Windows defender-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03 apr 2023, 10:40

Hallo,

In de logjes zag ik dat Defender een Error gaf:
Date: 2023-04-01 09:47:02
Description:
Microsoft Defender Antivirus εήġĩπε нåš ъэеή т℮řмίпдŧëđ đůë τō дń ūпęжрё¢ţеð ĕѓяōř.%η %τ₣аįłυŗε Τŷр℮:%ъCrash%л %ţЭхĉερťϊθй ćőδē:%ь0xc0000008%ŋ %τŘęšŏùѓĉ℮:%ъactivesetupcomponent:HKCU@S-1-5-18\SOFTWARE\MICROSOFT\ACTIVE SETUP\INSTALLED COMPONENTS\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}%й %тÊηģîлě Çøðè:%ъ16422


Doe eens een scan met Defender en plaats de uitslag (kan als printscreen)
Hoe scannen met Windows - Defender.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 15:21

Hallo Abbs, sorry voor het laattijdig beantwoorden, ik was eventjes "niet thuis"
Hier de printscreen

Afbeelding

Ik hoop dat je hiermede iets kunt aanvangen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03 apr 2023, 15:29

Hallo,

Open die meldingen eens kan ik zien wat is gevonden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 15:49

Abbs, hier wat ik kan zien bij het openen van die meldingen
In volgorde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat het dit wat je bedoelde met openen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03 apr 2023, 16:02

Hallo,

Er is geen actie ondernomen waarom niet?

produkey.zip <-- behoort tot een illegaal programma??

epm.exe <-- behoort tot Acer ePowerManagement.

ccsetup524..exe <--- behoort tot Cleaner, in deze exe zit en toolbar waar je voor gewaarschuwd word.

Het zijn nog meldingen uit 2022 dus als ze weg kunnen klik op Actie en kies verwijderen.
Vertel of dit is gelukt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 16:26

Abbs, Defender doet regelmatig een scan en dan krijg ik een venstertje te zien, maar als ik daarop niet direct een antwoord geef verdwijnt het, en in deze die ik heb kunnen lezen (bij mijn weten) nooit iets ernstig kunnen lezen.

Ik heb nu die drie meldingen laten verwijderen, maar telkenmale kreeg ik volgende melding

Afbeelding

Ik heb na iedere verwijdering opnieuw de Defender gestart en afgesloten en opnieuw een volledige scan laten uitvoeren maar blijkbaar zijn die "beestjes" nog steeds aanwezig :twisted:

Graag uw gewaardeerde mening waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 16:47

Abbs, ik moet er even tussenuit, ben terug omstreeks 17u20
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03 apr 2023, 16:58

Danny. schreef:
03 apr 2023, 16:26

Ik heb nu die drie meldingen laten verwijderen, maar telkenmale kreeg ik volgende melding

Afbeelding
Deze melding geeft aan dat Windows defende corrupted is, dan klopt die melding toch in de txt bestanden.

produkey.zip <-- behoort tot een illegaal programma??
Vraag is deze Windows legaal, dit vraag ik toch even anders hebben vervolg stappen geen nut.



Lees eerst de handleiding en voer daarna de fix uit Handleiding Fix

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok" (met alle haakjes en streepjes enz)

Code: Selecteer alles

CMD: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WinDefend" /s
CMD: sc query WinDefend
CMD: sc qc WinDefend
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Upload dit log bestand weer en plaats de link.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 17:37

Abbs, ter info, ik heb deze All-In-One Medion Akoya E23403 aangekocht bij Coolblue in januari 2021, deze was bij levering (zoals alle Medion toestellen) uitgerust met de toenmalige Windows 10, die werd door Microsoft, met de regelmatige updates naar een Windows 11 gebracht.

Verder heb ik geen weet hoe die illegalen bazaar op mijn toestel is gekomen, wel heb ik de tijdspanne dat dit toestel bij mij in gebruik is reeds tweemaal een van die wel bepaalde meldingen gekregen dat ik zogezegd bij Microsoft gerapporteerd werd wegens het bezoeken van illegale sites. De laatste maal was dit begin 2023 toen ik op FaceBook aan het surfen was en daar ergens kon lezen dat duikers erin geslaagd waren tot op de bodem van een bepaalde plaats te komen en ik voor meer informatie op "verdere informatie (of iets dergelijks)", heb ik gedaan en boem, ik zat vast en kon ik een stem horen die mij zou verder helpen nadat ik naar een bepaald telefoonnummer zou gebeld hebben.

Ik had reeds gehoord van degelijke praktijken en heb toen mijn PC gewoon via de on/off knop uitgeschakeld, en na een kwartier terug ingeschakeld, maar ik was nog steeds gegijzeld. Ik heb mijn computer dan nogmaals gestopt en ook de spanning naar de voeding onderbroken, en na nog eens kwartier terug ingeschakeld.

Alles ws opnieuw vrij en heb ik een Ccleaner en ook een Malwarebyte laten lopen die niets hebben kunne vinden ...

Ik heb vmet jouw verder verwijzingen niets gedaan en wou je eerst laten weten wat er in het verleden gebeurd is.

Ik wacht nu verder op wijze raad.

Groetjes en bedankt

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03 apr 2023, 17:43

Hallo,

Ik had niet anders verwacht :wink:

Ja voer die stap maar uit om te kijken of we Defender nog kunnen herstellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 18:37

Abbs, ik heb die handleiding afgedrukt zodat ik daarop beter kan volgen, het geheugen weet je ...
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2023, 18:49

Abbs, ik heb die Fixlog.txt door Gofile laten lopen, hier wat "hij zegt"

https://gofile.io/d/gT8jXP

Ik hoop (eigenlijk ben ik er zeker van) dat je hiermede nu verder kunt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 06:17

Abbs, er is deze morgen blijkbaar een upgrade van Windows binnen gelopen, ik heb een melding gekregen dat "hij" eerst de installatie verder moest afwerken, wat ook gebeurde.

Heeft dat geen invloed op de reeds uitgevoerde verbeteringen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 07:29

Hallo,

Maak deze installatie af en voer dan uit wat ik heb omschreven.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 07:55

Abbs, die installatie heb ik reeds laten uitvoeren (zie vorige berichten), en ik heb ook reeds uitgevoerd wat mij als raad gegeven werd en het resultaat per Gofile opgestuurd, zie mijn bericht van 18u49.

Moet ik nog iets anders doen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender