D.T. Airlines

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

05 nov 2006, 06:29

Overmorgen - 7 november - vlieg ik met de ' nieuwe naam en nieuw logo ' van SN Brussels Airlines.

Er zijn al 7 namen genoemd ... maar tot hiertoe moest iederen die het ' wist ' zwijgen of anders ' zwijggeld betalen ' !

De Franstalige kranten beweren dat zij hét weten ...
NIETwaar ?

IK weet het !... maar mag het niet zeggen. Hopelijk wordt het geen put à la gat Sabena.
Néé, een naam die België op de wereldkaart zet :

D.T Airlines ofte Du Trou Airlines
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 nov 2006, 08:03

Als ik zou vliegen zou ik geen voorkeur nemen op dat franstalige gat; want ik heb al een hekel aan het feit dat welke naam men ook kiest voor een maatschappij in Belgie het steeds moet uitdraaien op of zinspelen in 't Frans; kijk maar naar waarvoor de naam Sabena staat en wat daarvan de gevolgen waren.
Negen kansen dat ook deze nieuwe maatschappij zal zorgen voor een gat in de begroting... :wink:
Gast

05 nov 2006, 19:44

"FA & ILLIET- lines" :?:

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

05 nov 2006, 20:00

:D Zorro

Wie kan het eigenlijk iets schelen? Sabena had al in 1960 moeten failliet zijn, deze maatschappij zal het zonder overheidsgeld moeten doen. Dure maatschappijen zijn er al genoeg en goedkope trouwens ook, allé succes in elk geval maar niet meer op onze kosten.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 nov 2006, 09:59

Mij ging er gisteren een licht op; was ik me ineens bewust dat de maatschappij D.T. misschien de nieuwe benaming zou kunnen zijn voor " 't Kofschip" ? Iets wat met de spelling te maken heeft; dus waarschijnlijk toch niet Franstalig zoals ik eerder meldde. Het moeilijkste deel in de Nederlandse taal is trouwens het gebruik bij "werk-woorden" van de "d" en de "t" achteraan... Het luchtschip van die nieuwe maatschappij zal dus ook een staartje krijgen... :)

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

06 nov 2006, 11:12

De laatste keer dat ik op de schoolbanken zat dateert alweer van maart 1996 - in Indonesia - op het eiland Flores.
Hier werd me daar de ' capita desa' - het dorpshoofd- van het dorp Sikka
( gekend voor de ikat-weaving ) in piekfijn Nederlands de finesse van " 't Kofschip " uitgelegd !
Afbeelding

Met een erg sterk drankje in de linkerhand- de illegaal gerolde Karel I of II sigaar in de mond ... werd het me stilaan duidelijk !
Afbeelding

Helaas, de drank was zo overheerlijk , de fijngeroosterde R.W. ( Rintuuk Wuk ) ofte ... hond zo lekker ...

Afbeelding
... dat ik de link van DT naar de nieuwe naam van SN Brussels Airlines niet meer kon leggen :roll:
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

06 nov 2006, 11:20

Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 nov 2006, 12:50

Afgaand op je geroemde website Stone, heb ik de indruk dat je voorstander bent voor start- en landingsbaan op het Kempisch Kanaal Dessel-Schoten...
Vliegt D.T.-airlines met die aftandse Canedairs ?... kun je de passagiers zo mee opscheppen... :lol:
Waar is de tijd ?

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

07 nov 2006, 13:25

Vanop het kanaal Dessel-Schoten heb ik de manoeuvers kunnen volgen. Eindelijk is de kogel door de kerk. Hij heeft een fameus gat ( Fr. TROU) geslagen in mijn geheugen.
Allerzielen is nog maar net voorbij gefietst of daar gaat ' SN Brussels Airlines ' al weer ter ziele ...

Het fusion-geweld maakt ' van het gat ' ( Du TROU )dat overbleef een nieuwgeborene - néé, niet Brussels Airport- wél Brussels Airlines.

Nu de lawaihinder boven de Brusselse skyline is opgeheven( :roll: ) , kan de nieuwe airliner weer vliegen van S naar N ; of liever van hot naar air(line) ...
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII