homo sapiens

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Adrianus Martinus
Lid geworden op: 14 mar 2009, 15:11
Locatie: Amstelveen

14 mar 2009, 16:39

Homo sapiens ontstond 100.000 jaar geleden. Zo'n drieduizend generaties geleden maar. Drieduizend oma's geleden, da's helemaal niet zo veel verleden tijd eigenlijk. Daar kun je je best een voorstelling van maken. Als de fototechniek wat eerder was uitgevonden, hadden zo zo in mijn huis kunnen hangen. Of in een album geplakt kunnen worden. Drieduizend pasfotootjes... Een klein mapje eigenlijk maar. O.k., zesduizend van die kiekjes als je de opa's ook meetelt. 't Is toch niks eigenlijk?! Je gaat echt in grote lijnen denken als je ouder wordt...
Rage, rage, against the dying of the light!
Gast

14 mar 2009, 18:18

Och, ik heb er geen moeite mee met ouder worden, ik ben nog altijd zo snel als jaren geleden. :P

Nog maar goed dat we met de tijd rechtop zijn gaan lopen, geen aapachtige meer zijn, zie je me zo al op mijn fiets zitten? :lol:
bakker

14 mar 2009, 18:25

Een ligfiets misschien kwezel ? :wink:
Gast

14 mar 2009, 19:46

Bakkertje, ik zou geen meter vooruit komen op zo'n ding.

Maar als je 138 km gefietst heb, kom je als een homo sapiens van de fiets af, zeker weten. :wink:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

17 mar 2009, 10:58

kwezel schreef:Bakkertje, ik zou geen meter vooruit komen op zo'n ding.

Maar als je 138 km gefietst heb, kom je als een homo sapiens van de fiets af, zeker weten. :wink:

Gebruik het nieuwe vervoer ' de kameel' rustig en veilig ' zoals de nieuwe broeders en zusters dit kende in hun oergebied :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

17 mar 2009, 17:19

Schepen van de woestijn .

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

23 mar 2009, 12:25

spiksin schreef:Schepen van de woestijn .
Vertrouw op Allah !
Maar bindt uw kameel goed vast.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
Fazal

23 mar 2009, 12:43

Of beter nog! Vertrouw helemaal NIET op Allah, maar bind uw kameel toch maar goed vast, want die zou wel eens extra pootjes kunnen krijgen. :lol:
Gast

03 apr 2009, 17:14

Adrianus Martinus schreef:Homo sapiens ontstond 100.000 jaar geleden...
..en er lopen er nog rond.... :roll:

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

03 apr 2009, 23:20

canteclaer schreef:
Adrianus Martinus schreef:Homo sapiens ontstond 100.000 jaar geleden...
..en er lopen er nog rond.... :roll:
Erger dan dat , buiten gij en ik is al de rest nog altijd Homo Sapiens ... 8).

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

16 apr 2009, 17:29

Een te goede dunk van jezelve of zou het toch waar zijn?
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
Fazal

16 apr 2009, 19:43

Neen! Het is dus NIET waar! Getuige zijn zijn bijdragen op het forum! Alhoewel ik meer en meer begin te denken dat 50± geen "hij" maar een "zij" is! Er bestaan namelijk weinig mannen die zo tegendraads kunnen zijn! :wink:

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

24 apr 2009, 22:03

Fazal schreef:Neen! Het is dus NIET waar! Getuige zijn zijn bijdragen op het forum! Alhoewel ik meer en meer begin te denken dat 50± geen "hij" maar een "zij" is! Er bestaan namelijk weinig mannen die zo tegendraads kunnen zijn! :wink:
Allez vooruit , na een weekje "geen tijd" , zal ik hierop nog eens repliekeren. 8)

WIJ zijn nog altijd allemaal "homo sapiens" , er sinds de ontdekking van die soort , zijn er nog geen wezenlijke mutaties geweest. Blijkbaar dacht "canteclaer" daar anders over , vandaar mijn reactie ..

En neen , mij "tegendraadse" overtuiging is voor de meerderheid van ( nuchter denkende ) Vlamingen de gangbare opinie. Blijkbaar is dit een forum een 'concentratie' van een een aantal gelijkgezinden die mekaar zo optutten dat ze wat wereldvreemd aan 't worden zijn. Er is meer dan wat de TV toont of de gazetjes schrijven. Dat is dan ook één van de redenen ( naast tijdsgebrek ) dat mijn interesse voor dit 'politiek' forum aan het verzwakken is : nl. het wordt saai om altijd over dezelfde thema's iets te lezen , en om nooit eens wat ernstige , haalbare ideeen tegen te komen ...

En last but not least , ik ben een "hij" , en kan nog altijd geilen op een frisse "zij" :lol:

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

26 apr 2009, 21:45

50+- schreef:
Fazal schreef:Neen! Het is dus NIET waar! Getuige zijn zijn bijdragen op het forum! Alhoewel ik meer en meer begin te denken dat 50± geen "hij" maar een "zij" is! Er bestaan namelijk weinig mannen die zo tegendraads kunnen zijn! :wink:
Allez vooruit , na een weekje "geen tijd" , zal ik hierop nog eens repliekeren. 8)

WIJ zijn nog altijd allemaal "homo sapiens" , er sinds de ontdekking van die soort , zijn er nog geen wezenlijke mutaties geweest. Blijkbaar dacht "canteclaer" daar anders over , vandaar mijn reactie ..

En neen , mij "tegendraadse" overtuiging is voor de meerderheid van ( nuchter denkende ) Vlamingen de gangbare opinie. Blijkbaar is dit een forum een 'concentratie' van een een aantal gelijkgezinden die mekaar zo optutten dat ze wat wereldvreemd aan 't worden zijn. Er is meer dan wat de TV toont of de gazetjes schrijven. Dat is dan ook één van de redenen ( naast tijdsgebrek ) dat mijn interesse voor dit 'politiek' forum aan het verzwakken is : nl. het wordt saai om altijd over dezelfde thema's iets te lezen , en om nooit eens wat ernstige , haalbare ideeen tegen te komen ...

En last but not least , ik ben een "hij" , en kan nog altijd geilen op een frisse "zij" :lol:



En er houdt je niemand tegen om zelf met andere gedachten te voorschijn te komen. Je bent blijkbaar een van de weinige nuchter denkende vlamingen.... :wink: :wink: :wink:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

27 apr 2009, 22:44

Ik ben een hetero sapiens, allé sapiens????
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10