derde keer goede keer ?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

tomcat
Lid geworden op: 04 mar 2005, 15:57
Locatie: West-Vl

11 jul 2006, 11:16

Marie Rose en katana samen op een witte schimmel in galop door het Amazoniën woud met getrokken zwaarden ...
Tot plots er een andere Prins ( nee niet Laurent ) vanuit het struikgewas hen doet stoppen ... ' uw geld of uw overtuiging ' - ge moogt kiezen
Ik vrees dat het een moeilijke keuze voor Katana zal worden: zijn overtuiging of zijn met zweet, bloed en tranen zuur verdiende centen,...euh lees € en dan nog in de haven, het kloppend hart van Antwerpen!!! :wink:
Carpe Diem

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

11 jul 2006, 14:33

Deze spotprent is walchelijk , dat mag , maar een islamspotprent , wordt onmiddellijk een dreiging en blokkering , doe zo maar verder " Vlaams Blokhater" is goed voor de volharding in stemmenwinst voor het VB
schreef Katana.

Mag dit wel, die (on) verholen lofzang op de Schlemielenpartij? :roll:
MaLoReg

11 jul 2006, 23:10

Schlemielen klinkt eigenlijk zangeriger dan mestkevers.
Alhoewel, als je het ontleed is schlemiel helemaal niet zangerig maar schlemielen zingen wel veel.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

12 jul 2006, 11:51

ik vraag mij af waar dit eigenlijk gaat op uitdraaien, vooral in Antwerpen dan, na de verkiezingen in oktober? :?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 jul 2006, 16:39

Ik vraag het me niet af, ik heb een zekerheid. Als de huidig grootste het niet haalt, zal de coalitie van die andere zich de komende legislatuur laten domineren door allochtonen en hun nakomelingen -al dan niet snel gebelgd-

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

12 jul 2006, 17:24

Kan dit geen meerwaarde betekenen voor iedereen. Hiermee bedoel ik, sinds de ( :roll: )Europese eenmaking, het openstellen van de grenzen, de bereikbaarheid van de wereld door het reisaanbod en niet te vergeten het internet waardoor de hele wereld met een muisklik op ons bord ligt.
Moeten wij ons niet openstellen voor andere dingen ? Niet dat er nu persé een Noord-Afrikaan burgemeester moet worden, want de kennis van onze geschiedenis door, zelfs, de derde generatie is bijna nihil. (natuurlijk laat de les geschiedenis in ons onderwijs zeer veel te wensen over) Daar moet meer op gehamerd worden, zoals in Amerika. Als je Amerikaans staatsburger wil worden moet je bijv. al de namen van de presidenten kennen en nog van die zaken. Iets in die trant.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 jul 2006, 19:39

Oppassen dan met die geschiedenis of het worden al gauw sprookjes.
Zo heeft men ons indertijd de beschrijvingen uit het NT en andere bijbelverhaaltjes als oudheidkundige geschiedenis voorgedicteerd; slechts op later leetijd kwamen wij erachter dat Paulus, Johannes, e.a. schrijvende apostelen niet méér waren dan Jules Verne, H.C. Andersen of Jef Geeraerts... :wink:

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

13 jul 2006, 10:44

:lol: Haha! Met de geschiedenis wordt nogal dikwijls een loopje genomen. Want stel nu dat die apostelen een ongebreidelde fantasie hadden, dan hebben hun verhalen een hoog 'DagAllemaal' gehalte.
Op een dag zien zij Jezus pootje baden maar zij weten ook dat hun lezers dat maar flauwe kul zullen vinden dus... Jezus van Nazareth LOOPT op het water en het volk heeft weeral iets om hun gedachten van de bezetters af te houden! De apostelen werden dan hoogst waarschijnlijk nog gesponsord door de Romeinen!

De geschiedenis herhaalt zich, behalve de techologische vooruitgang en alles wat daar mee verband houdt, is er NIETS, MAAR DAN OOK NIETS nieuws onder de zon. 8)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.