Verkiezingsfolders : vliegen mijn brievenbus ... IN !

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

01 sep 2006, 13:37

Nog een goeie maand te gaan. Dan sta ik in het stemhokje. Vlug even de lijstnummers van buiten geleerd. Ttz. van 1 tot 7. Gewoonlijk stem ik altijd voor het laatst getrokken nummer, kwestie van consequent te blijven ...Of soms doe ik : 7-1 !

Op elke valabele dorpskandidaat heb ik een gezicht geplakt. Het feest kan beginnen.
Thuis heb ik mijn huiswerk gemaakt. Doe ik regelmatig :roll:

De folders lijken erg op ' restaurant-invitaties '; in de zin van ' samen aan tafel ' of ' ja, we hebben er goesting in ' of nog ' kom jij ook, wij willen meedoen '...
Deze keer heb ik het mezelf moeilijk gemaakt.Om de politieke agenda te analyseren van de verschillende partijen heb ik 10 kernpunten opgeschreven :
1. respect voor elkaar/inspraak/samen naar de mensen gaan
2.comfortabel wonen : speciaal voor senioren, zieken, gehandikapten..
3.betere fietspaden
4.sociale woningbouw / betaalbare woningen ..
5.meer parkeermogelijkheden
6.buitenschoolse kinderopvang ( uitbreiden )
7.een veilige gemeente , méér blauw op straat , verkeersveiligheid
8.gezond fininciëel beleid
9." wat zijn onze speerpunten " ? oei... krijgstaal !
10.respect voor milieu en natuur

En waar vind ik deze kernpunten terug ?? OVERAL !!
( overal, waar de meisjes zijn daar is het bal !- groot feest ! )

'k Ga opnieuw beginnen. Andere top-prioriteiten !
Met iets méér het accent op " senioren " of " eigen volk thuis in mijn gemeente " of ... iets in de zin van : " schaf seniorennet af ? JA of Neen ??
Politiek is toch iets raars ??
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

01 sep 2006, 18:25

Of: wij beloven riolering!
(Maar het is de evidentie zelve dat jullie dat zelf betalen).
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 sep 2006, 19:33

Riolering ? In blauw (sterke cement) of rood (terra cota)... in alle geval: "meer blauw op straat" ?
Gast

01 sep 2006, 22:38

Op je brievenbus "Geen Reclame A.U.B." dit helpt meestal , maar ik tel ook 7-1 = lijst of kopstem ...
Wat ze beloven , komt toch niets van , en groen veeg ik onder de mat.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

02 sep 2006, 11:13

Wat is er toch aan de hand ? Ben ik nu waarzegger geworden die in de politieke toekomst kan kijken ? Of gewoon wat vooruitgelopen op de ' gazettepraat ' van vandaag :?:

Het HNB van vandaag komt met het " Grootste buurtonderzoek van Vlaanderen ". ' Uw straat, uw huis, uw buurt ' dat is wat telt!
Hoezo ?
Aan de hand van 15 ( en geen 10 zoals ik deed ) belangen-punten( key ...)zijn ze een grootschalig onderzoek gestart in elke Vlaamse gemeente. In totaal zijn zo maar eventjes 100.714 Vlamingen ondervraagd !!
Bij numero due staat : MERKSPLAS als meest tevreden gemeente ( ... Zó verzuurd zijn we niet, hé Tillie :lol: )
ANTWERPEN staat ook op number 2 ; maar dan wél bij de minst tevreden gemeenten :cry: Amaai MaLoReg !!

De rest, het resultaat en ' Wat de Vlaming belangrijk vindt ' , leest ge zelf maar ... ! :idea:
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
MaLoReg

02 sep 2006, 12:17

Tis zeker van amaai maar ik woon in die enkele nog raar te vinden straatjes waar het windstil is. Dus, MaLoReg = tevreden behalve als ze naar de BIB moet, dat is een gekleurd verhaal. (De Coninckplein en tram 12....! :lol: :lol:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

03 sep 2006, 20:14

Bij mij hangt er een sticker aan mijn brievenbus:

" Geen verkiezingsdrukwerk of politiekers toegelaten. Hier waakt mijn hond"! :lol:

drum
Lid geworden op: 06 jun 2003, 17:05
Locatie: vlaanderen

03 sep 2006, 20:53

ED. schreef:Bij mij hangt er een sticker aan mijn brievenbus:

" Geen verkiezingsdrukwerk of politiekers toegelaten. Hier waakt mijn hond"! :lol:
Vorige verkiezing had ik een gleuf in zo een oude ijzeren stadsvuilbak geslepen en erop geschreven "VOOR VERKIEZINGSDRUKWERK "Ik had dat ding voor het hek gezet .
Heb ik daar spijt van gehad .Zo ne slimmen van de sossen (zeker weten want den burgemeester zijne kop stond op die afval) had er wat op gevonden om zijn toer van bedeling te verkorten en gans da spel vol gazetjes gestopt .Daar zat ik dan met dienen bazar . :roll:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

04 sep 2006, 08:47

Drum, niet aan gedacht daar een autokrik in te plaatsen ? Alles samendrukken, papierpap erover, laten drogen en in blokken zagen... prima brandspul voor je open haard... :wink:

Kuru
Lid geworden op: 07 aug 2003, 18:57
Locatie: Oost - Vlaanderen

08 sep 2006, 08:43

Op mijn brievenbus hangt een reglementaire sticker die normaal alle niet-geadresseerde post moet weren. - Dat was tot op heden het geval.
Met de verkiezingen in het vooruitzicht worden wellicht ongeletterden of onbeschoften op pad gestuurd om hun rommel toch aan de man te brengen.
Voor mij is het eenvoudig: ik deponeer alles in de brievenbus van de Post met de vermelding: "terug naar afzender".
Gast

20 sep 2006, 21:47

Ik moet ze nog laten drukken "Lijst 6 in 2006" , maar het valt wel mee.
MaLoReg

21 sep 2006, 09:08

En dan te bedenken dat al dat drukwerk zovéél geld kost.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

21 sep 2006, 09:44

nu op mijn brievenbus :

hé postbode- drukwerk 081006 - graag RETOUR !
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

21 sep 2006, 13:06

Ene grafitispuiter heeft het hier, reeds voor de uitslag bekend is, gewaagd onderaan de foto "hij is terug !" te schilderen. De zwarte bles en dito snor laat niets te wensen over, alleen spijtig dat hij waarschijnlijk voor het "unisex"-type was, want ook vrouwelijke schoonheden kregen dat gewas toebedeeld... :wink:
MaLoReg

21 sep 2006, 14:11

Zelfde hier in Antwerpen-alle affiches beschilderd.