Kolder - Losse flodders

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

25 okt 2004, 17:49

Ed,
Ik vind het fantastisch dat je van die fobie genezen bent.

Ik stel voor dat den Ed een receptie organiseert voor de genezing van zijn fobie. Uiteraard met champagne en voldoende hapjes, hij mag uitnodigen wie hij wil, als de rest van de kolderbrigade er maar bij is (vooral ik dan) is het OK!

We zijn tenslotte democraten: willen we er over stemmen?

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 okt 2004, 17:57

Ik heb het gesnapt, beste Hermano! Bij de eerste de beste gelegenheid, komt dit in orde! :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

25 okt 2004, 17:58

Nog ééntje, Ed, en dan knallen de kurken
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 okt 2004, 18:03

Allé, vooruit dan maar! Nu is het te hopen, dat mijn dak niet instort en mijne kanariepiet niet van zijn stokje valt! Oeps! Ik kom straks terug. Mijn vrouwtje roept mij omdat er iets scheelt met het frietvet,...of zoiets!

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

25 okt 2004, 18:08

Joepiiii


Afbeelding


Afbeelding
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

25 okt 2004, 18:44

Ed,

Proficiat (en ik meen het nog ook), ik vind het eigenlijk wel jammer dat je voor nummer 1.000 zo iets kort hebt gebrouwen, ik had een echt meesterwerk verwacht waar we nog jaren zouden over spreken ...

Ook proficiat aan al de lezers en lezeressen dat ze het zolang hebben uitgehouden (ik durf niet zeggen of ik dat meen of niet).

Ik zou je een privéberichtje sturen met de vrije dagen of avonden die mij best zouden passen voor die receptie, maar dan weet jij natuurlijk precies wanneer je die niet moet inrichten, dus laat maar weten wanneer ik word verwacht, ik pas mij wel aan. Mag mijn vrouw ook meekomen? Nu zeg jij natuurlijk nee, maar ook dat zal ik wel regelen zoals Zandman het doet.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

25 okt 2004, 22:11

Hela mensen hoe zit dat daar eigenlijk zeg.

Ja hoor ik hoor het jullie al zeggen, den brombeer komt terug boven water. Wel dat kan dus niet he, ik heb nooit onder water gezeten. Waar dat ik dan wel zit? Ik geloof zeker in een of ander gekkenhuis, allez ja daar heeft het toch veel van weg. Dat loopt hier vol van mensen in het wit. Nee even ernstig zijn nu, ik ben enkele dagen geleden wakker geworden in één of andere kliniek. Waar dat wet ik niet hoor maar aan het gebrabbel van het verplegend personeel te horen zeker niet in Leuven, dat koeterwaals versta ik nog wel, ik denk eerder aan het Stroppentaaltje.

Wat er gebeurd is? Als ik dat eens wist. Heeft dienen dragonder die hier rondloopt(1.55m,130kg.Niet blond maar toch dom, en 't is dan nog een rosse) me wat blaaskes wijsgemaakt, ja dan verkoop ik die blaaskes maar verder, ne keer goe broebelen kan ook geen kwaad. Wel ventje zei dat mens en ik had er al direct miserie mee. Madame zeg ik, het is Excellentie, die bekijkt me eens en brengt haar wijsvinger naar haar hoofd. Jaja zegt ze, ze hebben er hier nog zo eens ene binnengebracht, was rap getemd hoor en hou nu je mond maar of je kunt er naar fluiten. Dat mens volhardde dus in de boosheid en zei nog maar eens, wel ventje, er heeft U hier een dame binnen gebracht die beweerde ministeres te zijn van bedorven eetwaren en die beweerde ook al dat U minister bent. Van carnavalszaken zeker. Maar niet met mij hoor. En die zogezegde ministeres beweerde dat ze je ergens gevonden had tussen een geblutste kader. Wat is dat nu weer voor onzin. Niet met mij hé. En ik moet er nogal uit gezien hebben, naar het schijnt had ik(eigenlijk nog) alle kleuren van de regenboog, op zich niet zo erg hoor, dan zien ze direct dat ik er ene van het Seniorennet ben. Ventje zei ze nog eens, jij zou met je fiets over een boomwortel gestruikeld zijn. Struikelen doe je met je voeten en nu kon ik het verdomme niet laten he en ik zei, maar niet met jou zeker? Een venijnige blik in mijn richting deed me vlug inbinden(niet moeilijk hoor, ik was al ingebonden) En die ministeres beweerde ook nog een foto te hebben op pc al weet ik begot niet wat dat voor een ding is, en ze zou die op het net gooien. Nu wet ik niet of ze die foto of die pc bedoelde, ik denk een pc ventje want bij mijn weten wordt er met foto's niet gegooid. Ik hield maar wijselijk mijn mond, niet moeilijk hoor, ik kreeg er toch niets tussen. Ventje zei ze nog eens, weet jij wel wat een pc is? Ik dacht, dat is mijn kans hé, en zei, als je het kunt klaarspelen me er één te bezorgen ga je eens wat zien. Dat is zoiets als ne vent maar dan ne goeie, ene die nooit tegenspreekt en al doet wat ge vraagt. Nu geen venijnige blik hoor maar verwondering. Ventje zei ze nog maar eens, (allez ik denk dat ze dat nog dikwijls gaat zeggen, zolang ze maar niet zegt maatje) ben je der mee aan het ramelen, dan zal ik je dat wel eens vlug afleren. Nu moest ik op mijn tellen passen en zei vlug zoiets van, helaba ne minuut voor Brussel hé, voor wie aanzie je me eigenlijk? Ik spreek de waarheid hoor maar als je het kan klaar krijgen doe er dan ook nog spraaktechnologie bij. En weer, ventje(ik dacht al, amai, als dat mens hier alles twee keer gaat zeggen ben ik nog niet aan de nieuwe patatjes)Ik zal er voor zorgen. Ik direct zo van, joepie, die heb ik eens ferm liggen gehad. Niks van, een uur later had ik mijn pc, spraaktechnologie incluis.

Dat is wat anders hé. En wat voor spraaktechnologie? 1.70 meter groot, 65 kg. De maten ook nog weten ja? Wel die hou ik voor mij. Kwestie van niemand op slechte gedachten te brengen. En het werkt hoor die spraaktechnologie, ik kan er toch mijn ogen niet af houden. Voila zie, eens aan haar knopje draaien en dat typt al wat ik haar vertel.
Mijn eerste werk was natuurlijk eens gaan piepen in de schaduw. Wablief, wat is daar aan de gang zeg, veel werk is er nog niet geleverd, veel gezeverd ja. En nu zijn ze al aan het feesten ook, misschien nog met mijn dotatie ook. Zeg schoon meiske leg mijn deken eens een beetje goed en mijn hoofdkussen een beetje hoger. Nee verdomme je moet dat niet opschrijven maar doen. Oeps, vergeten aan het knopje te draaien, eerst even regelen. Zo das weeral geregeld, terug aan het knopje gedraaid en daar gaan we weer. Het ging me dus over dat feesten. Ha zo, mijn PR inpikken, en hare koffie is niet goed genoeg. Nee het moet champagne zijn. En waarom al dat geruzie over waar het gaat plaats hebben. Hier met dat been, hier in dat gekkenhuis moet dat feest doorgaan, wanneer dat speelt geen rol, ik ben hier nog wel een tijdje zoet. Is niet moeilijk met dienen dragonder en mijn spraaktechnologie. En à propos, Mira ik heb diene foto gezien, ben je zeker dat ik dat wel ben? En ga je die nu echt op het net gooien? Wat moet het kosten om het zo te laten? Al wat je maar wil hoor, mijn PR heb je al gekregen maar ik hoor dat men ze je wil laten afsnoepen. Je niet laten doen hoor, hou die snoepers daar maar goed in de gaten. Aan je zelf ken je een ander hé. Nu moet ik wat gaan rusten, ik zie dienen dragonder weer opdagen en als die weer alles twee keer gaat zeggen ben ik hier nog niet aan de nieuwe patatjes. Maar één ding is zeker, die spraaktechnologie geef ik nooit meer af. Aan het knoppeke draaien en het zwijgt, wat wil je nog meer?

Aan alle andere zieken, veel beterschap en spraaktechnologie toegewenst.

Brombeeer

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 okt 2004, 23:15

Brombeer, niet panikeren,hé man! De wetenschap staat niet stil. Iedere dag worden er nieuwe pilletjes uitgevonden voor al die "rare" ziekten. Pas wel op met die spraaktechnologische knopjes!
Je één keer vergissen van knopje kan grote gevolgen hebben voor die andere, nog gezonde(?), helft van je brein!

Wij zullen Mira zeker tegenhouden om jouw foto op het net te "smijten". Niet alleen, omdat uw privacy er door wordt aangetast, maar geeft toe, het is is geen gezicht, met die pothelm op je (geblutste) hoofd!

Laat ons zo vlug mogelijk het adres geworden waar ze je opgesloten hebben, wij komen je dan, misschien, bevrijden. Alles hangt er natuurlijk vanaf, in welke gevaarlijke toestand je op dat moment verkeert! Maar je lossen, dan doen wij nooit. Vrienden voor het leven, nietwaar? Ook als is er al het een en ander, door die val, aan kapot en, ben je voorlopig nog maar een occassietje!

Ons kwezel, die is nogal goed thuis op het medisch vlak, of ze even goed is in de psychiatrie , dat weet ik niet. Wij kunnen haar misschien als eerste eens poolshoogte komen laten nemen. Kwestie om onszelf niet direct in het eerste gevaar te storten, nietwaar?

Hou vol, makker! Ziet ge rare beestjes op de muren kruipen, trek het je dan niet aan! Er zijn er hier nog, die dat hebben! Ik herhaal het! Niet panikeren en af en toe een aspirientje pakken, helpt!

In ieder geval,wij zijn content, zelfs tevreden, nog straffer: gelukkig, dat we je teruggevonden hebben!

Aan de medekolderaars: Die jongen, voorlopig, altijd gelijk geven! Hem zeker nooit tegenspreken a.u.b. Het kan een verkeerd effect hebben op zijn genezingsproces! :wink:

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

25 okt 2004, 23:28

ED,

die fles champagne had ik inmiddels zelf al hik gekraakt maar er zat hier nog iemand te wachten hik om je proficiat te wensen.

Afbeelding

Mira hik

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 okt 2004, 23:33

Bedankt, mira. De volgende fles kom ikzelf uitdrinken! :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

27 okt 2004, 11:45

Het is eeuwenlang het voorrecht van de zeebonken geweest. Hen misstond het niet. Nu zie je het te pas en te onpas, in toeristische streken is er al een industrie rond gebouwd. Als je een winkelwandelstraat doorloopt, kom je minstens een drietal van die zaken tegen.
En ik vind het afschuwelijk, tenzij op een speciaal plaatsje en heel klein, en dan nog een mooie tekening. Een vlieg of zo, op de achterkant van de bil van jouw eega, kan je er eens goed op meppen, met als excuus dat je weer dacht dat het een echte was…
Ik heb het over tatoeages natuurlijk, als de temperatuur het iets of wat toelaat zie je de bezitters ervan met ontblote torso's rondhossen, in de idee verkerend dat ze op de catwalk lopen, en dat iedereen hen bewonderd…
Er zitten exemplaren tussen die helemaal vol staan, met de coolste tekeningen natuurlijk, in hun gedacht.
In datzelfde gedacht zijn ze nu onweerstaanbaar voor het andere geslacht, want pas op, je vind ze bij beide sekses!
Waar het bij een zeebonk nog als een blijvend souvenir kon beschouwd worden aan zijn geliefde, hij was tenslotte voor vele maanden op zee en liet haar naam in een hartje zetten "For ever Miriam" "Love Evelyn" en dergelijk proza, om zeker haar naam niet vergeten te zijn, als hij ooit nog terugkeerde…
Aan het tempo dat er heden ten dage echtscheidingen plaatsgrijpen, of samenwonenden uiteengaan, zou het al snel op een advertentieblad gaan lijken, "I love Josi" op zijn linkerarm, op zijn rechter "Love, Marion" op de brede borstkas "Love forever Maria"…
Een wandelend advertentieblad als het ware. Nee, dan is het inderdaad beter een duivelskop op je torso te laten graveren, met een slang er rond gedraaid, je kan nooit weten waarvoor het goed is. Het embleem van de apothekersbond zal het zeker niet zijn, zoals ik verkeerdelijk dacht. Want toen ik die vraag stelde aan zo'n beprikt individu, laatst in Spanje op het strand, was hij meer dan een klein beetje beledigd.
Als je eens gekidnapt wordt, is het misschien angstaanjagend zodat ze je laten gaan, wat zeker niet het geval zou zijn als er "Love Annie" zou staan, en de naam van de echtgenote van de gijzelnemer is ook Annie.
Dan kan je er donder op zeggen dat je er niet levend afkomt!
Wat zij er overigens mooi aan vinden mag Joost weten, ik vind het een regelrechte afknapper. Soms zijn er exemplaren bij, die "onbesmeurd" nog door de beugel zouden kunnen, maar met beide armen en het zichtbare gedeelte van de billen helemaal volgeprikt, dan nog de borst en de rug, afschuwelijk gewoon…
Maar langs een andere kant bekeken laten ze de etsers toch nog een euroke verdienen, want koperplaten zijn nu eenmaal niet meer in trek…
En die mannen zullen ook wel liever op een achterwerk (of de voorkant) van een meisje werken dan op een saaie koperplaat!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

28 okt 2004, 01:26

Ja, zandmannetje, wat dan te denken over piercings. Nu weet ik niet of die "metaliekers", want zo noem ik ze, onderhevig zijn aan magnetisme. Indien wel, dan ken ik er tenminste toch een paar waarvoor de haven van Antwerpen verboden terrein is.

Dan heb ik het wel over de échte krakken, die wandelende ijzerwinkels die van tong tot teen zijn "gepiericeerd". Telkens er zo een elektromagnetische kraan, een beetje te dicht langs hun, met ijzer doorboorde lichaam, passeert kan het niet anders of ze steken hun tong uit, of een of andere lichaamsdeel begint Adolfiaanse houdingen aan te nemen.

Ik heb het maar van horen zeggen, dat sommige vrouwelijke medebewoners van deze planeet er niet voor terugschrikken, om al hun lipachtige lichaamsdelen en deeltjes te laten doorboren. Neen! Niet met dat fallusgedoe, maar wel degelijk met ringen waar menige stier jaloers op zou kunnen zijn. Dat kan, naar mijn idee, toch niet gemakkelijk zijn:

"schat, gaan we eens de liefde bedrijven? Jawel, ventje, wacht nog een tiental minuten. Ik moet eerst mijn ringen uitdoen! Doe jij intussen maar dat hankertje uit je tong. Het zou achter aan mijn weerhaakje kunnen blijven steken!"

Je zou voor minder naar de apoteker lopen om een dosis van die blauwe pillen!

Maar zo een klein ringetje,met een bijna onmerkbaar diamantje, ingebracht in een naveltje, niet teveel omringd door ouderdomsrimpeltjes, dat af en toe eens komt loeren, vanonder een veel tekort truitje..............,

Zoiets, dat zie ik nu eens graag, zie! :wink: :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

28 okt 2004, 18:49

Nu jullie het toch over een ijzerwinkel hebt... gemeentelijke diensten zijn niet meer wat ze waren. Pote men vandaag toch een ijzeren pin naast mijn regenkanaal zeker. En dan nog zonder mijn uitdrukkelijke toestemming. Nu moet die paal dienst gaan doen om de straatverlichting te ankeren én dat terwijl mijn buren over muurankers beschikken waaraan dergelijke attributen reeds eeuwen bengelen. Nee, net uitgerekend bij hén moeten die dingen weg en bij mij zou er een nieuwe komen. Geldverkwisting op grote schaal dus. Het is wél zo dat die bovenleiding met der tijd ondergronds wordt gebracht. Die paal wordt nu gevoed door een ondergrondse leiding ; maar dit zal, gezien de gevoerde briefwisseling met de gemeentelijke diensten wel tijdelijk zijn (althans dat begreep ik uit die brieven). Die paal moét weg ! Je kan dan wel gaan beuzelen tegen ploegbazen van die plaatsingsfirma, maar die kent alleen maar het leidingplan dat hij voor enkele maanden heeft gekregen. Een recent plan mét de wijzigingen ? Wat zeg je nu ? En ik hem voor de voeten werpen dat ook ik jarenlang in de wegenbouw heb gezeten en weet waarover ik praat. Helpt niets, want tegen een ijzerwreter moet je niet beginnen over papierwerk, netzomin als je tegen een kraanman moet uitleggen waar het water uitkomt. Een loodgieter weet meer van kranen af dan diegene die ze moet bedienen.
Ik moet nu hoogdringend andere middelen zoeken om die zopas geplaatste paal daar weg te zien krijgen, voor de stabilisee verhardt. De afspraak met de gemeentedienst zijn door hén geschonden, mag ik die paal nu ook gaan gebruiken als "schandpaal" ? Een schande is het toch al, hij staat waar ie niet moet staan...

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

02 nov 2004, 17:06

Eigenlijk is dit een Vaste Flodder maar daar dit topic nog niet bestaat en het Schaduwkabinet van zijn voetstuk gevallen is heb ik het dan maar gepost tussen de Losse Flodders.

Ik ben nog altijd in die fameuze kliniek, maar voor niet lang meer hoor. Hoogstens nog enkele uren. Ha jullie dachten dat ik de gebeurtenissen niet op de voet volgde. Denk dan maar vlug wat anders.

Ik ga hier rap het één en ander regelen, eerst en vooral mijn zakken vullen. Maar hier moet ik ook één en ander afhandelen. Eerst nog zien van die dragonder af te raken maar ik denk wel dat ik die kan sussen met haar nieuwe man. Alleen die spraaktechnologie ziet ze niet zitten, ik denk in verband met haar oude man. Wat ik er dan ga mee aanvangen? Nee hoor, zelf hou ik ze niet. Dat zie ik niet zitten(als het al bij zitten zou blijven) zo'n opgetut op een toetsenbord kloppend tetterding is mijn stijl niet. De oplossing? Hier komt ze.

Mira, Juul zijn schatteke is gisteren op bezoek geweest, het was trouwens de eerste keer niet hoor, dat moet ik eerlijk bekennen, al moet ik er bijzeggen dat het de enige is die zich om mij bekommerd heeft, waarschijnlijk waren de anderen te druk bezig met het vullen van lege zakken. Ze hebben gelijk hoor(met dat vullen van zakken wel te verstaan). Maar om op Mira terug te komen, haar bezoekjes charmeerden me wel. En zo zijn we stilaan aan de praat geraakt, meer niet hoor, dat zou niet gepakt hebben met die dragonder in de buurt. En Mira wist me te zeggen dat TLL zinnens was zijn portefeuille op straat te gooien(over de haag gooit men een pij) een volle portefeuille nog wel. Ik en Mira kwamen overeen om die portefeuille dan maar vlug in haar sakosjke te laten verdwijnen, je weet maar nooit welke ongelukken hier zouden uit voort vloeien(dat weggooien van die portefeuille hé). En voor mijn spraaktechnologie vonden we dan ook DE oplossing, die doen we cadeau aan de Juul, die is toch al lang tuk op een jong groen blaadje(al geloof ik nooit dat ze nog groen achter haar oren ziet) en dan hebben wij, Mira en ik het gat vrij om die portefeuille eens goed te besteden aan Stekerlapattekes met bijpassend vocht en daarna gaan we eens ferm den Bolero dansen om daarna er uit te vliegen om te kunnen onderduiken. Ik heb niet gezegd ergens tussen duiken alhoewel ik niet goed het verschil zie.

En we zien wel wanneer we terug boven water komen, zeker niet voor onze portefeuilles leeg zijn. Eigenlijk spijtig dat de schaduw moest vallen maar waar er geen zon is kan moeilijk schaduw zijn hè en ik zit met mijn Mira liever in het zonnetje. Dus waarschijnlijk verdwijnen wij samen voor een tijdje, in de hoop dat de Juul goed voor mijn spraaktechnologie zorgt, je weet maar nooit.

Brombeer

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

02 nov 2004, 17:42

Had ik eindelijk vrijaf gekregen van mijn schaduwminister, en onderweg voor een ontbijt op bed, met champagne, jawel. En dan duik jij onder? :cry:
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse