Het onbewoonde eiland.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

01 okt 2004, 19:50

Ergens op een van de Oceanen dobberen bootjes met div.Orkest leden.
Dan waarschijnlijk nog wat met Senioren Forum leden.
Het mist en men weet eigenlijk van elkaar niets af.
Telloorlekker heeft na zijn Duel sluiting het besluit genomen het hele zooitje in bootjes de Oceaan op te sturen.
Hopende tot nooit meer weder zien.
Telloorlekker vind dat zijn opgestarten Duel misbruikt werd .
En gedegradeerd tot kookcubje.
Het Orkesten bootje is nauwelijks te onderscheiden , wie zitten er in?
Brombeer zo te zien, klampt zich aan Kwe uh! nee aan wie vast?
Er klinken wat treurige klanken dus het moet de Contra Bas zijn.
De anderen wie o wie .
Waar zullen ze landen? Vuurland, of een onbekende rots even buiten Afrika.
Wat heeft men nog net mee kunnen nemen .
Wie heeft voor wat gekozen?
Komt Telloorlekker ook? kan hij geheel alleen op Senioren Forum verblijven?
Terwijl de rest ergens door kolderd.
Als die mist nu maar eens optrok, dan konden we zien wie wat waar hoe.
Apolonia
Zouave

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 okt 2004, 20:27

Apolonia...
Waar wil je mij hebben ? Denk nu niet dat ik niet kan "koken" hé... Ik kan pijlen schieten, ik kan musiceren, ik kan diepzeeduiken én... ik kan koken (met de hulp van mijn 'grootmeesteres' grootkeuken). Ik heb destijds, in de jaren dat internetten -zoals wij dat nu kennen- nog in de kinderschoenen stond reeds gemodereerd in een forum "Koken" in het Fidonetregime. Velen onder de surfers kénnen dan niet eens; noch Fidonet noch koken bedoel ik. Vroeger kon men enkel "koken van woede" maar verder rijkte de kennis meestal niet. Maar ik vermoed dat je topic niet daarover gaat... het zou een onbewoond eiland moeten zijn. Nou, ik kén er wel een paar... of moet het persee een Robinson Crusoe-eiland zijn, in navolging van het gekende TV-programma ? In dit laatste geval zul je mij hieraan niet (of toch héél weinig) zien deelnemen. Ik hou niet zo van incest, en zéker niet tussen de kolderaars. Je weet nooit wat soort "clown" dat na negenmaanden klank en lichtspel teweegbrengt.
Apolonia... Colonia... ik hoop dat je mij deze zinswending niet kwalijk neemt; voorlopig wacht ik geduldig de vermenigvuldigingsdans van Kwezel en haar aanhang af... jij mag de inzet doen !
TLL

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

01 okt 2004, 20:46

Hebben we niet allen dromen?
Reizen avonturen Helden Heldinnen.
Telloorlekker,kies waar je zou willen landen,wat je daar zou willen doen en wat je mee zou nemen.
Met wie je daar zou kunnen of willen zitten .
Verder dwing ik niemand , wie niet wil die niet zal.
Maar nu eeuwig achter de PC ? met gevaar inslaap te sukkelen.
Kom op een beetje Vlaamse fantasie en dat ergens buiten de deur. :wink:
Zo niet! geef ik het op :lol: Apolonia
Zouave

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 okt 2004, 17:59

Nee, ik ben niet geraakt door het ex-equo van de vorige trip in het duel. Ik vond het een plezante uitdaging, ik heb ervan genoten. Spijtig dat mijn dueleerder niet méér kennis in zijn mars had en dat mijn, zijn en dijn toeschouwers en deelnemers muzikaal op een hoger schavotje stonden; het had een waar orchestraal gebeuren kunnen worden. Ik begrijp nu stilaan waarom de huidige jeugd verwildert is tot wat in onze tijd het onontwikkelde afrika werd voorgespiegeld. Als zelfs de verzorgers van onze jeugd geen notie hebben van muziek, verwacht dan niet van hun nakomers dat ze die genen vernieuwen. Brombeer spande dan wel menige snaren, maar de gevoelige heeft ie niet kunnen raken. Nu meen ik me te herinneren dat ie er, op het laatst, minstens drie overhad. De twee vorige werden tot frikasee herleid in de plafondventilator, maar dat kan hem toch niet beletten nog verder te tokkelen hé... Apolonia... en nu heb ik net aan hem behoefte. Nee, niet aan zijn vingers, maar aan het bedienen van snaren. Een zeilboot heeft er ettelijke van; ik zal de lieren wel bedienen als hij de snaren hanteert. Ik ga niet op een onbewoond eiland aanmeren als er niet meer tropische gedrochten neerdalen. Zandmannetje is toch uit de ruimte neergedaald als Ufo en Hermano heeft de klank- en lichttentakels toch al achter zich gelaten. Zodus kunnen we nu wel aanvangen met een reis "ter lange omvaart" om zo'n onbewoond eiland te herontdekken. Het eiland hoeft trouwens niet veraf te zijn; ergens boven de Noord-Hollandse wateren zijn er nog genoeg zandplaggen waar we ons kunnen nestelen. We kunnen het er trouwens nog even uithouden voordat de winter z'n intrede doet.
Maar waar blijven die lapzwanzen nu ? Heeft ED ze weer op een verzoeningsvergadering uitgenodigd. Die knappe man kan toch menig vrouwvolk versieren; en het zou me niet verwonderen dat hij ook menig manspersoon de das omdoet. Hiermee wil ik Hermano niet op het laagste schavotje zetten, hoewel ik zijn "gewas" nog niet heb mogen aanschouwen. Z'n kunde echter is onherkenbaar ! Hij hoort ook bij de dorpskwispelaars van kolderaars thuis. Maar ook hem verdenk ik ervan ons in een tweespalt te drijven. Tja, Apolonia... Kwezel heeft wellicht een vermoeden, de reden waarom ze zo stil is. Jij bent dan wel een verschoven Noorderbuur, en Kwezel zowel als ik leven nu eenmaal bij jou beboortegrens. Van de anderen weet ik het niet. Mag het jouw een troost wezen dat ik een echte Brabander ben; van tussen Mechelen en Den Bos ? Daarom misschien dat ik me hierin even laat zien. Maar, willen de anderen niet komen... blijf jij, voorlopig, nog op je honger zitten.
TLL[/url]

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

02 okt 2004, 20:32

Alhoewel ik regelmatig lees,heb ik een kleine rustpauze ingelast in kolder.
Je moet zeker niet gaan lopen,Apolonia. Laat je maar eens goed gaan! :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

02 okt 2004, 23:20

TLL een eiland boven de Noord-Hollandse wateren? Als het er maar niet te koud is, de zomer was ook al niks. Als ik me dan ook al niet aan jullie verhalen kan warmen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

03 okt 2004, 08:31

Je moet niet bang zijn Tillie... als ook Strop komt opdagen met zijn bunzenbrander zul je het in zijn mand niet koud hebben... :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 okt 2004, 19:42

Nu ik hier lig te dobberen aan de waterkant en sinds een veertiental dagen natte voeten begin te krijgen in mijn dingy, begin ik zowaar nog te rillen met al die nattigheid van boven. Onder deze vlotter is het alom nat, maar da's uit nature hé... Maar daar het van boven de hemelsluizen zijn die me tussen die bulbs ook klidder maken en ik geen paraplu ter beschikking heb ben ik op zoek naar een drijvend onderdak.
Wie onder de beschikbare walmatrozen bezit zo'n schuit ? Noë ga ik het niet vragen, die is al lang gestrand. Naar het schijnt ergens in de Turkse gebergten; men zoekt nog steeds naar de versteende resten van zijn ark.
En aangezien Apolonia niet meer in haar thuisland verkeert kan ik haar woonboot ook niet scheefslaan; waarschijnlijk is dat schuitje dan ook gekapsijst bij haar verhuis naar vreemdere oorden. En Stropke misschien ? Hij heeft dan wel een luchtschip, maar of dit zeewaardig is betwijfel ik nog even. Benevens die van Mozes destijds, zal de zijne wellicht niet waterbestendig zijn. De Maas, Schelde of Rijn zijn nu eenmaal geen watertjes als de Nijl hé. En zijn vismand is waarschijnlijk geconstrueerd uit ons lage-landen-riet en da's ook weer wat anders dan de papyrusmand van diene aardsvader. Nee, ik zoek dus dringend een onderkomen. Het mag van mij zelfs een rijnaak zijn, een platbodem, een kotter of een tjalk; zolang hij maar een kajuit heeft mét verwarming. Ik blijf tenslotten niet eeuwig drijven... :lol:
TLL

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

07 mar 2005, 08:50

Dus toch hét mandje, de schuit van Mozes. Ik heb die ondertussen omgedraaid zodat ik toch een dak boven het hoofd heb. Sta ik nu wel tussen het riet aan de waterkant met die tenen boven mijn hoofd, maar ik blijf tenminste droog aan een kant. Droog aan andere kanten ook, want er zijn geen lucratieve deelnemers meer in dit forum. Het lijkt erop dat eenieder het hazepad gekozen heeft. Waar waren al die enthousiastelingen die nog eens mee "ter kapren" wilden gaan ? Het lijkt er ook op, als ik alle deelnemers in de koldertopics bekijk, dat ik voortaan de "Alfa en de Omega" ben van dit gezelschap. Ik praat tegen kaaien, wallen, aanlegstijgers en vaartkanten; muren zijn er niet. En als ze er zijn hebben ze nog oren ook. Ze zeggen me niets terug; een babbelmuur zoals in Jerusalem hebben we hier nog niet. Gut, da's de klaagmuur. Zie je nu hoe verwarrend dat werkt met al die natte voeten. Wortel schieten kan ik hier wel op mijn eentje. Maar dat ben ik niet van plan; want wortelen op een staande wip zou geen gezicht zijn. Hoogstens een paashaas, want daar zijn we ook niet ver vanaf. Maar of ook een paashaas een waterhoofd krijgt betwijfel ik. Heb trouwens hazen nog nooit water zien drinken, laat staan zwemmen. Ik weet het niet meer, ik vermoed dat iedereen zich "mijn naam is haas" heeft toegemeten. De kolderbrigade is ver te zoeken...

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

07 mar 2005, 11:24

TLL ben je vergeten dat dat mandje destijds werd gevonden door een echte prinses? Er is dus nog hoop.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

07 mar 2005, 11:47

Tillie, ben dan wel een echte Amfibie, maar een kikker ben ik nog niet. Dat er aldus een prinses mij tegemoet zou komen is weinig waarschijnlijk. 't Zou trouwens niet echt apetijtelijk zijn een baardige te kussen... ;er zijn er al die -op onze ouderdom- het verschil niet merken tussen dat een een kaktus... :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 aug 2005, 08:51

Ik heb het gevonden, het eiland "Eureka".
Na hevige plensbuien steekt er altijd eentje de kop op, net onder de waterspiegel. Vermoedelijk is het maar een tegel groot, want het heeft wellicht scherpe kantjes... mijn voorste band moest eraan geloven. Net als ik uit mijn wagen stapte om te kijken wat vooraan gaande was, stelde ik vast mij in een oceaan te begeven.
Even dacht ik voordien nog ijsschollen te ontwaren; het licht der schijnwerpers en het opspattende water verhinderde enigszins de zichtbaarheid; maar eind augustus en dan schollen ? Nee, ik moet mij vergist hebben...
Mijn radio deed het niet; sinds de laatste onderhoudsbeurt heeft ie het opgegeven. Ik kon me dus niet orienteren via de aethergolven. Maar mijn vermoeden dat ik ergens in Oost-Vlaanderen aan 't ronddolen was sterkte met elke nieuwe moment. Mijn zolen en mijn broekspijpen wisten al waar er nattigheid was, en daar -in de Vlaanders- ontstaat meer nattigheid... als je nagaat dat je het van een eerste minister ook al niet au-serieux kan nemen, wat hij verkondigt, zal ik me nu al niet vergissen. Het moet hier tussen Eeklo en Gent zijn; ik hoor in de verte zelfs zeeschepen, of zijn het pompen ?
Een lekke band ... en dit midden deze oceaan; leuk is anders...

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

09 feb 2008, 06:11

Door natuurcatastrofen w.o. de klimaatsverandering als de opwarming is het onbewoond eiland overspoeld... en aan het zicht onttrokken. :cry:

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

06 okt 2008, 16:23

Het onbewoonde eiland Montana Clara of Alegranza? Of de Desertas, of nog andere.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

29 okt 2008, 17:07

Mijn voorkeur is nog steeds " Limburg" waar men alles vindt in 't leven zelfs everzwijnen op de loop tussen Schelde en Maas :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad