Het koldercafé

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

17 feb 2005, 10:50

Dit is een proef en een oproep.

Ik zou hier een thread willen starten die: 1) niets te maken heeft met politiek-actua-media etc; 2) in feite niet thuishoort bij de andere kolder-rubrieken.

De reden is simpel: ik zie dat er niet politiek-actua etc dikwijls van de lijn wordt afgeweken. Dat komt volgens mij omdat er geen "babbelbox" is.

Hierboven is er wel een babbelbox, maar die wordt bevolkt door een ander soort posters, en ik heb alle bewondering voor die mensen, want die laten daar mooie dingen zien, waar ik geen kaas van gegeten heb.

Deze thread willen we tillen op het niveau van de café-toog-praat, wat al een hele verdienste is, want een café is een sociale instelling.

Hier mag echter NIET over politiek gepraat worden; de overtreder wordt bestraft met een tournée générale.

Indien dit geen goed idee is, mag deze thread een langzame dood sterven. Maar ik hoop dat ik hier nog vele virtuele pintjes mag komen drinken.

Gezondheid, skol, santé, zum Wohl, salud...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

17 feb 2005, 11:08

Af en toe heb ik wel eens sexdromen , hoe zou dat toch komen , heb al veel van mijn pluimen verloren op prestatie gebied , is het mischien ook een droom om terug in de hogere sferen terug te keren :?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Rietje 54
Lid geworden op: 15 feb 2005, 19:21
Locatie: prov. Antw.

17 feb 2005, 12:00

Molco,

Het lijk mij een leuk idee het opstarten van
"HET KOLDER CAFE"
Dan kunnen wij eens echt over koetjes en kalfjes praten.
Zal zeker eens langs komen voor een babbel.

RIETJE 53 succes!!!!
Wie blij is met kleine dingen,
kan zich de hele dag verheugen !!!

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

17 feb 2005, 12:26

Molco, ik volg niet goed of ik snap je bedoeling niet. Bij mijn weten bestaan er Chatboxen (zie bovenaan seniorennet) waar iedereen zo maar on-line kan tetteren en daarnaast zijn er al verschillende pogingen geweest om een topic te starten, dat ook goed is om veredeld te chatten, met postings dus.

MonteChristo heeft zoiets opgestart onder "Politiek" of "Nieuws" dat heette "Meltpot ..." met nog wat bij en daar kon je over alles leuteren, maar het is na korte tijd een zachte dood gestorven. Het was dus niet het ei van Columbus dat heruitgevonden was, men was eerder blij met een dode mus (uitgebroed uit dat ei neem ik aan?).

Elke keer dat er zoiets is begonnen als "Vermist" onder dezelfde rubrieken was er geen echt onderwerp en toch is dat telkens een zachte dood gestorven. Zo is er nu nog altijd in "Nieuws" iets dat heet "de oplossing voor katana ... een open forum" en dat duidelijk ook al niet de meeste klanten kan blijven aantrekken. Postings lijken maar te werken als er een onderwerp is (waar regelmatig van afgeweken wordt, maar toch), terwijl iedereen in "Kolder" losse bedenkingen of opmerkingen toch al wel kwijt kan.

Ik vrees een beetje voor je cafébabbelbox, ik heb er zelf weinig problemen mee behalve dat het maar om een fictieve pint gaat, dat staat mij eerlijk gezegd minder aan en ik heb zo lichtelijk het gevoel dat Telloorlekker, Ed, Brombeer, Zandmannetje ... hetzelfde gaan denken. Tip om het spel hier leefbaar te houden: zoek een middel om ons die pint echt door te mailen of te internetten, dan is het zeker succes gegarandeerd.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

17 feb 2005, 18:30

Ik heb uw commentaar gelezen, hermano, en dank u daarvoor.
Op andere fora is de babbelbox soms de meest populaire; maar elk forum is anders.
We zien wel.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

17 feb 2005, 21:20

Allé mannen, hoe zit het? Niets te melden over auto's of over de vrouwen.
En Molco, bedoel je werkelijk "tillen" op het niveau?
:lol:
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Gast

18 feb 2005, 01:07

Allé vrouwen, hoe zit het? Niets te zeggen over de mannen en over de naaimachines?

Wout
Lid geworden op: 06 jul 2004, 18:06
Locatie: 50,90 N- 5,50 E

18 feb 2005, 08:17

Deze thread willen we tillen op het niveau van de café-toog-praat, wat al een hele verdienste is, want een café is een sociale instelling
Beste Molco, nog niet gemerkt dat iedere "thread" hier snel verwaterd in minder dan cafétoogpraat? Als je maar een beetje geduld hebt. Het eindigt hier steevast op woordkramerij en erger. Op zich vind ik dat al spannend genoeg in mijn oude dag. En ook slaapverwekkend; ook goed in mijn oude dag. Ik vrees dat er in de realiteit heel snel een caférel zou van komen; met alles erop en eraan. Ik heb niks misdaan hoop ik. Niet iedereen kan een grapje waarderen. Toch maar nen tournée générale.
Het denken mag zich nooit onderwerpen!

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

18 feb 2005, 08:22

Dat was de bedoeling, wout, trachten de cafépraat uit de politieke en actuele onderwerpen te halen, maar dat zal moeilijk zijn.

Daarom maar dit café openen, waar je over alles mag praten, behalve over politiek, want daar staan strenge straffen op zoals een tournée générale betalen.
En met liefde en godsvrucht zal ik uw eerste pintje drinken wout. Garçàn voor mij een Duveltje, en zet er de bak maar naast.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

18 feb 2005, 08:31

En nog even een antwoordje aan Zorro en Tillie:

Zo juist rijd hier een knalrode kei van een Masserati voorbij, met een hoogblond van wulpse rondingen voorzien nageslacht van de rib van Adam met goed wat klei op de juiste plaats aan het stuur... knalt die toch wel tegen een vuurgele Cinzanetti Paraplubakkie zeker...stapt daar een blonde griekse god uit, recht uit het sprookje van duizend en één nacht...gebronsde huid, tandpasta glimlach (schrap schrap het is een vals gebit)...tracht blondie nog de meubelen te redden met een smile van hier tot aan de kust...maar het onheil, het onafwendbare onheil is geschied...mijnheer zijn naaimachine is naar de kaloten...

van uw reporter ter plaatse, MOLCO met de arendsblik

Wout
Lid geworden op: 06 jul 2004, 18:06
Locatie: 50,90 N- 5,50 E

18 feb 2005, 08:34

De dag is nog jong. Ik hoop dat er ras een paar goede postings komen.
Er zijn een paar kracks die er weten mee om te gaan; die lezen is ook plezant. Laat maar komen!!
Het denken mag zich nooit onderwerpen!

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

18 feb 2005, 20:25

Toch weinig volk in het café precies; kelner geef ze er maar éne jong en drink zelf ook iets, dat zijn dan samen twee pinten zeker, allé voor mij een Duveltje he.

Het is aan het sneeuwijsregenen, als het nu ook nog gaat ijsgangvriezen, dan zal het morgenvroeg wel spekgevaarlijkglad zijn.

Moet dinsdagvoormiddag in Anderlecht zijn, vanuit de Kempen; hoe zou je dan het beste rijden, om den Bush niet tegen te komen? Niet dat ik Bush zijn bakhuis niet wil zien, maar het is vooral om geen extra oponthoud te hebben. Ik was van plan de E40 te nemen en dan af te draaien naar de ring, ring volgen en dan de gepaste afrit nemen, iemand beter idee?

Patron, tap nog eens, en roep eens wat volk binnen...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

19 feb 2005, 10:41

In mijn omgeving is nog steeds een kleine radiozender aktief ; is wel best leuk , zend nog wat ouderwetsmuziek uit van de Strangers en trekzakinstrument ,af en toe ook wat orgel , en nu en dan ook iets modern , beluister liefst de verbodenmuziek die men op de vrt bant :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

19 feb 2005, 12:08

Molco, zijt ge nog goed daar rond Brussel geraakt? Of zijt ge onderweg een dom blondje tegengekomen? Ge weet met van die wulpse rondingen. Achteraan. Als zij zich in het seniorennet-cafe omdraait, dan niet verschieten hé. Al die rimpels.
Maar toch liever lachrimpeltjes dan zo'n Botox gezicht.

Ik zit momenteel in de problemen. Ben de ganse dag bezig om goede adresjes te zoeken waar ik naar het toilet kan gaan. Daarom even in dit café binnen gewipt. Ik zit zonder toilet. Problemen met de af-watering. Jongens wat een luxe een toilet. Zo'n ruimte waar je kunt zitten mijmeren.
Sorry maar ik heb niet veel tijd, want ik moet hoognodig.
Ober waar is de WC?
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

19 feb 2005, 15:03

In Brussel geraakt dat was nog niets...maar ik moet er dinsdag terug naar toe. En zoals je weet komt de heer Bush ons dan feliciteren met de kwaliteit van onze pralines. Ik moet om 11 h op een afspraak zijn, zal maar om 6 h 's morgens vertrekken zeker, en wanneer ik er uit geraak...Joost en Bush mogen het weten.
Als je mocht horen van een betoging of bomaanslagen, ik kan u nu al op mijn plechtige communie-zieltje zweren dat ik daar NIETS mee te maken heb...het onderhoud van dinsdag gaat over beschermende kledij, onder andere condooms.

Ja en zo'n toilet dat is ook handig als het werkt het Tillie. Hier in ons café hebben we nog juist een luxe-exemplaar neergepoot...maar nu ik aan dinsdag denk, zou ik geen mobiel toiletje meenemen...kan ik onderweg misschien ook nog verhuren.

Patron voor mij een thee-citroen, en zet de bak Duvel al maar klaar.