Verder afdwalen

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

01 aug 2007, 18:38

Zal ik het vandaag eens hebben over mijn grootvader?
Niet de grootvader langs mijn vaders kant, die man heb ik slechts éénmaal in mijn leven gezien, toen ik samen met mijn vader hem ging bezoeken in het ouderlingengesticht. Hij had zelf ook nooit naar zijn kinderen omgekeken zei mijn vader. Vandaar...
En zeg nu zelf, over iemand die je slechts éénmaal gezien hebt kan je toch moeilijk een verhaal vertellen?
Neen, dus wou ik het hebben over de vader van mijn moeder. Die heb ik wel een keer of drie gezien. Nu ga jij ongetwijfeld opwerpen
" over iemand die je slechts driemaal gezien hebt kan je net zomin iets vertellen”
Maar hier sla je volkomen de bal mis. Je raakt zelfs de bal niet eens.
Want het gaat voornamelijk over zijn naam, de naam waaronder iedereen hem kende en mee aansprak, zijn kinderen, kleinkinderen en kennissen...
Die naam was ‘vader haas’
Dat is geen naam zoals alle andere, zal je dadelijk moeten toegeven.
Het roept herinneringen op aan een man die met de handen in de broekzakken en al fluitende gelijke tred kon houden met Kim Gevaert op een sprintje over 100 meter, aangenomen dat Kim Gevaert zich in de tijd van toen kan verplaatsen.
Maar neen, driemaal neen, die naam werd hem niet toegekend voor zijn capaciteiten als snelle atleet, die naam werd hem toebedeeld omdat hij sliep met zijn ogen open!
En naar het schijnt doet een haas dat ook.
Ik weet uiteraard niet of dit met de waarheid strookt, ik heb nog nooit met een haas geslapen.
Is er misschien iemand onder het selecte groepje senioren hier die daar meer over kan vertellen?
Want om eerlijk te zijn, ik zie zelfs het verschil niet tussen een haas en een konijn.
En al zeker niet wanneer ze platgewalst op de autostrade liggen, dan lijken ze wonderwel op mekaar. Alleen kan je niet meer zien of de ogen open of gesloten zijn, als ze tot een hoopje spijs zijn herleidt...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 aug 2007, 08:39

Awel Zandmannetje, dat kun je wel merken als je op den buiten woont. En toch, toch moeten er ook hazen in de koekestad rondlopen. Heeft men daar geen opvanghuizen voor daklozen ? Welnu, een haas is een dakloze, een konijn daarentegen huist in een hol onder de grond.
Je hoort toch wel van konijnepijpen (nee, niet het werkwoord), hazepijpen moet men ver zoeken, zeker niet tussen die heidebewoners.
Van gestalte is een konijn ook behoorlijk kleiner, maar dat is niet echt zichtbaar als het beestje in staat van rust verkeert; 't zijn de achterpoten die het verschil maken.
Echter, wanneer je geprepareerd wild op je menu wil zien, moet je je wel vergewissen of men je geen oor heeft aangenaaid; het kan ook "kat" zijn dan... :wink:
Kat is "balkhaas"...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

02 aug 2007, 10:43

Katana had aan zijn kaartje ( van de bos bloemen )voor de 46e verjaardag met zijn huwelijk met Lady ; de volgende text geschreven : na 46 jaar samenzijn nog steeds verliefd op jouw ....

Het resultaat is meer begrip van Lady voor de slechte eigenschappen van katana :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 aug 2007, 13:06

katana schreef:Katana had aan zijn kaartje ( van de bos bloemen )voor de 46e verjaardag met zijn huwelijk met Lady ; de volgende text geschreven : na 46 jaar samenzijn nog steeds verliefd op jouw ....

Het resultaat is meer begrip van Lady voor de slechte eigenschappen van katana :)
Sjanse dat je op die leeftijd gekomen bent dat Alzheimer tussen jullie twee inslaapt. Verliefd na 46 jaar huwelijk ? Op een ander zeker... ? :lol:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

04 sep 2007, 15:39

Je weet het of je weet het niet, beste roker, maar er bestaat sinds enkele jaren een wet die het verbied om sigarettenstompels op straat te werpen.
Dit in navolging van Amerika, waar zo'n handeling de dader bij eventuele betrapping 150$ kan kosten.
Het loopt dan ook dikwijls de spuigaten uit, soms loop je precies over een tapijt op het voetpad, zeker in volksrijke buurten.
Maar de wet bestaat degelijk, en de roker die het volgende presteerde had beter moeten weten. Let wel, het is echt gebeurd hoor, niets kolder ditmaal!
J. die kennelijk enkele pintjes uit heeft, inhaleert nog eens ferm aan zijn bijna opgerookt stinkstokje, alvorens het op de grond te laten vallen op het voetpad en met zijn maat 45 van schoen uit te trappen. Voor de neus van twee agenten, die te voet op patrouille zijn.
"Mijnheer, u weet toch dat u dat een boete kan opleveren wegens sluikstorten" spreekt de oudste agent J. aan "zou u die stompel willen oprapen en in dat vuilbakje daar willen deponeren?"
"Zeveraar, alleman doet dat, ge ziet toch dat het hier vol met stompels ligt? Dan zal ekik de mijne gaan oprapen zeker?" repliceert J.
"Mijnheer, als u weigert die stompel op te rapen zijn de gevolgen voor u. Ik vraag het u nogmaals?"
"Ik denk er niet aan" dixit J.
"Goed, geef dan maar uw ID kaart, ge vraagt erom"

Het vervolg van het verhaal: de agent verwittigd de reiningingsdienst. Er komt speciaal een straatkeerder ter plekke die zorgvuldig de stompel verwijderd, en J. krijgt naderhand een rekening thuis gepresenteerd van 250€, onkosten wegens speciale interventie van de reinigingsdienst...

Moraal van de story, roken is niet gezond voor uw geldbeugel.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

04 sep 2007, 20:04

Goeie mop Zandmannetje, maar eigenlijk al zo oud als de weg naar Kralingen. Eenzelfde verhaal heb ik overigens ooit eens gelezen en niet naar aanleiding van het rookgedrag van bepaalde verdwaalden. Hetzelfde verhaal deed vroeger ook al de ronde, maar het ging toen over "chicken", de gebruikers van pruimtabak. Toen zagen de trottoirs bruin van de shag-sjiek en wit van chewing-gum ofte "tuttefrut"...
Ergernis allom, zeker als het "verse" was...
Wat een bananeschil toch teweeg kan brengen hé... :lol:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

05 sep 2007, 10:32

Vertel hier dan al voor een keer eens de waarheid, dan aanziet TLL het voor een goede mop!
Niks mop dus, ECHT gebeurd een jaar geleden. Mij verteld door iemand die er nauw bij betrokken was.
Kom dus niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was roker, indien jou hetzelfde moest overkomen. De politie mag hiervoor boetes uitschrijven die gelijk staan met sluikstorten.

Trouwens, in het vervolg zal ik me maar houden aan afdwalen, dat wordt wel aangenomen...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 sep 2007, 12:38

Verrek Zandmannetje, ik wist niet dat jij zo'n lange tenen had. Ik twijfelde niet aan dat stukje proza hoor maar zeg er wel bij dat ongeveer eenzelfde verhaal zich heeft voorgedaan nog voor er van sigarettenpeuken sprake was; men giste toen niet naar een andere vorm van "sluikstorten" (bij een daadwerkelijke vaststelling kan er trouwens niet van sluikstorten gesproken worden; de politieman in kwestie moet eerst Nederlands leren... sluikstorters kan men niet op heterdaad betrappen, dan is het geen sluikstorten meer...)
:wink:

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

05 sep 2007, 20:27

Van sluikstorten gesproken...

Mijn buurman was zijn oprit aan het leggen . Ouderwetse kasseien . Klein rekenfoutje gemaakt blijkbaar , want hij heeft er zo een 70 a 80 tekort .

In de straat naast ons zijn ze de weg aan het vernieuwen, jawel met die ouderwetse kasseien ( waarvanb ik spreek is 45 jaar geleden !!).
En zoals het de gewoonte was in die dagen lag er een berg kasseien op de noeste gemeentewerkers te wachten.

Mijn buurman, 's nachts om een uur of tien met zijn "remorque" achter zijn auto naar de bewuste berg met de bedoeling zijn tekort aan te vullen.

Net op het ogenblijk dat hij zijn werk wil aanvangen, komen twee agenten per fiets voorbij.

" Awel, awel wa gebeurt er " ????

" Heu agent, ik ben thuis mijn oprit aan het leggen , en ik heb zo een 80 kasseien op overschot, en ik dacht zo, die mensen kunnen dat hier zeker goed gebruiken, en ik heb ze hier afgekapt "

" Ah nee hé manneken, zo werkt dat nie hé . Vooruit, ge hebt 10 minuten tijd om ze opnieuw in uw remorque te laden, of ge vliegt op den boek voor sluikstorten " :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 sep 2007, 07:13

Aha Bocuse, dus was het uw buurman die onze firma belazerd had ? :lol: