ongewenste mails in hotmail

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 okt 2023, 19:22

Ik heb een hotmail adres maar ook een gmail en proximus adres. Op mijn hotmail adres dat ik enkel gebruik (voor de veiligheid) als ik dingen bestel of als ik aan een wedstrijd mee doe enz. enz. krijg ik de laatste tijd ontelbare ongewenste mails. Elke keer als ik hotmail open, zitter er meer dan 100 in mijn map 'ongewenste mail'. Ze zitten dan wel direct in de juiste map maar daar verdwijnen ze pas na 10 dagen. Is het niet mogelijk dat deze mails direct verwijderd worden zodat ik ze niet meer te zien krijg ! Ik word er moedeloos van. Bij gmail of proximus heb ik dit nooit of zelden. Ik klik elke mail die binnenkomt aan om te blokkeren maar dat helpt niet. Maar als er 100 in de map zitten kan je ze moeilijk allemaal beginnen aanklikken en je kunt ze ook niet meer blokkeren eens ze in de map 'ongewenst' zitten. Je moet regels maken, maar hoe kan je in die regels zetten wat niet binnen mag en wat wel. Ik heb een lijst met veilige afzenders en een lijst met te blokkeren afzenders maar niets helpt. Bij google vond ik dat je naar opties kunt gaan en dan kiezen om ze direct naar de 'verwijder' map te laten gaan, maar bij hotmail is dit niet terug te vinden en lukt dit niet. Bij de instellingen van outlook waar mijn proximus mails binnenkomen wel. Ik heb al gedacht om mijn hotmail account volledig te verwijderen, maar ik heb dit adres blijkbaar nodig om in te loggen op mijn pc en ik heb schrik als ik dit verwijder dat ik niet meer in mijn pc geraak. Ik heb echt alles geprobeerd. Is daar nu echt niets tegen te doen ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 okt 2023, 23:32

Ik gebruik Thunderbird, mijne Hotmail lijkt ook zo'n onnozel account. En toch nodig voor W10, ik vertrouw die niks anders toe.
Maar daar kun je de mails wel rechtstreeks naast mails in de vuilbak gooien zonder er op te te klikken. Thunderbird leert steeds bij en gooit ze dan zelf weg.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 okt 2023, 00:18

Ze zitten dan wel direct in de juiste map maar daar verdwijnen ze pas na 10 dagen.


Dan ben je er de elfde dag toch vanaf.
Niks van aantrekken.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

16 okt 2023, 12:37

Inderdaad..........als ze verdwijnen na 10 dagen, laat ze dan zitten, maar als je elke keer als je kijkt in je map 'ongewenste mail' er 70 of 100 of 50 bijkomen, dan verwijder ik ze. Ik vraag me af hoeveel er na 10 dagen zouden inzitten. Alhoewel.......Eergisteren heb ik mijn wachtwoord verwijderd en een nieuw aangemaakt. Gisteren zaten er nog meer dan 100 in mijn map, maar vandaag nog geen enkele .........ik vraag me af of dat veranderen van wachtwoord de oplossing geweest is, maar ik zal maar niet te vlug eureka kraaien. Hopelijk blijft het zo. Liefst van al zou ik mijn hotmail helemaal verwijderen maar als ik mijn account van mijn pc open dan ben ik daar aangemeld met dat hotmailadres omdat dit gekoppeld is aan windows/microsoft ??? Wil dit wel veranderen naar mijn proximus adres of gmail als dit kan, maar heb schrik dat ik dan problemen zou krijgen en niet meer in mijn pc geraak.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

18 okt 2023, 14:44

te vroeg gejuicht. Veranderen van wachtwoord heeft niets opgelost. Ze blijven maar binnenkomen de ongewenste mails !
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 okt 2023, 16:41

Over welke mails gaat het zoal?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

19 okt 2023, 13:13

Van alle soorten mails: over Norton anti virus (terwijl ik geen norton heb maar Bitdefender), van winkels zoals Lidl enz. enz. maar geen nieuwsbrieven maar wel phishing mails, over pakketbezorging, van Bol.com (phishing) van Netflix (waar ik nooit op geabonneerd was) , mails die mijn eigen hotmailadres als afzender gebruiken. enz. enz. Ook veel ongevraagde reclame van dingen waar ik nooit van gehoord heb. Ik bekijk ze zelfs niet meer maar maak ineens de map ongewenste mail leeg. Soms zijn het er 100 . Als het er niet zoveel zijn probeer ik ze allemaal aan te vinken en dan klikken op : afzender blokkeren, maar ze blijven komen. Het lukt me niet om via instellingen een opdracht te geven dan de ongewenste mails rechtstreeks moeten verwijderd worden en niet eerst in de map 'ongewenste mail' moeten terecht komen. De manier waarop je dit moet instellen lukt wel bij mijn proximus mails en bij gmail, maar daar krijg ik geen phishing mails binnen dus daar moet ik het niet gebruiken. Maar bij Hotmail waar het dringend nodig is vind ik nergens die mogelijkheid om ze direct te verwijderen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 okt 2023, 13:30

Ergens moet het mogelijk zijn om het emailadres horende bij uw Windows account te wijzigen.

Om daarna uw oude hotmail te laten voor wat het is.

Hopelijk weet iemand hier waar en hoe