Nieuwe stijl van solliciteren...

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

30 jan 2005, 11:25

Iemand die voor een baan solliciteert, of dit nu een baan als fabrieksdirecteur is of een job als klerk op een of ander kantoortje, krijgt doorgaans een "multiple choice" formulier onder de neus geduwd.
Je weet wel, zo'n papier waarop je een kruisje kan zetten bij Wit, Zwart of Grijs.
Daarvan zijn de antwoorden gekend, en kan men toch zo'n beetje het intelligentiepeil van een persoon afmeten.
Spijtig genoeg antwoorden de meeste kandidaten ongeveer allemaal even goed, zodat de interviewers doorgaans toch nog een beslissing dienen te nemen, afgaande op hun intuïtie…
Die intuïtie is niet zo secuur, daarom heeft men het in Japan over een andere boeg gegooid, krijgen kandidaten voor een betrekking een vragenlijst voorgeschoteld, waar vragen opstaan (doorgaans staan die op een vragenlijst, raar maar waar) waarop doorgaans geen antwoord te geven is.
Maar aan de hand van het antwoord zou veel beter kunnen opgemaakt worden hoe een kandidaat op een onverwachte crisissituatie zal reageren en er het hoofd aan bieden!
Dit lijkt mij nu helemaal HET van HET voor de kolderaars!!!
We zullen als motivatie vooropstellen dat wie de meeste inventieve vragen en/of antwoorden kan geven, de job als manager van Seniorennet krijgt aangeboden, met een niet te versmaden maandloon!

Dan moet ik nu even het schoolmeestertje uithangen, even afspreken, daaraan heb ik zelf wel een grondige hekel, aan reglementjes en regeltjes, maar we moeten wel een bepaalde volgorde respecteren anders wordt het een onoverzichtelijke janboel.
-Wanneer een vraag wordt gesteld worden er (minstens) eerst 3 antwoorden op gegeven vooraleer een nieuwe vraag wordt gesteld.
-Er wordt maar één vraag per dag gesteld, dat laat voldoende tijd om een antwoord te bedenken . Wie eerst komt, eerst maalt met zijn antwoord of zijn vraag!

In het andere geval wordt het resultaat zoiets als in de rubriek "Spelletjes" waar een antwoord dikwijls bestaat uit één woord, en de berichten in de duizenden lopen!
Dat is alles denk ik…Wie zich niet aan deze regel houdt, daar kan ik niets aan verhelpen natuurlijk. Ik heb hier ook niets te beslissen.
Ik niet, maar Angelo Del Cielo wel !. Dat is een Siciliaanse mafia-huurmoordenaar, die ik dan op jou afstuur. Daarna zal jij je wel aan de regels houden, hierboven…Eén portie rijstpap per dag, en voor ontvangst van het gouden lepeltje een reçuutje aftekenen…

Misschien een voorbeeldje, om te verduidelijken wat bedoeld wordt?

Vraag: Wat wordt bedoeld met een ridderlijk gebaar maken?

Antwoord: Onbeweeglijk staan, want een dode ridder kan geen gebaren meer maken,

En nu om de centen. Haha, ik heb toch het voorrecht dat ik de eerste vraag mag stellen.

Vraag : Waarom zie je in een spiegelbeeld links als rechts, maar niet onder als boven?

(Wanneer iemand uitzonderlijk toch het juiste antwoord zou weten op een gestelde al-dan-niet gekke vraag, en hij/zij is hier 100% zeker van, zet dan op het laatst erbij WAAR. Zo kunnen wij allemaal nog iets bijleren!)

Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

30 jan 2005, 11:30

Omdat je nu eenmaal niet op je kop gaat staan als je in de spiegel wil zien. Want met je eksterogen kun je toch niets zien. Die heten wel zo maar dat is omdat er een zwart puntje in zit met een wit knobbelringetje rond zoals het verenkleed van een ekster. Waarom ze dat ogen hebben genoemd weet ik niet, want zoals gezegd, zien doe je daar niet mee. Afzien wel natuurlijk.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 jan 2005, 16:28

Het antwoord op de "in rood" gestelde vraag is eenvoudig zo vanzelfsprekend én toch... " Daar wij geen vliegen zijn !"

De retorische vraag van Zandmannetje komt waarschijnlijk uit het Muzeum van Fotografie, ergens in zijn buurt gelegen. Dergelijke vraag staat mij wel in het hoofd gegrift; mijn cursus fotografie heeft ook iets dergelijks voortgebracht. Maar op de "gevoelige plaat" merk je niet alleen dat 'boven' niet boven is, maar onder... Dat deel van zijn vraag is dus ontwricht. Oogkundig gezien lopen wij niet rechtop, maar hangen wij aan een plafond; hoe onze hersenen het klaarspelen om toch met beide benen op de grond te staan en het ook zo te zien, ondanks de trukjes van het spiegelbeeld, is mij een raadsel. In een nog niet zo verre toekomst zal ook de spiegel een andere dimentie krijgen, dán zullen we waarschijnlijk wat rechts is ook rechts zién. (Iets wat heden politiek gezien toch al gebeurt... :wink: )

Mag ik ook een vraag ? (In kleurtjes kán ik het echter niet) :

"Waarom is alles, behalve de gedachte, onderhevig aan de gravitatie ?"

Zo, de volgende wetenschappelijke studie afwachtend, kijk ik rijkhalzend uit naar het resultaat... :)

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

31 jan 2005, 16:36

Telloorlekker, jij bent af. Er moesten minstens drie antwoorden worden verstrekt.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

01 feb 2005, 15:03

Het antwoord stond er al, omdat het een SPIEGELBEELD is natuurlijk.
Hoewel, een spiegel waarin je jezelf ziet zoals een ander jou ziet, is heel eenvoudig te construeren!
Het volstaat de spiegel een beetje HOL te maken, ipv. vlak.
Dan is rechts niet alleen rechts, maar sta je inderdaad op jouw hoofd!
Probeer maar eens, bekijk jezelf in een lepel, in de holle kant natuurlijk!
Zie wel dat alle soepresten uit de lepel verwijderd zijn, anders wordt het moeilijk.
Het feit dat wij bolle ogen hebben, zorgt er voor dat beelden die de lensopening gepasseerd zijn, ondersteboven op het netvlies weergegeven worden. In de menselijke hersens zit er ergens een onderdeeltje dat ervoor zorgt, dat dit beeld terug wordt omgedraaid... WAAR

Angelo DC heeft zijn eerste opdracht al gekregen!

PS. En een scheet dan?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 feb 2005, 18:56

[quote="zandmannetje"]
Het volstaat de spiegel een beetje HOL te maken, ipv. vlak.

PS. En een scheet dan?[/quote]

Deze eerste frase is dé oplossing voor je laatste vraag. Dit "laatste" ontsnapt aan je eerste. Een scheet is een 'knipoog' van het derde oog... :lol:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

02 feb 2005, 17:49

En nu dan een nieuwe vraag voor de sollicitanten:

Heeft een man meer verstand dan een vrouw?

(Niet antwoorden met alleen maar ja of neen, maar ook omdat...)
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 feb 2005, 19:30

[quote="zandmannetje"]En nu dan een nieuwe vraag voor de sollicitanten:

[color=red]Heeft een man meer verstand dan een vrouw?[/color]

[/quote]

Ja ! In theorie althans... Volgens "theo"-logen wordt de Opperste ook als man aanzien, althans mannelijk voorgesteld, en aangezien - volgens de Bijbel - Hij hem geschapen heeft naar beeld en gelijkenis, moet toch het bewijs onomstotelijk vaststaan. Enkel, als je de "wereldlijke" man bedoelt heb ik zo mijn twijfels... Qua omvang zou het gebruik van dat waar het verstand van voortkomt wel kunnen kloppen, maar of het daadwerkelijk gebruik ervan daaruit voortspruit valt toch te betwijfelen. De man, en daarmee ook zijn voortbrenger, hebben er geschiedkundig een potje van gemaakt (en de almachtige weet wat voor miserie daaruit is ontstaan) Uit hem is nog geen Jeanne d'Arc of Brigitte Bardot opgestaan... :lol:

bacilletje
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:55

05 feb 2005, 20:06

:?: Misschien lijkt het wel zo (en denken de meeste mannen ook wel ) dat mannen het meeste verstand hebben, maar wat volgens mij wel waar is , is dat de meeste vrouwen met het hart denken , en dat blijkt niet altijd verstandig :!:
liefde is een werkwoord

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 feb 2005, 20:20

Tja, amoebe, dat de man z'n verstand én z'n liefde net iets lager gelegen is zal daaraan z'n grondslag wel hebben zeker. Ik weet het, mijn welvaartsafdak ligt net iets lager dan waar het hart van een vrouw zou zitten. De ideeën die daaruit voortvloeien hebben dan ook meestal meer met "bijvullen" te maken dan met rationeel handelen. Bijvullen is nu eenmaal een wereldlijk gegeven van de verstandelijken (zou men denken) De inkomsten rekenen zij zich navenant aan hé... Hoe meer je (geldelijk) verdient (sic) hoe meer verstand gebruikt wordt (veronderstelt men). "Genie" is nu eenmaal mannelijk hé... anders zou het "genieus" moeten zijn waarschijnlijk... :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

06 feb 2005, 14:33

Tja, een discussie waarvan ik (niet alleen) verwachtte dat het een echte boem zou geven, sterft een zachte dood.
Maar enfin, we zijn aan de drie antwoorden geraakt, zij het met veel moeite.
Vermits ik niet van gisteren ben maar van de dag ervoor, heb ik gekozen voor een vraag waarop ik het antwoord wist, als de geleerden het tenminste goed weten die ik hiet citeer:
een man heeft 4.000.000.000 hersencellen meer dan een vrouw!
(ik schrijf het voluit met de nulletjes, dat maakt het nog wat indrukwekkender, 4 miljard dus)
Maar maakt dat de man daarom slimmer? Helaas, bij de vrouw werken de verbindingen tussen de linker-en rechterhelft van de hersens beter, zodat die communicatie sneller verloopt. Dat maakt dat er eigenlijk niet veel verschil is in intelligentie.
Volgens mij had Einstein OOK die betere verbinding!!!
Dit is WAAR!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

drum
Lid geworden op: 06 jun 2003, 17:05
Locatie: vlaanderen

06 feb 2005, 20:37

een man heeft 4.000.000.000 hersencellen meer dan een vrouw!


Dat kan allemaal waar zijn hoor ,maar wie heeft al die slimmerikken op deze aardkloot gezet ????? ????????????????? juist ja :roll: :wink:


groeten yves

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

07 feb 2005, 09:11

Einstein? Heeft die zijn theorie niet gepikt bij de Franse wiskundige Louis Poincaré?

Eén hersencel zal bij Einstein dan toch beter gewerkt hebben: de afschrijfcel.

En van die 4 miljard hersencellen die de man meer heeft dan de vrouw?
Mannen morsen nogal veel; hetzelfde met die sperma-zootjes, die werden, in onze jonge tijd met de honderden miljoenen per dag vermorst, terwijl een vrouw slechts één eicelletje per maand nodig had om gelukkig te zijn.

Het zit hem dus niet in de hoeveelheid, geachte heer professor, maar in het oordeelkundig gebruik.

Volgende vraag aub, want ik moet nog naar een ander sollicitatiegesprek :twisted:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 feb 2005, 18:55

Ik had onderstaande tekst als verwijderd,bij gebrek aan interesse. Echter na een diepgaande overweging en er verwonderd over zijnde, dat hier nog geen enkel vrouwmens hierop heeft gereageerd, ben ik van oordeel om deze tekst terug in de baarmoeder van de kolderbrigade te publiceren. Ofwel, zijn zij (de vrouwen) slimmer door het niet beantwoorden van dé vraag. Ofwel heeft zandman gelijk!


“Over uw vraag,beste Zandman, moet ik toch eens goed nadenken voor ik er een antwoord op geef. Dat zegt waarschijnlijk meer dan genoeg!

Deze vraagstelling zou wel eens een forumoorlog kunnen teweeg brengen, eentje, zonder voorgaande! Los daarvan vrees ik, dat een of andere paterachtige anti-discriminatieorganisatie uw vraagstelling zou kunnen onderwerpen aan een onderzoek. Erger nog, dat een of andere verloren gelopen politieker, al of niet gefacelift, hiervoor een onderzoekscommissie zal instellen.

Ik hoop, dat U goed beseft, welke doos van Pandora U hier opent en dat Zeus niet zal optreden als arbiter. Niet omdat zijn fabrikaat hier vernoemd wordt, maar vooral omdat hij het seniorennet nog niet kent. Anderzijds verdenk ik U ervan om te profiteren van de afwezigheid van sommige intelligentsia op dit forum om deze, penibele vraag te publiceren. U begeeft zich, zonder enige twijfel, op glad ijs!

Wees er dan ook niet verwonderd over dat, eens de skilatten zijn opgeborgen, U mogelijk, terug, de trucage van het veranderen van provider zult moeten gebruiken. En dat dit onder druk zal zijn van het vernuft,de lepigheid, de slimheid en het zesendertigste instinct van de vrouwelijke soort posters op dit forum.

Ik wens U alle geluk toe en bewonder U voor de uitzonderlijke moed die U heeft, door het stellen van deze, alhoewel terechte, maar toch gevaarlijke vraag, waarvan de antwoorden onmiskenbare, maatschappelijke gevolgen kunnen teweegbrengen. ”

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

07 feb 2005, 20:39

Voor jullie een vraag voor ons een weet 8)
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse