Frustratie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 mar 2007, 08:03

katana schreef:Als je in uw auto stapt , controleer dan of hij in vitesse staat en of de handrem aanstaat , is een reactie , waarvoor men GOD of Allah, niet moet ter hulp inroepen en nog een goede raad beste Fikske , denken aan sex met andere vrouwen is voor later in de zevende hemel :!: :lol:
Doe jij dat Katana ? Dan heb je toch veel geluk gehad dat je over dat voertuig nog kan praten, zeker als het een diesel is.
Mijn buurman heeft daar ook zijn lesje mee geleerd; hij trekt nooit meer de handrem op én zeker niet de pook in versnelling zetten.
Zijn karretje ging eens een eigen leven leiden toen het, in vitesse, achteraan werd aangereden... de motor sloeg aan ! De rest van het verhaal hoef ik je niet te vertellen zeker... :wink:
Gast

12 mar 2007, 00:53

TLL, met een diesel??? Maak dat de ganzen wijs. :lol: :wink:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 mar 2007, 08:04

zorro schreef:TLL, met een diesel??? Maak dat de ganzen wijs. :lol: :wink:
Ja Zorro, toch... met een diesel inderdaad !
Over diesels kan ik nog een behoorlijk ander stukje schrijven; vroeger huisde er een transportbedrijf tegenover onze deur. Wat ik daar allemaal beleefde zal ik nog wel eens vertellen, want dat hoort niet tot "frustraties" maar eerder in "humor"...
Gast

12 mar 2007, 14:28

Ik moet je geloven TLL omdat je voor mij steeds geloofwaardig overkwam. Toch blijft het iets eigenaardig en ik die dacht dat (zeker bij een diesel) het contact moest aanstaan
(gloeikaarsen-voorverwarming). Toch ga ik mij nog eens bevragen in Burcht hoor (VAB). Maar allé, jij hebt het gelijk aan jouw kant(nu nog)... :lol: :lol: :lol:

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 mar 2007, 16:41

zorro schreef:Ik moet je geloven TLL omdat je voor mij steeds geloofwaardig overkwam. Toch blijft het iets eigenaardig en ik die dacht dat (zeker bij een diesel) het contact moest aanstaan
(gloeikaarsen-voorverwarming). Toch ga ik mij nog eens bevragen in Burcht hoor (VAB). Maar allé, jij hebt het gelijk aan jouw kant(nu nog)... :lol: :lol: :lol:
Diesels hebben, bij een koude start een gloeikaars nodig, het overige doet de compressie...
Ik ben misschien wat te onduidelijk geweest, mijn buurman had de motor afgezet voor z'n deur... weet ik veel hoe kort of hoe lang het was toen die aanrijding plaats vond... in alle geval, hij kon erachter lopen... tot het voertuig in een gracht aan de overkant tot stilstand kwam...
Zet dus nooit een auto in een versnelling in stilstand; enkel de handrem kan (en dan nog op een helling...)

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

12 mar 2007, 18:38

Helaas Zorro, ik kan niet anders dan TLL volmondig gelijk geven.
En wel omdat ik uit eigen ondervinding spreek!
Ik had mijn fiets achtergelaten op de Antwerpse Groenplaats, in 11e. versnelling. Tenminste dat vermoed ik toch, want aangezien mijn stalen ros in het bezit was van 21 versnellingen en ik zowat in de middenmoot rondhing zal ik de bal zeker niet ver misslaan.
In 11e. versnelling plus daarbij nog een stevig hangslot, vastgemaakt aan de standaard. Nu ga je opwerpen dat mijn fiets niet op Diesel rijd, maar daar zit je grondig fout, de ketting was juist gereinigd in een bakje met deze brandstof! En ik had hard gereden, je kan met recht en reden veronderstellen dat de ketting nog warm stond!
Of mijn bike is aangereden aan de voor-of achterkant weet ik uiteraard niet, feit is dat hij in geen velden of wegen te bespeuren was. Ook niet in de gracht, maar daar zal het feit dat op de Groenplaats geen gracht aanwezig is misschien wel voor iets tussenzitten...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Fikske
Lid geworden op: 16 dec 2003, 12:31
Locatie: W-O 1970

12 mar 2007, 19:23

Haha, Zandman! Dat is een goeie!:lol::lol::lol:
Maar toch vraag ik me af hoe je je fiets in 'neutraal' kan zetten? Misschien moet je er volgende keer je ketting af leggen, en vergeet vooral je handrem niet aan te trekken. :wink: :roll:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

12 mar 2007, 21:10

Aha zo zit dat. Een hele tijd geleden vertelde een kameraad ons dat hij was aangereden in de geburen van de Groenplaats door een fiets die zonder bestuurder voortdieselde, natuurlijk lachten wij hem vierkant uit en we dachten aan overmatig gebruik van bollekes keunink. Het ergste voor hem was dat die fiets vluchtmisdrijf heeft gepleegd, en de politie geloofde hem niet, maar nam hem zelfs mee voor 24 uur naar het bureau. Die man zal blij zijn als hij dit leest! Wat was dat adres ook weeral waar hij zich moet richten voor schadevergoeding?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 mar 2007, 10:03

Frustrerend om te merken hoe Zandmannetje in zijn kielzog Fikske en Hemano op sleeptouw neemt om mijn stelling te ontkrachten. Spijtig dat, door omstandigheden, die voorwerp van onderwerp ter sprake is gekomen in een forum als columns & kolder.
Deze ekzakte wetenschap is echter in de praktijk te toetsen; schakelt men een draaiende benzinemotor het contakt om, valt die stil, bij gebrek aan stroom voor zijn boegies. Een dieselmotor kan gerust verder zonder batterij of alternator. Een fiets zonder ketting of cardan zal niet ver komen...

Fikske
Lid geworden op: 16 dec 2003, 12:31
Locatie: W-O 1970

13 mar 2007, 12:17

Wel TLL, nu niet beginnen wenen hé, een grapje mag toch zeker?
Je hebt nochtans gelijk met je stelling want ook ik kan bevestigen dat een dieselmotor die pas is stilgelegd niet ongevaarlijk is als hij in versnelling blijft staan.
Ik ging eens witloof kopen bij mijn neef Fons, die landbouwer is, en toen zag ik hoe zijn Mercedes (diesel) waarmee hij was komen aanrijden opnieuw in gang schoot. Fons had nochtans de motor stilgelegd en was uitgestapt om mij goedendag te komen zeggen. Toch reed dat vehikel zijn tuinpoortje aan diggelen. :roll: :wink:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 mar 2007, 14:18

Awel Fikske, zo vlug gaat mijn tranendal niet open zulle... Alleen, als ik nagels met koppen sla reageert men gewoonlijk, in het normale doen echter niet. Mja, ik kan nogal een klep openzetten als ik op mijn vingers sla... misschien juist daarom ... :wink:
Gast

13 mar 2007, 15:03

Inderdaad, vrienden, na "bevraging" in Burcht(VAB) moet ik jullie gelijk geven. Ze gaven me de raad om mijn auto(diesel) altijd uit versnelling te zetten als ik hem parkeer.
Bij mijn auto (Volvo S-60 diesel) is het wel zo dat ik de sleutel niet uit het contact krijg zolang de auto in versnelling staat. Ik moet mijn auto wel uit versnelling zetten wil ik mijn sleutels uit het contact kunnen nemen om hem af te sluiten. Een "snufje" van de fabrikant of een noodzakelijke "ingreep" :?: :?: :?:

Fikske
Lid geworden op: 16 dec 2003, 12:31
Locatie: W-O 1970

13 mar 2007, 16:04

Het zal zeker wel zijn reden hebben Zorro. Ik heb een Audi Quatro Diesel met automatische versnellingsbak en nu ik erover nadenk; bij mij is het net eender. Al moet ik bekennen dat ik er nooit bij stilgestaan heb waarom de sleutel niet uit het contact getrokken kon worden tenzij de pook op P (Parking) stond. Slim, ik denk nu dat ik het weet, slim ... :wink:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

13 mar 2007, 17:00

Zorro, ik ben niet zeker dat het daar mee te maken heeft, omdat je het contact wel kunt afzetten op een andere stand en de sleutel laten zitten, tenslotte kun je dan ook uitstappen en de garage op slot doen, het lijkt eerder een foefje omdat je toch moet uitschakelen, als je ooit nog eens wil vertrekken. Ik heb een Volvo S80 diesel automaat en die kun je bv. ook niet starten tenzij op stand P, dat is natuurlijk om niet onverhoeds te vertrekken in vooruit of achteruit als je start en al ingeschakeld staat. Bij die automaat heb je de indruk dat de handrem eigenlijk voor niet veel dient, op stand P staat dat ding al muurvast geblokkeerd.

Dat TLL gelijk had met zijn diesel wist ik al lang, ik liet mij dus niet zomaar gebruiken door Zandmannetje, daar ging het niet eens over, het is Kolder en daarmee uit, maar denk maar aan het (dialect)woord nadieselen, waarbij een auto toch blijft draaien als er geen contact meer is (zelfs als je al buiten staat met de sleutel in je hand), zolang de cilinders blijven ronddraaien en het gasmengsel onder druk zetten blijft er zelfontbranding plaatsvinden. In theorie kun je een auto die niet wil starten ook met 2-3 man duwen tot een zekere snelheid en dan inschakelen, liefst in tweede, soms slaat de boel aan en hij draait. Of dat met een automaat ook nog kan weet ik niet.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

13 mar 2007, 20:55

Nieuwsgierig als vrouwen zijn,ben ik colums en kolder komen opzoeken.Ik ben begonnen aan de Ikea kasten en geeindigd met diesel en kettingen.Het is geweten dat vrouwen niet veel van auto's afweten,ik rij met een groene auto met wit dak een mini.Voor de rest weet ik niets erover,niet nodig de garagist weet dat :wink:
Fikske ik kom hier ook nog wel eens bijlezen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.