't Es Gèntsche Fieste

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 jul 2009, 18:45

Dat komt dan net goed uit want het francofone landsgedeelte moest toch extra inkomsten verwerven voor de feestelijkheden van de nationale driekleur; is het niet zo dat een deel van die parkeerboetes ten goede komt aan hén die er het minste last van hebben ?
Fazal

21 jul 2009, 18:48

Ik heb enkele bekeuringen van naderbij bekeken Roljia, helaas, de datum vermeldde vandaag 21 juli. De Burgstraat, de Oude Houtlei, De Poel! Vergissing van de bekeurders of een wansmakelijke grap? :roll:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

21 jul 2009, 18:50

Fazal schreef:Ik heb enkele bekeuringen van naderbij bekeken Roljia, helaas, de datum vermeldde vandaag 21 juli. De Burgstraat, de Oude Houtlei, De Poel! Vergissing van de bekeurders of een wansmakelijke grap? :roll:

Onbegrijpelijk 8O 8O
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

21 jul 2009, 18:57

Ja, vond ik dus ook!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 jul 2009, 18:57

rolija schreef:
Fazal schreef:Ik heb enkele bekeuringen van naderbij bekeken Roljia, helaas, de datum vermeldde vandaag 21 juli. De Burgstraat, de Oude Houtlei, De Poel! Vergissing van de bekeurders of een wansmakelijke grap? :roll:

Onbegrijpelijk 8O 8O
Niet zo onbegrijpelijk als gedacht... Je moet éérst de oorsprong nagaan; vermoedelijk zijn die parkeerwachters én van een andere (of dubbele) nationaliteit of uit het andere landsdeel waar elke eurocent twee keer wordt omgedraaid... :wink:
bakker

21 jul 2009, 19:00

Heeft het hiermee te maken ?

" Specifieke parkeerregimes

* Op voorbehouden bewonersplaatsen mogen enkel voertuigen parkeren mét een geldige bewonerskaart (of parkeerkaart voor zorgverstrekkers, autodelen, inname openbaar domein of veegwagens). Soms gaat het om een strook met een aantal parkeerplaatsen in een straat, soms is een volledige straat ingericht met voorbehouden bewonersplaatsen. De plaatsen zijn steeds aan het begin en aan het einde voorzien van een P-bord, met onderbord 'bewoners'

of dit ?

Parkeren tijdens de Gentse Feesten
Voorbehouden bewonersplaatsen
Het Parkeerbedrijf heeft, net als de voorbije jaren, tijdens de feesten een aantal extra
parkeerplaatsen ingericht als voorbehouden bewonersplaats. Op deze plaatsen kunnen enkel
bewoners parkeren met een geldige bewonerskaart van parkeerzones 0 (centrum), 1, 2, 3 en 5.
Een bewoner met een kaart voor parkeerzone 3 mag bijvoorbeeld parkeren op een
voorbehouden bewonersplaats in parkeerzone 0 of omgekeerd.
Laatst gewijzigd door bakker op 21 jul 2009, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

21 jul 2009, 19:02

De namen van de parkeerders staan er ook op vermeld. Dat kan dus geen grap zijn. Anderzijds, is het praktisch uitgesloten dat zij in dienst op pad waren, indien het een vergissing zou zijn. Ofwel was het systeem van een parkeerwachter gestolen!? Men mag nu nog zo breed trachten logisch te denken, normaal is het niet, gezien het vandaag een feestdag is!

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

21 jul 2009, 19:08

bakker schreef:Heeft het hiermee te maken ?

" Specifieke parkeerregimes

* Op voorbehouden bewonersplaatsen mogen enkel voertuigen parkeren mét een geldige bewonerskaart (of parkeerkaart voor zorgverstrekkers, autodelen, inname openbaar domein of veegwagens). Soms gaat het om een strook met een aantal parkeerplaatsen in een straat, soms is een volledige straat ingericht met voorbehouden bewonersplaatsen. De plaatsen zijn steeds aan het begin en aan het einde voorzien van een P-bord, met onderbord 'bewoners'

of dit ?

Parkeren tijdens de Gentse Feesten
Voorbehouden bewonersplaatsen
Het Parkeerbedrijf heeft, net als de voorbije jaren, tijdens de feesten een aantal extra
parkeerplaatsen ingericht als voorbehouden bewonersplaats. Op deze plaatsen kunnen enkel
bewoners parkeren met een geldige bewonerskaart van parkeerzones 0 (centrum), 1, 2, 3 en 5.
Een bewoner met een kaart voor parkeerzone 3 mag bijvoorbeeld parkeren op een
voorbehouden bewonersplaats in parkeerzone 0 of omgekeerd.
Bakker,

Ik denk dat je gelijk hebt :idea:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
bakker

21 jul 2009, 20:18

Dat lijkt me duidelijk uit de twee geciteerde teksten rolija.
Het gaat dus niet om een boete omdat men geen parkeergeld heeft betaald , maar omdat men parkeert op een plaats waar dit niet toegelaten is.
Blijkbaar dus geen vergissing of geen misplaatse grap en hoewel het een feestdag is wel de logica zelf. :wink:

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

22 jul 2009, 09:26

Nog 6 dagen en het is officieel gedaan. Maar zoals gewoonlijk zal het wel nog duren tot dinsdagavond voor al die gasten weggedreven zijn aan het St Jacobs. Ik tel alvast af hoor .... :wink:
Ik heb al zo een paar vette drollen zien liggen aan de garage. En ik zie verdomme geen honden??? Oh ja het zal wel een Yeti geweest zijn :lol:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

22 jul 2009, 11:19

En niemand die een poepzakje bij had.
Maar ja, wat wil je als een stad of gemeente de vuilbakjes wegneemt omdat mensen er vanalles, zoals vuile luiers, ingooien.

De Fiesten zijn wel wat uit hun voegen gegroeid.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

22 jul 2009, 11:50

Poepzakje???
Voor hetgeen daar ligt mag het gerust nen poepvuilzak zijn hoor :!:
En uw stelling dat een fieste "wel wat" uit hun voegen zijn gegroeid, is een understatement hoor :!: :!:
Zoals ik eerder al ergens schreef, ik zou graag eens willen weten hoeveel "echte" Gentenaars nog naar de feesten gaan, en dit verdelen per soort activiteit (Open lucht optredens, theater stukken, gewoon wandelen, zuipen, enz ..).
Deze morgen vertrok in naar men werk rond 0600Hr, en het was nog steeds vollen bak aan het St Jacobs hoor. Gebroken glas, bekers, zuiplappen op straat, en noem maar op...
Volgend jaar kan het me geen kl.. meer schelen wat het lawaai betreft. Binnen twee maand en dagen ben ik in pensioen, en kan ik tijdens de dag slapen :lol: :lol:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

elfjetwaalfje
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:09

22 jul 2009, 16:44

Renegade schreef: Binnen twee maand en dagen ben ik in pensioen, en kan ik tijdens de dag slapen :lol: :lol:
Zeeën van tijd dan om u aan alles en nog wat te ergeren :wink:
Fazal

22 jul 2009, 20:07

Triestig genoeg, dat senioren zich nog aan bepaalde zaken moeten ergeren!!! :cry:
bakker

22 jul 2009, 20:28

Fazal, een vraagje - en denk nu niet dat het om te pesten is hé - ik stel ze enkel uit belangstelling .
De boetes waar u het over had zijn die niet het gevolg van het verkeerd parkeren op verboden plaatsen - zoals hierboven aangehaald - en niet omdat er geen parkeergeld betaald was.?