te loggen maar het lukt niet. Heb al 2 keer naar Proximus gebeld en hen gevraagd wat ik moet doen en ze zeggen telkens dat ze me zullen terug bellen en iemand mijn computer van op afstand zullen laten overnemen, maar ik hoor niets van hen. Het is nu niet zo dat ik elke dag inlog op My Proximus, maar ik kan dus ook mijn facturen niet meer bekijken op my proximus. Dat is toch niet normaal.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 okt 2020, 15:06

Nouchka schreef:
13 okt 2020, 12:47
ik zie dat mijn bijlage niet verschijnt in mijn topic. Ik krijg dus een venster waarin staat: open uw authenticator app. Maar dat heb ik niet. Als je dan klikt op: gebruik herstelcode krijg ik een ander venster om de herstelcode in te vullen maar ook dat heb ik niet. Ik heb al sinds vrijdag geprobeerd om in te loggen maar het lukt niet. Heb al 2 keer naar Proximus gebeld en hen gevraagd wat ik moet doen en ze zeggen telkens dat ze me zullen terug bellen en iemand mijn computer van op afstand zullen laten overnemen, maar ik hoor niets van hen. Het is nu niet zo dat ik elke dag inlog op My Proximus, maar ik kan dus ook mijn facturen niet meer bekijken op my proximus. Dat is toch niet normaal.
Stel hier eens uw vraag, dan heb je binnen het kwartier antwoord.
https://nl.forum.proximus.be/

en klik links onder Support op Internet, stel daar uw vraag.

Ik denk dat het niet perse moet maar het is natuurlijk altijd beleefd U eerst te registreren en voor te stellen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

13 okt 2020, 23:52

Hallo Benq, bedankt voor uw raad, maar dat is juist het probleem...........ik kan mij niet registreren om naar dat forum te gaan want ik moet mij inloggen met my proximus en dat kan ik juist niet !!!!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 okt 2020, 08:20

Nouchka schreef:
13 okt 2020, 23:52
Hallo Benq, bedankt voor uw raad, maar dat is juist het probleem...........ik kan mij niet registreren om naar dat forum te gaan want ik moet mij inloggen met my proximus en dat kan ik juist niet !!!!!
Dan heb je nog maar 1 oplossing: 080022800 gratis nummer
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 okt 2020, 09:58

dacht je dat ik dat nummer nog niet gebeld had. Vrijdag gebeld. Na een half uur muziekje ben ik daarna 3 keer doorverbonden met iemand anders omdat ze me niet konden helpen. De laatste liet me mijn account verwijderen om daarna opnieuw in te geven. Verwijderen ging. Opnieuw in geven lukte niet. Dan zei hij dat hij me niet verder durfde hebben om niet meer slechts aan te richten en dat hij mijn dossier zou opmaken voor een hogere IT-er die me dan zo vlug mogelijk zou opbellen. Ondertussen was het mij wel gelukt om mijn account terug aan te maken en terug op proximus mail te kunnen, maar inloggen bij My proximus gaat niet meer. Zaterdagavond had nog niemand gebeld. Terug gebeld naar gratis nummer. Zelfde scenario. keer doorverbonden om uiteindelijk te zeggen dat er iemand mij zou bellen die mijn pc vanop afstand zou overnemen. Vandaag woensdag en nog niemand die me heeft gebeld. Daar seniorennet al dikwijls kunnen helpen heeft zette ik het hier op het forum. Maar toch bedankt. We proberen verder !!! Het probleem is begonnen toen ik de wachtwoorden moest veranderen op aanraden van proximus zelf na een mail die ik hen stuurde.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

14 okt 2020, 10:20

Waarom neem je niet zelf eens contact op met SPEARIT, Nouchka ?
info@proximus-spearit.be
Tel.016 359 100

SpearIT is een zelfstandig computerbedrijf dat Proximus ondersteunt.
Die mensen zijn het die je computer vanop afstand overnemen .

Ik had begin dit jaar serieuze problemen met Proximus en toen heeft
een IT'er van dat bedrijf het opgelost .
Een heel lieve meneer trouwens die me aanraadde om , als ik nog eens
problemen heb, het volgende te doen :
Vragen aan Proximus om een ticket aan te maken én naar SpearIT vragen .

Niemand verbiedt je om zelf contact op te nemen ook ...
Je vindt alle gegevens op internet .

Ik duim voor je !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

14 okt 2020, 11:19

Nouchka schreef:
13 okt 2020, 12:40
verschijnt ... op aanmelden klik volgend venster:
voor seniorennet.jpg
Wat moet ik doen om toch me toch te kunnen inloggen. Ik heb geen authenticator en als ik klik
Spijtig dat je de afbeelding niet geplaatst hebt.
- Afbeelding maken, Opslaan op pc, in deze post klik Afbeelding Uploaden, dan Bladeren,
uw afbeelding kiezen op pc, klik Openen, klik Versturen, en klaar.

Uw bericht doet mij vermoeden dat je 2-stap-verificatie hebt ingesteld bij het aanpassen van uw wachtwoord voor MyProximus. De gebruiker en wachtwoord die je ingeeft zijn correct en de volgende stap (stap-2) is het invoeren van een authenticatie code die je krijgt van een authenticatie app. bvb. Google Authentication app.

Enige probleem: ik vind nergens op de Proximus website dat Proximus van dit "2-stap-verificatie via app" systeem gebruik maakt.

Kan je eventueel proberen in te loggen met Itsme? Dit wordt door Proximus ondersteund.
Die moet je natuurlijk ook eerst installeren op je smartphone en instellen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 okt 2020, 21:10

Afbeelding

dit is het venster dat telkens verschijnt als ik probeer in te loggen op My Proximus en de naam en het wachtwoord heb ingegeven. Ik heb nooit 2-stapsverificatie gebruikt op mijn pc en als ik kijk bij beveiliging staat die ook niet aangevinkt. En ik heb ook nooit een authenticatie app gehad of gebruikt. Dus het is mij een raadsel waarom dit nu telkens verschijnt. En u raadt me aan om rechtstreeks contact op te nemen met Spearit, maar bij proximus beloofden ze mij vorige vrijdag en nogmaals nadat ik terugbelde op zaterdag dat er mij iemand zou contacteren, dan ga ik daar toch van uit dat ze dat zullen doen ! Ze zijn wel vlug om een mail te sturen met de vraag of ik tevreden was met mijn contact met proximus. NEEN DUS. Ik hoop dat mijn afbeelding nu doorkomt want ik had het de vorige keer ook geprobeerd maar het lukte niet terwijl ik het op dezelfde manier doe die u me uitlegt.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 okt 2020, 21:13

u raadt me aan om Itsme te gebruiken om in te loggen, maar is dat niet enkel voor op een smartphone. De problemen heb ik hier wel op mijn pc. Op mijn smartphone kan ik gewoon op mijn My Proximus daar heb ik geen probleem.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

15 okt 2020, 08:22

Nouchka schreef:
14 okt 2020, 21:10
En u raadt me aan om rechtstreeks contact op te nemen met Spearit, maar bij proximus beloofden ze mij vorige vrijdag en nogmaals nadat ik terugbelde op zaterdag dat er mij iemand zou contacteren, dan ga ik daar toch van uit dat ze dat zullen doen ! Ze zijn wel vlug om een mail te sturen met de vraag of ik tevreden was met mijn contact met proximus. NEEN DUS.
En toch denk ik, Nouchka, dat je ze moet blijven lastig vallen én eisen dat ze een ticket aanmaken én je verbinden met iemand van SpearIT .
De "bedienden" van Proximus zijn echt geen zelfstandigen, die hun klanten tevreden willen stellen .
Ze sturen je van hot naar her ; 't voornaamste is dat zij persoonlijk van je "gezeur" af zijn !

Ik kan natuurlijk alleen spreken uit eigen ervaring en als je wil blijven wachten, dan is dat jouw keuze.
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 okt 2020, 10:25

je zegt: je moet ze een ticket laten aanmaken om contact te kunnen opnemen met Spearit. Maar ze zegden mij dat ze een dossier hebben opgemaakt en dat zouden doorgeven en dat ze mij zouden bellen. Hoe kan ik dan aan zo'n ticket komen. Nogmaals bellen en weer hetzelfde te horen krijgen. Ik wil inderdaad niet blijven wachten, maar zomaar rechtstreeks contact opnemen met spearit zal waarschijnlijk ook niet gaan.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

15 okt 2020, 10:47

Een dossier , of een ticket ( zoals die IT'er van SpearIT het noemde) zal hetzelfde zijn, denk ik .
'k Weet het : het is superergerlijk !
Maar, of er iets anders op zit ? Ik vrees ervoor...
Een vriend van me heeft het toen wel in handen genomen.
Hij zit in de provincieraad en heeft zich eens goed boos gemaakt.
Ze hebben hem ook allerlei foefjes proberen wijsmaken, maar hij
is IT'er en heeft zich niet laten afschepen .

Ik bedoel vooral dat braafjes afwachten geen zoden aan de dijk brengt.
Als ik in jouw geval was, dan zou ik niet opgeven, al hang ik een halve dag aan de foon ,
en niet met me laten sollen !
't Is toch een gratis nr. ook hé.
Vraag misschien of je zelf contact moet opnemen met SpearIT
én naar de kenmerken (nr.) van je dossier .
(dan kan je dat doorgeven, mocht je zelf naar SpearIT bellen .)
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 okt 2020, 11:18

OK vriendelijk bedankt. Dat kan ik inderdaad doen . Dan weten ze ook al dat ik op de hoogte ben van die SpearIT !! Ik denk als ik die authenticator kan verwijderen dat alles in orde is, maar ik heb die nooit gedownload en 2-staps verificatie staat ook overal uit. Misschien moet ik doen wat die eerste man die ik aan de lijn had me zei nl. mijn account verwijderen en opnieuw installeren. Maar ik heb schrik als ik dit doe dat ik nergens meer op kan. Nu kan ik tenminste nog inloggen bij proximus mail en ook op mijn smartphone is alles terug ok, want hij had me mijn account laten verwijderen op smartphone omdat ik opdat moment niet meer op mijn mails kon op mijn pc. Maar daarna installeren lukte niet. Na lang zoeken is het mijzelf dan uiteindelijk toch gelukt. Dus...........ik sta wat huiverig om mijn account voor proximus op mijn pc te verwijderen en opnieuw in te stellen. Zij moeten het inderdaad maar oplossen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

15 okt 2020, 11:31

Ik duim, Nouchka :)

Sorry, maar ik ben ook zo ongeveer een leek op dat vlak.
Iets zomaar uitproberen, doe ik niet :
"Ieder zijn stiel", is mijn motto .
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.