Hilarische feestdagen

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

28 dec 2006, 20:31

kwezel schreef:Telloorlekker, wat denken mannen dan als vrouwen het hebben over gehakballen? :roll:
Volgens Toon Hermans'zaliger " Geef de appelmoes eens door... " :)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 jan 2007, 15:49

Hoe krijgt de wind het voor mekaar ?
In onze buurt is er een mooie dochter bevallen van een tweeling, en daarom heeft des buurdochter's moeder aan de voordeur twee ballonnetjes gehangen. Ik wist al niet wat de betenis hiervan was, maar het schijnt een Hollands gebruik te zijn; de vader van die tweeling is er ene uit Nederlands Limburg, vandaar misschien ?
Van hieruit, en als de wind een beetje meewil waait die richting dat plaatsje waar ze gehuisvesd zijn. Dus had mijn buurman maar de overschot aan rubbertjes opgeblazen en ze waarschijnlijk, gehoopt daar te doen aankomen. Maar die ballonnetjes zijn een eigen leven gaan lijden, mede geholpen door die wind; ver zijn ze blijkbaar niet geraakt.
Achter ons huis aan de overkant van de beek staan een resem Canadabomen die nu in dit seizoen erbij staan als waar ze uiteindelijk zouden voor moeten dienen, voor het luciferfabriekje. Die luciferbomen hebben de vlucht van die ballonetjes afgeremd; ik zie als ik het raam uitkijk de draadjes in het web van takken bengelen, de tros rukkend alsof ze door de boze geest worden achtervolgd, ze willen wég.
Net kikkerdril (als ik mijn bril afzet). Sprekend, maar wel ietwat te laat; het zaad is in dit geval niet op de rotsen gevallen...
Benieuwd hoe dat gaat aflopen ? Of er zou nog iets een wind moeten laten...