Homo antiqua virtute ac fide

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

20 jun 2013, 16:25

Bedankt, Katana,
Zoals het goede krijgers past, bundelen wij onze krachten om de eer en de glorie van de toenmalige kazerne hoog te houden! :wink: Dat wij dat binnen X- aantal jaar (als we nog leven) zullen moeten doen, in het Arabic of turks. Dat zit erin voor onze nazaten!:lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

25 jun 2013, 17:10

ED. schreef:Bedankt, Katana,
Zoals het goede krijgers past, bundelen wij onze krachten om de eer en de glorie van de toenmalige kazerne hoog te houden! :wink: Dat wij dat binnen X- aantal jaar (als we nog leven) zullen moeten doen, in het Arabic of turks. Dat zit erin voor onze nazaten!:lol:

In leve blijven is veel gezegd, momenteel is er op het terrein van Chokri( paalt naast mijn huis) , een lawaai van jewelste ' viering van de jeugd , denkelijk van goede examens , de muziek is een mengeling van jungle en ruimtemuziek(kakafonie) , luid en nog eens luid , bijna de geluidsmuur doorbroken :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

25 jun 2013, 18:37

Zwaard gebruiken Katana, zwaard gebruiken man! :twisted:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

27 jun 2013, 16:12

Fazal schreef:Zwaard gebruiken Katana, zwaard gebruiken man! :twisted:

BesteFazal,


Mijn zwaard is nog steeds niet teruggevonden , ze hebben geluk de jongeren,
maar alles is voorbij :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

27 jun 2013, 20:07

katana schreef:
Fazal schreef:Zwaard gebruiken Katana, zwaard gebruiken man! :twisted:

BesteFazal,


Mijn zwaard is nog steeds niet teruggevonden , ze hebben geluk de jongeren,
maar alles is voorbij :)
De hoop niet opgeven katana!
Het zwaard van Jacob Van Artevelde, hier op de Vrijdagsmarkt te Gent, is na jaren lang zoeken teruggevonden.

Enfin, of men daar nu al die tijd daadwerkelijk heeft naar gezocht, dat is een andere vraag!
Niettemin, het is teruggevonden, ergens in een hoekje onder een brugje, niet ver van zijn standbeeld op de Gentse Vrijdagsmarkt. En dan nog wel door een toevallige(?) voorbijganger. Heeft die daar ooit de hand in gehad? Dat is natuurlijk weer een andere vraag.

Maar troost u katana, een ander (soort) zwaard zal ook wel zijn effect hebben, wees maar gerust!
Voor mijn part mag het zelfs een gewone, maar toch een enigszins sterke stok zijn.
Trek, of snijd er desnoods zo eentje van de bomen. In de Limburg zijn er nog genoeg mijn gedacht!?

Voorbij of niet, je hebt het toch maar weer gehad! Laat het dan geen 2de keer gebeuren!
Desnoods, een nachtje brommen daarvoor, is meegenomen.
Het zal dan toch zijn nut hebben gehad, want 'eindelijk' heeft het dan toch 'iemand' onder de aandacht gebracht. :wink:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

29 jun 2013, 12:05

Fazal schreef:
katana schreef:
Fazal schreef:Zwaard gebruiken Katana, zwaard gebruiken man! :twisted:

BesteFazal,


De hoop niet opgeven katana!
Het zwaard van Jacob Van Artevelde, hier op de Vrijdagsmarkt te Gent, is na jaren lang zoeken teruggevonden.


Maar troost u katana, een ander (soort) zwaard zal ook wel zijn effect hebben, wees maar gerust!


Beste Fazal ,


Bedankt voor het hart onder de riem.
Zie hier bij de weervoorspellingen , Sabine Hagedoren : ' Ik weet niet welke zomer het wordt".
Wat een beijoeke , een forse borstomtrek , en daar eens mijn koppeke neervleien , tussen de mirakels van weelderigheid , zou al veel soelaas brengen (gemis van katanazwaard) hi hi




:o :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 jun 2013, 14:43

Beste Katana,

Ik wist dat je een krak bent en, niet tegenstaande je leeftijd, nog altijd een gevaar voor het vrouwvolk! Maar een ding moet je mij wel eens uitleggen: hoe doe je dat met je hart en die riem? Wat Sabinneke betreft: daar is iemand thuis. Geen plaats over om je zwaard weg te steken! Mijn gedacht! :lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

10 jul 2013, 10:58

ED. schreef:Beste Katana,

Ik wist dat je een krak bent en, niet tegenstaande je leeftijd, nog altijd een gevaar voor het vrouwvolk! Maar een ding moet je mij wel eens uitleggen: hoe doe je dat met je hart en die riem? Wat Sabinneke betreft: daar is iemand thuis. Geen plaats over om je zwaard weg te steken! Mijn gedacht! :lol:

Beste ED,


Een gevaar , gevaarlijk uitgedrukt beste ED .

Zeker op 21 Juli aanstaande , Katana zal zijn mooie Belgische vlag versiert met franjeltjens uithangen aan de voorgevel (ten huize van katana).
Er zal groot feest zijn ..
Koning Filip en zijn Mathilde zullen dan op de troon een terechte plaats vinden ,waar het mijn thuis is the Belgique :)
En zeker een grote favoriet van katana ' Mathilde d'Udekem d' Acoz ' een vrouwke uit de magicdoos :D

Groeten uit Leopoldsburg aan ED .
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

13 jul 2013, 12:19

Lady heeft voor katana iets meegebracht als verassing, prijs 24 euro :)

The Incredible X panding Hose ! 50 fT
Een minituinslang om te besproeien (gras , bloemen , bomen enzv...) made in China .

Dat dink is zeer slap , een handvol , goed om weg te bergen, maar eenmaal als er water onder druk doorstroomt , ontplooit zich de slang als een python , merkwaadig , zal dat spul even testen deze avond 8)

Katana heeft nu een aangename taak , Lady insmeren in de onderrug en lager wegens pijnen en klachten , wel een aangename taak , broekje naar beneden en rustig behandelen en maseren , met lichte druk van de handen , voel dan wel iets zwellen tijdens deze operatie , miljaarde :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

bobby1940
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:02

14 jul 2013, 09:46

tof katana ,dat wil zeggen dat er nog leven inzit op die leeftijd

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

14 jul 2013, 17:22

Tijdig de dokter opbellen en oppassen van de wespen. Dat zwellen...D'as niet meer normaal!

Zeg katana, ge zijt toch zeker, dat het niet je nieuwe tuinslang is die zwelt,hé? Ge hebt per ongeluk toch niks omgewisseld, hé makker?

'k Zal morgen maar eens een krant gaan kopen! :wink: Met die mannen van achter de kazerne weet ge nooit! :)

http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... aar-pas-op

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

25 jul 2013, 00:48

Blijkbaar is dat bij onze Katana heel normaal, hij is een gezonde persoon. En zoals reeds gezegd zie je maar weer dat er nog altijd hoop is.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 jul 2013, 02:05

:lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

25 jul 2013, 11:36

ED. schreef::lol:
:D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

27 jul 2013, 21:55

En één van de volgende WE kan hij zijn hartje weer ophalen in Bourg. Dan kan hij weer plaats nemen op de moto van een goed voorzien van poten en oren uitziende vrouwelijke motard als de Harley fanaten er weer neerstrijken.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie