Ter info

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 mar 2023, 11:04

Hello iedereen, ik werd gegijzeld door een "virus-ransomware" die het mij onmogelijk maakte met mijn pc te werken, ik zou een telefoon nummer moeten bellen om verlost te worden.

Heb ik lekker niet gedaan en gewoon mijn pc met start/stop knop uitgeschakeld, en ook de voeding van het net uitgeschakeld.

Na een wachttijd van 15 minuten heb ik mijn pc terug opgestart, een Ccleaner en ook een Malwarebytes laten lopen die niets gevonden hebben.

Hoe ben ik tot dat probleem gekomen?

Wel op facebook zag ik daar een melding dat ze eindelijk tot op de bodem van het blauwe gat waren geraakt en daar iets eigenaardigs ontdekt, en door op "meer" te klikken kon men verder kijken.

Ik heb mij dus laten vangen en wil hierbij iedereen verwittigen, voor zover dat nodig zou zijn, die site te vermijden.

Ik hoop dat ik voldoende gedaan heb met die twee scans, anders hoor ik het wel.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender