Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%
 
Totaal aantal stemmen: 28

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 jun 2010, 08:53

Vandaag gratis aardbeien 1/2kg ' Eburon' voor alle Limburgers , zie bon beneden Het Belang van Limburg :)
Katana heeft vandaag dan maar Het Belang van Limburg en niet Het Laatste Nieuws gekocht
Afhaalpunt voor Leopoldsburg vandaag op de wekelijkse markt :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

05 jun 2010, 09:03

Koksijde denkt eraan om de Koning Leopold II laan af te schaffen omdat:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... n/1.789431

Gaan ze nu Leopoldsburg ook van de kaart vegen? Al dan niet met de hulp van de gestolen munitie?

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 jun 2010, 09:31

ED. schreef:Koksijde denkt eraan om de Koning Leopold II laan af te schaffen omdat:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... n/1.789431

Gaan ze nu Leopoldsburg ook van de kaart vegen? Al dan niet met de hulp van de gestolen munitie?


Naamsverandering komt er geleidelijk , nu wordt Leopoldsburg ook al klein Istanbul genoemd :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 jun 2010, 09:42

Klein Istambul is mooi, maar waar ligt in Leopoldsburg dan de Bosporus ? :lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 jun 2010, 09:49

telloorlekker schreef:Klein Istambul is mooi, maar waar ligt in Leopoldsburg dan de Bosporus ? :lol:
Eerst eens iets betwisten , volgens mij is het Istanbul en volgens U Tel , is het Itambul , , hoe is het eigelijk nu :?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 jun 2010, 10:09

telloorlekker schreef:Klein Istambul is mooi, maar waar ligt in Leopoldsburg dan de Bosporus ? :lol:


De Bosporus in 't Kamp , is het kanaal van Beverlo , nog uitgegraven met de schup door mijn grootvader langs vader kant , spijtig genoeg overleden door de Spaanse griep tijdens den oorlog van 14-18 .
Deze kerel moest dan nog ook wat bijverdienen , door dagelijks 20km te voet naar een vuil fabriek in Balenwezel te gaan werken met een stok op zijn schouder waar een halsdoek aan bengelde , met een karig maal ...
De inwijkelingen Turken , die in den beginnen kwamen werken in de koolmijn van Beringen , hadden al na een paar maand een versleten rug en gingen dan op invalide pensioen, met hulp van iemand uit Luik ( consul)?
Mijn gebuur turk ,was als snel invalide , maar om bijna 20 kinderen te verwekken , geen pijn meer , resultaat destijds van meer dan 100.000BF KINDERGELD per maand , katana daarentegen 1 KIND EEN ALMOES van een paar luttelijke BFfranken :evil:
Daarom miljaarde weer maar stemmen deze keer voor het VB 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

06 jun 2010, 11:39

Katana schreef:Mijn gebuur turk ,was als snel invalide , maar om bijna 20 kinderen te verwekken , geen pijn meer , resultaat destijds van meer dan 100.000BF KINDERGELD per maand
Zo meende men eens ergens in de jaren 60, dat de Post in Gent werd overvallen. Een regelrechte belegering door politie was het gevolg. Alle in- en uitgangen werden op 1-2-3 afgesloten, en de nog binnenzijnde klanten zaten als ratten in de val. Dat heeft zomaar eventjes een paar uren geduurd. 's Avonds hoorden we op het nieuws, dat het een Turk was, die gewoon zijn kindergeld was komen halen. Geloof het of geloof het niet, maar het is zo waar alsdat ik hier aan mijn computer zit. :D

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

06 jun 2010, 17:04

In geval het juist zou zijn geweest, was dat héél slim van die politie.Alles dicht en een hoop gijselaars!

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

06 jun 2010, 17:09

Ik woon in Diestamboel, daar is het ook erg gesteld met al die allochtonen! Een van onze vorige burgemeesters had zelfs de bijnaam van Papaturk. Hij is (gelukkig) weg, maar de Turken zijn er nog.
Fazal

06 jun 2010, 19:42

Choerrel schreef:Ik woon in Diestamboel, daar is het ook erg gesteld met al die allochtonen! Een van onze vorige burgemeesters had zelfs de bijnaam van Papaturk. Hij is (gelukkig) weg, maar de Turken zijn er nog.
Istamboel schijnt nochtans een moderne stad te zijn, waar de vrouwen bvb zelfs in boerkini mogen rondlopen.
Hier in België daarentegen, willen ze persé de sharia invoeren!?
Omdat het ginder niet meer lukt zekerst!? :roll:

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

06 jun 2010, 19:49

Het is in elk geval doortriest u een vreemdeling in uw eigen stad te voelen. En ze worden met de dag arroganter.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

07 jun 2010, 08:00

katana schreef:
telloorlekker schreef:Klein Istambul is mooi, maar waar ligt in Leopoldsburg dan de Bosporus ? :lol:
Eerst eens iets betwisten , volgens mij is het Istanbul en volgens U Tel , is het Itambul , , hoe is het eigelijk nu :?: :lol:
Dat komt ervan als je het in Koln hoort donderen en ze't hier omschrijven als was het in Keulen. Erger is het als ze Aix La Chapelle schrijven en ze bedoelen Aachen... :lol:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 jun 2010, 14:17

Mons ligt ook al niet ver van Bergen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 jun 2010, 08:52

Vandaag H.MEDARDUS ( patroon van de parapluverkopers .).

Regen op St Medard , kans op zes weken regen :D

Met Medardus wordt de rij van regen heiligen geopend die tot in Augustus (oogsttijd) voortduurt.

Medardus werd bisschop van twee Noord-Franse bisdommen , die hij slagvaardig bestuurde.
Juist in zijn tijd kwamen ook invallen van de Vandalen.Met tact en succes bestreed hij honger en verwoesting.Daardoor steeg het vertrouwen in Medardus hoger dan de wereldlijke overheid .

Toen 3 witte duiven uit zijn graf opvlogen, wist men dat de heiligheid van Medardus een voldongen feit was .
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 jun 2010, 11:28

Merkwaardig hoeveel politiekers nu mijn adres weten , om voor hun te stemmen , als mijn penioen werd berekend , waren ze nergens te bespeuren , daarom mijn stem naar het VB en jzeker naar Filip Dewinter :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad