Zeg nooit "NOOIT MEER"

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 apr 2007, 18:19

Zandmannetje, in heuglijker tijden lag je bij Kwezel toch in haar bovenste schuif...
Geef haar méér punten op haar "spaarkaart" dan ze al heeft, en je mag ze (met haar stalen ros) wel verwachten hoor... :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 apr 2007, 08:08

Word ik vandaag gedegradeerd ? Zal men mij m'n -misschien éénmalige- titel ontnemen ? Voor 10.00 uur ben ik er nog zeker van ,in ons clubke, dé schutterskoning 2006 te zijn... daarna is het koffiedik kijken... :?
En dan te bedenken dat ik die titel verleden jaar behaald heb na een verwoede 320 pogingen....
Hopelijk is het nu een korte pijn, want er moet ook nog een fotoshoot gemaakt worden van de nieuwe én de oude; den deze hebben ze vorig jaar over geslagen, totaal vergeten.
Stél nu dat ik die ene hoofdvogel toch nog kan verschalken, wat dan ?
Mij is het reglement van de KNBBW niet zo gekend; zou het hierin ook zijn zoals bij de Gilde; driemaal is scheeprecht. Daar is het de geplogenheid, na het neerhalen van de hoofdvogel, en dit drie opvolgende jaren men keizer mag genoemd worden.
Maar ik vrees hiervoor; nu is 't nog niet keizer maar "kiezer"...
Ik ga er zéker niet mee uitpakken want de beurs is nagenoeg plat, de kous is leeg... en wat dan ? Het resultaat wordt misschien wel de "poef".
Zou ik er maar vanaf zien, mij niet als éérste aanmelden aan de schutsboom ?
Allemaal overpeinzingen die de reden zijn van mijn slapeloosheid; ik was alweer vroeg uit de veren...

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 apr 2007, 19:31

Mag ik de lezers er de aandacht op vestigen dat voorgaande posting verleden tijd is.... ik ben ervan af, iemand anders heeft mijn plaats, voor 2007, ingenomen... :o

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 jun 2007, 19:10

Vanmiddag ook het nieuws gezien op TV?
De boodschap die uit het Vaticaan komt heeft mij danig geschokt, mij als het ware van mijn melk gebracht, zoals men in en rondom Antwerpen pleegt te zeggen. Er is trouwens geen enkel verbod op als je dat ook zou declameren als je bvb. in Bachten-de-Kuppe woont, om zomaar iets te zeggen.

Waarover gaat het dan, wel over het feit dat het Vaticaan, waar zoals je weet onze vroede herders hun vestiging hebben, dat deze zelfde herders zich op de huidige verkeerssituatie hebben gestort, een verkeersituatie die zoals algemeen bekend veel slachtoffers teweegbrengt.
Als je in het vervolg in jouw wagen stapt, ben je zedelijk en moreel, maar meestendeels toch godsdienstig, verplicht om zodra je achter het stuur gezeten bent het kruisteken te slaan en een kort gebed ten hemel te sturen.
Doe je dat niet, kom dan achteraf niet zaniken als het van krakboempatat is hé, dat is dan niet meer te vermijden en je hebt het gewoon maar aan jezelf te wijten.
Daarom ben ik ook vast van plan mij deze nieuwe regel dwangmatig eigen te maken.
Komt mij trouwens goed van pas, ik rij namelijk met een Citroën diesel en dat merk heeft nog altijd een zekere voorgloeitijd nodig om de bougies op te warmen, dit in tegenstelling tot andere merken die zomaar dadelijk kunnen starten. Een zeer plausibele uitvlucht voortaan!
Er is maar één maar, ik ben namelijk soms nogal vergeetachtig.
Nu is mijn vraag, en ik hoop dat iemand mij het adres van het Vaticaan kan bezorgen ten dien einde om deze pertinente en dwingende vraag te kunnen stellen aan de kardinaal belast met verkeerszaken, mag ik bij een eventuele vergetelheid mijnentwege van dit noodzakelijke en broodnodige ritueel, midden op de weg (autostrade?) stoppen om alsnog dit gebed ten hemel te sturen???
Want dit gebed opdreunen alsmede het kruisteken slaan terwijl ik tegen 120Km/u. voortschrijd zal niet aan de orde zijn zeker?
Dan toch maar beter een parkeerstrook opzoeken en tot straf voor mijn vergetelheid er nog drie onzevaders erbij doen?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Jempi

20 jun 2007, 20:14

Het zou allemaal te maken met de 10 geboden voor automobilisten die het Vaticaan opgesteld en gisteren 19 juni gepubliceerd heeft (klik hier).

Ik vraag mij af, als men die onderschrijft, worden de verkeersboetes dan vervangen door penitenties? Bv, fout parkeren: 3 weesgegroetjes of zo ?

In dat geval zou ik wel eens kunnen overwegen om mij te bekeren :roll:

Jempi

Ps: het adres van het Vaticaan ken ik niet, Zm, maar het telefoonummer is geloof ik VAT69.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

21 jun 2007, 11:26

Jempi zei:
Ps: het adres van het Vaticaan ken ik niet, Zm, maar het telefoonummer is geloof ik VAT69.
:lol: :lol: :lol:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

21 jun 2007, 12:20

Bidden doet men met de handen gevouwen, dus niet terwijl men rijdt. Ah nee hé, niet handenvrij bellen = niet handenvrij bidden !
Inmiddels zijn de eerste bidparkings een feit. Bidden op een rustige plek... Jaja, ideaal voor schiet-gebedjes. Daar gaan nogal wat volle aflaten verzameld worden ! 8O

Afbeelding

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

21 jun 2007, 16:54

Jempi, ben je wel zeker van dat nummer?
Heb zeker tienmaal gebeld, steeds zonder response.
Maar het leek mij niet slecht eens de oorspronkelijke 10 geboden uit de kelder op te diepen. Je weet wel, die granieten schijf die Mozes indertijd nog bewerkt heeft...

De Tien Geboden
Vertaling voor vandaag

1. Bovenal bemin één God
Geloof en put kracht uit de liefde van en tot de Heer.
2. Zweer niet ijdel, vloek noch spot
Span je vol respect, rechtschapen, eerbiedig in voor zijn Rijk.
3. Heilig steeds de dag des Heren
Gedenk de dag waarop Hij voor jou uit de dood verrees.
4. Vader, moeder zult gij eren
Wie arm, klein, ver of nabij is, zal jouw familie zijn.
5. Dood niet, geef geen ergernis
Werk zacht en moedig aan ware vrede met een open hart.
6. Doe nooit wat onkuisheid is
Behandel jouw tegenstander met grote barmhartigheid.
7. Vlucht het stelen en bedriegen
Steun een samenleving die niet één met bedrog of onrecht tart.
8. Ook de achterklap en 't liegen
Wees fair en kies onwrikbaar voor medemenselijkheid.
9. Wees steeds kuis in uw gemoed
Leef in harmonie met jouw omgeving en met jezelf.
10. En begeer nooit iemands goed.
Zoek tevreden de Heer in de overvloed van het leven.

Vervolgens wat de huidige paus, met de heilige kliek er nu van gemaakt hebben, volgens de 'Daily Telegraph', kan je lezen mits klikken op de link van Jempi. Let speciaal op gebod Nr.8, alleen vechten in de arena!

En nu de nieuwe versie van zandmannetje...

1. Bovenal bemin uw eigen auto, zelfs boven uw eega.
2. Nooit ofte nooit middelvinger opsteken naar andere bestuurder, geen beledigingen naar zijn hoofd slingeren. Zeker niet op de vuist gaan, ook al word je uitgenodigd hiertoe.
3. De verkeersreglementen zijn heilig, wees ze steeds indachtig. Bega je toch een overtreding, zie dan eerst of er geen politie in de buurt is.
4. Uw vorige wagen zult gij eren, bezoek hem regelmatig op het autokerkhof. Een bloemetje meenemen zal hem plezieren.
5. Rijdt niemand dood, ook niet als je te veel gezopen hebt. Dat geldt trouwens niet langer als verontschuldiging.
6. Rijdt steeds met een zuivere wagen, ga regelmatig naar de carwash.
7. Steel nooit een auto, als je dit toch doet beschadig hem dan niet. Dit gebod is speciaal voor een bepaalde bevolkingsgroep.
8. Let er op dat de achterklep steeds goed gesloten is, anders verlies je bagage.
9. Dit is eigenlijk een herhaling van het zesde gebod, met dit verschil dat ook het interieur –en met name de achterbank -dient gereinigd te worden na een stevig potje vrijen op deze.
10.Begeer nooit andermans wagen, zelfs al is het een Ferrari.
Wees tevreden met uw Volkswagentje.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Jempi

21 jun 2007, 20:06

Er werd mij verzekerd dat alles in het nummer klopt, Zm, zowel de letters VAT als (en vooral) het nummer 69. Er is zelfs een drankje met die benaming dat als wijwater verkocht wordt.

En je 10 geboden van de auto mogen er zijn. Alleen vind ik er geen enkele bezorgdheid in terug over het milieu en dat is toch sterk in de mode tegenwoordig.

Daarom stel ik als update voor er een 11e gebod bij te voegen: "heb steeds aandacht voor het milieu. Gebruik nooit uw auto als het niet nodig is. Ga bijvoorbeeld met de fiets naar de schouwing."

Wat denk je ?

Jempi

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

24 jun 2007, 02:32

Met de fiets "gaan" geeft een pak minder CO2 uitstoot dan met de fiets "rijden".

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

26 jun 2007, 17:42

roel schreef:Met de fiets "gaan" geeft een pak minder CO2 uitstoot dan met de fiets "rijden".
Als je geen last hebt van slechte adem, ook!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

21 jul 2007, 10:23

¡ƃɐls ǝp uɐɐ pǝoɯ ǝssıɹɟ ʇǝɯ ɹǝǝʍ nu 'ʇʞɐɐɹǝƃuɐɐ ɟo uǝızǝƃ ɹǝʇndɯoɔ uǝǝƃ uǝʞǝʍ ǝlǝʞuǝ
˙˙˙sınɥʇ ƃnɹǝʇ uǝq ʞı 'ɐʎuɐdsǝ ɐʇsıʌ ɐl ɐʇsɐ
¿ʇǝzǝƃ doʞ ǝuɾız do ɹoʇıuoɯ ǝuɾıɯ nu ʇɟǝǝɥ ǝʇuɐzǝld ǝʍnɐlɟ ǝʞlǝʍ

Wat is me dat verdorie, werkt dat hier niet?
Ja als je dan echt wilt weten wat er staat zie ik maar één oplossing, selecteer de tekst, kopiëer hem en plak hem in WORD, selecteer hem en zet het lettertype om in
ARIAL Unicode MS.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 jul 2007, 11:39

zandmannetje schreef:¡ƃɐls ǝp uɐɐ pǝoɯ ǝssıɹɟ ʇǝɯ ɹǝǝʍ nu 'ʇʞɐɐɹǝƃuɐɐ ɟo uǝızǝƃ ɹǝʇndɯoɔ uǝǝƃ uǝʞǝʍ ǝlǝʞuǝ
˙˙˙sınɥʇ ƃnɹǝʇ uǝq ʞı 'ɐʎuɐdsǝ ɐʇsıʌ ɐl ɐʇsɐ
¿ʇǝzǝƃ doʞ ǝuɾız do ɹoʇıuoɯ ǝuɾıɯ nu ʇɟǝǝɥ ǝʇuɐzǝld ǝʍnɐlɟ ǝʞlǝʍ

Wat is me dat verdorie, werkt dat hier niet?
Ja als je dan echt wilt weten wat er staat zie ik maar één oplossing, selecteer de tekst, kopiëer hem en plak hem in WORD, selecteer hem en zet het lettertype om in
ARIAL Unicode MS.
Blij dat je terug bent, maar in welke staat ? Een zonneslag (of is het -steek) opgelopen gedurende je veel te korte vacantie in het zuiden ?
Je zit hier wel niet (wat een tegenspreking) in je vertrouwde topic over je "beste vriend", maar 't blijft "kolder" hé...

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

21 jul 2007, 14:19

Tjonge, met al dat gedans en hier een santé en ginder een toast op de nationale feestdag, heb ik maar gewoon de laptop omgekeerd, zo kon ik het ook lezen zonder al dat ge-copy and paste en arial toepassingen!
Heb je het goed gehad in Spanje? :lol: :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

21 jul 2007, 15:23

Haha beste Air, jij hebt de gemakkelijke weg gekozen!
In Spanje heb ik veel

Afbeelding

gedronken, en veel

Afbeelding,

maar van

Afbeelding

ben ik wijselijk ver weg gebleven...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !