Windows Defender & Kernisolatie - nog niet helemaal  [OPGELOST]

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18 apr 2023, 11:50

E.T. schreef:
18 apr 2023, 11:13
Het is de enige eiD-kaart lezer die ik heb en gebruik hem ´probleemloos´ (via Edge) voor Mypension & Tax-on-web.

1- Wat zijn de risico´s voor het niet hebben van kernisolatie en de aankoop van een nieuwe eiD-reader?
Of het kwaad kan volgens mij niet, alleen een verouderde driver waarvoor je word gewaarschuwd.
Als dat je niet stoort zou je het zo kunnen laten.
Microsoft blijft je maar op kosten jagen, ik begrijp dat veiligheid belangrijk is maar voor thuis
gebruik gaan ze wel eens te ver.
Maar aan de andere kant een nieuwe eiD-reader zijn ook niet de kosten als je die regelmatig veilig wil gebruiken: https://www.google.com/search?client=fi ... shm=foot/1
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 apr 2023, 14:41

@abbs

Zonder ook maar iets te verwijderen geeft thans de Windows Beveiliging / Apparaat beveiliging / Kernisolatie allemaal een groen vinkje. Ik ga er dan maar vanuit dat ik voldoende beveiligd ben ondanks dat de keuzeknop geheugenintegriteit nog steeds op uit staat.

Nu ik erover nadenk heeft mijn eiD-kaart lezer inderdaad heel wat jaartjes. Het is een DIGIPAS BY VASCO.

Hoe kan ik, na aankoop van een eiD-kaartlezer voor Windows 11, die oem36.inf veilig verwijderen?

Dank bij voorbaat

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18 apr 2023, 15:31

E.T. schreef:
18 apr 2023, 14:41

Hoe kan ik, na aankoop van een eiD-kaartlezer voor Windows 11, die oem36.inf veilig verwijderen?
Via deze manier kan je hem verwijderen:
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commando regel in de opdrachtprompt en druk vervolgens op enter.

Code: Selecteer alles

pnputil /delete-driver oem36.inf
  • Herstart hierna de computer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)