't Es Gèntsche Fieste

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Fazal

22 jul 2009, 21:02

Ik buig bescheiden het hoofd bakker, u kunt gelijk hebben, ik heb op de signalisatie niet gelet!
bakker

22 jul 2009, 21:30

Bedankt voor je eerlijk antwoord Fazal, en dat meen ik .

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

23 jul 2009, 12:59

Renegade schreef:
Zoals ik eerder al ergens schreef, ik zou graag eens willen weten hoeveel "echte" Gentenaars nog naar de feesten gaan, en dit verdelen per soort activiteit (Open lucht optredens, theater stukken, gewoon wandelen, zuipen, enz ..).
Niet veel denk ik. Volgens mij was het al gedaan begin of halverwege jaren 80. De binnenstad is te klein om die massa te kunnen slikken. Bovendien staan er overal podia en zuipkoterijen.
Dan is er ook nog de aankondiging van '166ste Gentse Feesten' !!
Wat een lachertje! Indien Walter De Buck begin jaren 70 de boel geen nieuw leven had ingeblazen zou er nu wellicht niet veel meer te beleven vallen dan een doordeweeks zomerfestival en het obligate tangodansen.

Het naar de Blaarmeersen transporteren is nog zo geen gek idee. In Antwerpen is Antwerpen Zingt ook naar de Gedempte Zuiderdokken verbannen en het Bluesfestival naar de Linkeroever. Voorheen gebeurde dit op de Grote Markt. Voor mijn part mag alles naar de LO verhuizen, daar is veel ruimte en op loopafstand van het centrum.
De Blaarmeersen ligt ietsje verder uit het Gentse centrum maar daar is er ook ruimte genoeg en het openbaar vervoer rijdt tot in het domein, en er is parkeerplaats genoeg dus...

Zoals in vele steden wordt ook in Gent niet echt aan de autochtonen gedacht, alles voor de commercie want toeristen bezoeken ook de musea en andere bezienswaaridgheden. Maar of zij de feesten en de cultuur in één pakketje beleven is een andere vraag, hoezeer men de Gentse feesten ook Cultuurvolksfeest noemt.
Cultuur? Hoezo? Zuipen en vreten en kotsen?
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

23 jul 2009, 13:01

De Gentse feesten houden het rustig!??? + Fout geparkeerd.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

23 jul 2009, 13:10

Da's schier onmogelijk met al dat volk waar niet iedereen een gewone feestvierder is.
(btw; zijn er nog kroakamandols te verkrijgen?)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

23 jul 2009, 14:16

Wat dat fout parkeren betreft, heb ik nog een goeie.
Twee jaar geleden klaagde ik bij een poilteagent, die bij toeval eens in men straat liep, over de auto's die zich zomaar voor men deur op het voetpad plaatsten. Antwoord van die ernstige politieman "Maar meneer, ge moet een beetje door de vingers zien en verdraagzamer zijn hé. Het zijn Gentsche Fiesten hé".
Twee weken nadien was ik voor men deur men moto aan het kuisen, en ik moest direct stoppen omdat men moto op het voetpad stond!!!
Van verdaagzaamheid en tolerantie gesproken :cry:

En Air, ik weet niet of die dingen te koop zijn, want ik ga niet op die "feesten", zelfs al is het maar 2 min gaan voor mij.

Maar ik wacht nog altijd tot bakker eens komt en een paar dagen gaat doorbrengen in zen tentje op het Baudelopark :) :twisted:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
Fazal

27 jul 2009, 19:25

Zaterdagnacht is op de Gentse Feesten, een man door 5 allochtonen aangevallen, geslagen en geschopt, omdat hij gestruikeld was tegen een van hen. Zijn rechteroog is blijvend naar de vaantjes. Excuses hebben hem niet geholpen, en ... de omstaanders hebben gedaan alsof hun neus bloedde, zoals dat nu eenmaal betaamt bij onze (fiere) Belzen.
Niettemin, men zou van minder angst krijgen om die gastjes tegen het lijf te lopen. De vraag is echter, hoe en waar, kan men voldoende afstand houden om hen niet tegen het lijf te lopen, als men tegenwoordig meer allochtonen ziet dan anderen, op bus, tram èn op straat!? Zich ertegen verdedigen als men wordt aangevallen, is een regelrechte utopie geworden. Ze blijven maar slaan, schoppen en jawel, ook steken als het even kan, tot hun slachtoffer niet meer beweegt en voor dood kan achtergelaten worden.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

28 jul 2009, 09:27

Moesten ze nu eens water ipv bier verkopen, 't zou al een pak schelen qua geweld en stommiteiten!
Hitte, drank en opeengepakt volk waarbij er tussen de duizenden een groep mannen in mega-mindy outfit een 'vrolijke' vrijgezellenavond viert, dat vrààgt toch om moeilijkheden?! 8)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

28 jul 2009, 11:02

Die vrijgezellen hadden beter thuis gebleven, dan hadden ze niet kunnen struikelen en zouden dus ze geen rammeling van die allochtoontjes hebben gekregen. En of die vrijgezellen dronken waren, dat weten we zelfs niet. Het kan evengoed dat die allochtoontjes onder invloed van drugs waren en 'alwéér' niet wisten wat ze deden. En als ze ooit worden gevat, zullen ze zich toch niet meer herinneren wat ze die of die keer, hebben gedaan.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

28 jul 2009, 11:32

...en als...en als...en als mijn oom een vrouw was dan was hij mijn tante.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

28 jul 2009, 11:53

En dan, had ook jij, hem/haar zeker niet meer herkend. 8)
En had uw oom spleetogen gehad, dan was hij misschien een Chinees geweest, 'als het' al geen Vietnamees, of een Japanner was.
Maar eigenlijk heb ik er geen probleem mee wat uw oom is, of was. :wink:
En keune we neu wére noar de gebeurtenissen van die Gènsche fieste goan aub? Dank bij veurboat! :D

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

28 jul 2009, 12:55

't Was gisteren de dag van de lege portemonnées, dus de overblijvende zatlappen en tonnen afval niet meegerekend is Gent vanaf vandaag terug die stille -niet veel te beleven- stad van oudsher.
Misschien dat jij en Renegade nu eindelijk jullie schoonheidsslaapje kunnen vatten. :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

28 jul 2009, 13:04

air schreef:'t Was gisteren de dag van de lege portemonnées, dus de overblijvende zatlappen en tonnen afval niet meegerekend is Gent vanaf vandaag terug die stille -niet veel te beleven- stad van oudsher.
Misschien dat jij en Renegade nu eindelijk jullie schoonheidsslaapje kunnen vatten. :wink:
Was dat nu echt weer nodig air? Zie maar dat je zelf uw schoonheidsslaapje niet mist, want zoals algemeen is bekend, hebben vrouwen dat meer nodig dan mannen. :wink:

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

28 jul 2009, 13:09

Heb jij dat nu werkelijk verkéérd opgevat? :roll: I rest my case!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

28 jul 2009, 13:17

Nee hoor, ik zou niet durven, maar met jullie weet je nooit. :wink: