Het koldercafé

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

30 apr 2005, 18:47

Yep Goliard... en toch niet verkeerd afgedraaid ? Slechts éénmaal ernaast gegrepen, ik dacht dat ie aangemeerd lag aan 't eilandje... :)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

30 apr 2005, 18:57

Daarstraks een opmerkelijk uitspraak gehoord van een bloemist (of is het botanist) ? Hij vergeleek zijn jobke met seminarieprofessoren. "Ik ontvange de kleintjes, manipuleer ze een tijdje, en als ze het aankunnen geef ik ze de vrijheid..." :o

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

01 mei 2005, 23:31

Is dat dan die pannenkoekenboot? Aanhet Zilverstrand van Mol. Niet zo héél ver van dan andere café van Postel. Mooi fietsen en wandelen daar.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 mei 2005, 08:35

Nix pannenkoekenboot... dat vaartuig ligt aan de kruisvaart te Mol-Gompel, de kleppende klipper ligt aan het sas van Mol-Sluis, wat verder dan het Zilvermeer...

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

03 mei 2005, 20:51

Het is maar eenzaam hier in t café. Ze zitten allemaal in openbaar debat. Die zaak heeft meer succes dan deze. Waarom nu toch? Ach ja, hier mocht niets over politiek.
Molco, Jef, Ed,.. Allemaal aan het werk? Misschien naar voetbal aan het zien. Daarom is t hier zo stilletjes
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

03 mei 2005, 21:20

Tillie, ik ben er nog, zwaar weekend gehad, voor mij een waterke aub. Elders vind jij dat de senioren niet geduldig zijn, waar je volledig gelijk in hebt, ook aan een buffet duwen ze je weg, ze kruipen overal voor, het is soms ergerlijk. Och patron laat dat waterke maar, een Westmalle is eigenlijk beter.

Mensen, over die kleppende klipper weet ik niets, ik zou ook alleen maar aan Suske en Wiske gedacht hebben en het is een eeuwigheid geleden dat ik nog in Mol ben geweest. Kameraden van bij ons in de straat kampeerden daar altijd aan het Zilverstrand denk ik, en daar hebben we met 6 nog zo een houten barak ineengetimmerd met living, 2 slaapkamertjes enz., zo ongeveer 6 op 6 meter, toch gemakkelijker dan een tent.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

03 mei 2005, 21:20

Nee Tillie, waarschijnlijk is de koffie te lang opgewarmd in de percolator... nu is die flets en niet te zuipen...
Een andere graag, zwart, sterk maar met een toetje... :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

03 mei 2005, 21:24

Die Baraque staat er nog Hermano... ergens in de buurt nu van het SCK én bestraald... Een replica ervan hebben ze in Doel neergepoot... :)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

03 mei 2005, 21:34

Geen probleem, tillie! Den dezen is er nog en vliegt er een dezer wel terug in,zoals voorheen. Van vliegen gesproken, ben juist naar een rampenfilm aan het kijken op VT4 die ik, verdorie, nog niet gezien heb!Dus, PC- pauze voor een tijdje, of het zou moeten zijn, dat er hier een bom ontploft ipv in dat vliegtuig. Nota bene: ik heb horen zeggen, pas op! Van horen zeggen hoort men ook veel liegen, dat onze Koning der Belgen al een hele avond aan een stuk zijn handen aan het wassen is. Ik ben eens nieuwsgierig waarvoor hij dat nu doet. Misschien de verkeerde “pollekes” geschud? Tegenwoordig weet men nooit, met al die rare ziekten. Saluut! Ik ga verder kijken !
Gast

03 mei 2005, 21:35

Tillie,
't Is rust, ben eens komen kijken en heb je noodkreet gehoord.
Is 't echt zó eenzaam in 't café, Tillie ? Weet je wat ? Drink een Hasseltse koffie op mijn rekening en als 't dan nog niet beter is, drink er dan nog ene.
Schol, Tillie ! ! !

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

03 mei 2005, 21:52

Mannen, k ben blij jullie hier nog eens te zien.
De brievenschrijver opgesloten?
Toch geen indigestie Hermano, neem dan maar al gauw een Apo-tje hoor.
Hai Ed, rampenfilms, ik heb onlangs die after morning-pil gezien. Ik kreeg er gewoon de rillingen van.
Een toetje TLL wat denk je van een Normandische taart. Neen niet met Calvados. Met appels man. Neen ik heet geen Eva, wees maar gerust.
Een Hasseltse? Veel te straf. Daar verlies ik het noorden bij. Vroeger placht ik al eens een Irish te proberen. Maar dat is verleden tijd. Ik kan er niet meer tegen.
Ik drink nu liever een grote plas. In plaats van dat kort gedoe. Daar heb je langer plezier van.
Ik doe dus mee met die trappist. Voor koffie wordt het wat laat.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

03 mei 2005, 22:57

Patron, nog een Westmalle voor Tillie en voor mij ook nog ene. Slaapmutske en dan bed in, morgen weeral werken.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

04 mei 2005, 07:13

Zijde gellie rare tooghangers... In de pauze even op adem komen en de garnalen voor ons neus wegscharrelen ? Garnalen ... vliegen ja... Smakelijk Ed... een vlieg schijnt boordevol caloriën en ander gezond spul te zitten (heb ik me eens laten wijsmaken). Niet te verwonderen dat onze kater daar zo op verlekkerd is...
Echter, als ik een kater heb, zie ik ze toch liever niet in mijn glas... :)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 mei 2005, 18:58

Morgen regent het, en dan moeten jullie wel binnen blijven hé... :lol:
Dan zit ik lekker niet alleen in deze kroeg.... sliep, sliep... :wink:
Gast

06 mei 2005, 21:46

TLL, als jij een kater hebt zie jij jouw glas dan nog wel? Laat staan van een vlieg in dat glas? Niettemin, scholl !