Frst logje nakijken aub-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

23 nov 2021, 23:24

Geachte leden van het forum,
Ik heb een laptop hier om de laptop eens na te kijken en de eventuele problemen op te lossen.
Nadat ik de update KB5007186 geïnstalleerd heb via de windows update, de installatie ervan duurde vrij lang; maar uiteindelijk werd deze toch geïnstalleerd. Toen ik sanderdaags de laptop opstartte verliep de opstart zeer traag, met een zwart scherm, na een tijdje kon ik eindelijk inloggen, maar de verdere opstart verliep ook zeer traag, toen uiteindelijk de laptop klaar was om mee te beginnen te werken liepen bijna alle programma's vast, na een tijdje ben ik er toch in geslaagd om programma's te openen, ik hen een scan gedaan met Norton Internet Security maar dit leverde niets op, ik heb daarna ook geprobeerd om malwarebytes op te starten maar dit lukt men niet omdat het programma vast loopt. Ik heb een scan gedaan met FRST zodat jullie deze logies kunnen nakijken en dat ik met jullie hulp de onnodige zaken kan verwijderen in de hoop dat de laptop dan sneller werkt en dat de programma's sneller openen en niet meer vastlopen
Nog een opmerking
Voor de update van KB5007186 werkte de laptop tamelijk snel en waren er weinig problemen.
Graag spoedig antwoord aub,
Bedankt alvast
logje FRST
https://we.tl/t-7RgUpEZ6R0
gegevens laptop
Laptop Acer Aspire ES 1-711
Apparaatnaam acer
Harde schijf: 913 Gb (91,5 Gb gebruikt) 821 Gb beschikbaar
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU N2840 @ 2.16GHz 2.16 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 4,00 GB (3,88 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Norton Security Online
Editie Windows 10 Home
Versie 21H1
Installatiedatum ‎14/‎11/‎2020
Build van besturingssysteem 19043.1348
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.3920.0

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 nov 2021, 09:31

Hallo,

Verwijder update KB5007186 eens en kijk of daarna de pc weer normaal werkt.

Afbeelding

Als die dan weer goed werkt maak meteen via de tool FRST 2 nieuwe logjes en upload die
via WeTranfer.
Bijlagen
Screenshot 2021-11-24 at 09-24-28 Herstelopties in Windows.png
Screenshot 2021-11-24 at 09-24-28 Herstelopties in Windows.png (13.17 KiB) 2032 keer bekeken
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

24 nov 2021, 17:19

Hallo abbs,
Dank voor je snel antwoord en hulp, ik heb zoals je gevraagd hebt de betreffende update verwijderd, dat verwijderen duurde vrij lang, nadat ik de laptop heropgestart had begon hij de updates te configureren, wat ook een tijdje in beslag nam, na een korte periode van het configureren viel het beeld weg en met alleen de muiscursor zichtbaar, het beeld zelf was zwart, na een korte tijd zette de configuratie zich verder en korte tijd nadien was deze configuratie voltooit, als ik de pincode invoerde duurde dit ook een tijdje eer de laptop opgestart was, echter de toepassingen (browsers malwarebytes, enz..) opende niet. Ik heb de laptop terug afgesloten, de stroom eraf gehaald en daarna terug opgestart en het opstarten verliep veel vlotter, maar na het opstarten duurde het vrij lang eer de taakbalk volledig opgestart was, ook de browsers en andere geïnstalleerde programma's opende zeer traag en het duurde een tijdje eer ik dit bericht kon typen in google chrome maar het is uiteindelijk gelukt. Ook het programma malwarebytes opend nog steeds zeer traag, dus is het probleem gedeeltelijk opgelost, ik wil nog overwegen om schijfopruiming uit te voeren en eventueel een scan met malwarebytes, tenminste als het programma wil openen. Welke oplossingen kan ik nog toepassen zodat de laptop nog sneller kan openen.
Bedankt alvast.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 nov 2021, 18:06

Hallo,

IK verdenk dat je beveileging je update niet goed laat installeren.
Verwijder die eens, Windows Defender neemt de beveileging over dus je hoeft niet bang te zijn dat je onbeschermd ben.
Ps. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.



Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Malwarebytes version 4.4.11.149
    • Norton Security Online
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.


Stap 2.
Volg de onderstaande instructies uit om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5007186 
    
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.

Herstart je pc en laat opnieuw de update KB5007186 installeren en vertel hoe het gaat.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 nov 2021, 16:03

best seniorennet uploader en fotoplaatser gebruiken aub
dit voor de veiligheid , zodat er geen externe .....

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

03 dec 2021, 20:10

Hallo abbs,
Wederom dank voor je raad en excuus voor het laattijdig reageren maar ik ben korte tijd afwezig geweest en ben nu pas terug en ik heb de laptop pas opgestart, bij de windows update staat nu dat er een optionele kwaliteitsupdate beschikbaar is, ik krijg de foutmelding 0x80080005 en de update is KB5007253.
Ook de laptop van haar dochter vertoond dit probleem, er werd dezelfde update geinstaleerd (KB:5007186 en de bovenstaande update en nadien startte die laptop ook traag op, werkte de programma's zeer traag of startte ze niet op en ook haar laptop sluit zeer traag af, ik heb met de eigenaar van de laptop gesproken en ze vroeg zich af of de laptops voldoende beveiligd waren, ze melde mij ook nog dat ze de laptop eerst zo gingen proberen om te kijken hoe het loopt en als de laptop problemen blijft geven vraagt ze of ik er Linux mint er kan opplaatsen.
Bedankt voor alle hulp een raad,
De compostmeester
Dit onderwerp kan of mag gesloten worden.
Laatst gewijzigd door de compostmeester op 03 dec 2021, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

03 dec 2021, 20:15

Hallo Verhaegen,
Je schreef het volgende onder mijn bericht
"best seniorennet uploader en fotoplaatser gebruiken aub
dit voor de veiligheid , zodat er geen externe ....."
Wat bedoel je hiermee, vooral de puntjes aan het einde van dit bericht begrijp ik niet, graag had ik wat verduidelijking gehad, zodat ik weet wat je precies bedoeld
Alvast dank,

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

14 dec 2021, 07:42

de compostmeester schreef:
03 dec 2021, 20:10
Bedankt voor alle hulp een raad,
De compostmeester
Dit onderwerp kan of mag gesloten worden.
Bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)